Web Analytics Made Easy - Statcounter

سومین سمپوزیوم «سلول‌های بنیادی و کاربرد آن در بیماری‌های ریوی» با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و پژوهشکده تحقیقات زیست پزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سومین سمپوزیوم «سلول‌های بنیادی و کاربرد آن در بیماری‌های ریوی» با همکاری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی ایران، علوم پزشکی شهید بهشتی، مرکز طبی کودکان و پژوهشکده تحقیقات زیست پزشکی دانشگاه تهران برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این سمپوزیوم که در تاریخ ۴ مردادماه ۱۳۹۷ در بیمارستان مرکز طبی کودکان برگزار خواهد شد دارای امتیاز بازآموزی نیز است و مقالات دانشجویی و دانش‌آموزی نیز در آن پذیرفته می‌شود.
محور‌های سومین سمپوزیوم «سلول‌های بنیادی و کاربرد آن در بیماری‌های ریوی» پیوند سلول‌های بنیادی در فیبروز ریه، افزایش فشار ریوی؛ پیوند سلول‌های بنیادی در بیماری‌های التهابی ریه؛ کاربرد سلول‌های بنیادی در بیماری‌های صعب‌العلاج ریه کودکان؛ کاربرد سلول‌های بنیادی در سیستیک فیبروزیس است.
از دیگر اهداف این سمپوزیوم می‌توان به چالش‌های استفاده از سلول‌های بنیادی در بیماری‌های ریوی؛ مراقبت‌های لازم پس از پیوند سلول‌های بنیادی در بیماری‌های ریوی؛ جایگاه استفاده از سلول‌های بنیادی در عفونت‌های مقاوم ریه کودکان و نیز اخلاق در پیوند سلول‌های بنیادی اشاره کرد.
علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با دبیرخانه سمپوزیوم به شماره ۶۶۹۲۹۲۳۴-۰۲۱ از ساعت ۱۶ الی ۲۰ تماس حاصل فرمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سلول های بنیادی معاونت علمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۱۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار


به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: البته در سال‌های قبل شماری افراد مبتلا به مالاریا در سبزوارشناسایی شده بودند که خوشبختانه با انجام مراحل تشخیص سریع بیماری و شروع درمان به موقع، از انتقال محلی آن جلوگیری شده بود.

دکتر سیدمجید غضنفری افزود: مالاریا از بیماری‌های منتقله است که توسط پشه آنوفل از انسان آلوده به افراد سالم منتقل می‌شود و این پشه در اکثر مناطقی که دارای آبگیر، برکه و یا رودخانه باشند، به وفور دیده می‌شود.

وی گفت: این بیماری می‌تواند در صورت ورود افراد بیمار از مناطق آلوده کشور به مناطق پاک و گزش پشه آنوفل، به صورت محلی انتقال پیدا کند که خطر اپیدمی بیماری را نیز به همراه دارد.

او افزود: استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و جنوب کرمان از جمله مناطقی هستند که در آن بیماری مالاریا به صورت بومی وجود دارد و متاسفانه موارد فوق در سیستان و بلوچستان در حال افزایش است و افرادی که به عنوان مسافر و یا دلایل شغلی از جمله رانندگی، سربازی، خدمت نظامی و انتظامی و... به این مناطق رفت و آمد می‌کنند، در معرض خطر این بیماری قرار دارند.

دکتر غضنفری گفت: در صورت درمان نشدن به موقع بیماری، ضمن خطر مرگ و میر بالا، احتمال انتشار بیماری مالاریا از طریق گزش پشه آنوفل و انتقال آن به دیگران وجود دارد.

وی افزود: شهروندان در صورت مشاهده علایم تب و لرز شدید در خود، پس از سفر به مناطق آلوده، به پزشک و یا مراکز خدمات جامع سلامت، مراجعه کنند.

 

دیگر خبرها

  • رشته دندانپزشکی کودکان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • مکمل‌های پروبیوتیک شدت صرع را در کودکان کاهش می‌دهد
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟
  • جشنواره تحقیقات برتر پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برگزار می‌شود
  • چهارمین جشنواره تحقیقات برتر برگزار می‌شود
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است