Web Analytics Made Easy - Statcounter

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه‌ای نوشت: وضعیت امروز خوزستان نه فقط یک مشکل منطقه‌ای و موردی بلکه نمادی از ناکارآمدی سیستم مدیریتی است.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در بیانیه‌ای از مسئولین خواستار رسیدگی به وضعیت مردم خوزستان شدند. متن این بیانیه به شرح زیر است:

«روزی که سربازان خمینی که بسیاری از آن‌ها فرزندان غیور خوزستان بودند کنار مسجد جامع خرمشهر غریو شادی و فریاد الله اکبر سر می‌دادند، روزی که امام خمینی (ره) فرمودند که خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرده است کمتر کسی تصور می‌کرد که سال‌ها بعد این مردم برای اعتراض به وضعیت آب شرب خود کنار مسجد جامع خرمشهر تجمع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گویا سخن گفتن از سال‌ها رنج و سختی این مردم در طول جنگ تحمیلی و یا هوای آلوده‌ای که بلای جان آن هاست به یک حرف تکراری و بی‌اثر تبدیل شده است. گویا خوزستانی را جنگ نتوانست از پای درآورد اما بی‌تدبیری مسئولین از پا در خواهد آورد!
با این حال وضعیت امروز خوزستان نه فقط یک مشکل منطقه‌ای و موردی بلکه نمادی از ناکارآمدی سیستم مدیریتی است. بر این اساس ذکر دو نکته را لازم می‌دانیم:

1- شرایط ویژه کشور ایجاب می‌کند تا جای ممکن از تنش آفرینی خودداری شود. با این حال آب شرب مردم فراتر از مشکلات معیشتی و بی‌ثباتی بازار و مانند آن، یک مسئله انسانی است. تداوم این وضعیت قابل تحمل نیست و از سویی ضربه‌های مهلکی به ظرفیت اجتماعی نظام وارد می‌کند. از این رو اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور سکوت را جایز نمی‌داند و اگر در چند روز آینده وضعیت آب شرب منطقه به شرایط عادی بازنگردد و یا در ایام گرم تابستان این وضعیت تکرار شود از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای اعتراض بهره خواهیم گرفت.

2- انتظار می‌رود مسئولین کم‌توان منطقه‌ای و یا کشوری ضمن پذیرش مسئولیت این وضعیت، برای التیام آلام مردم مدیریت را به عناصر جوان و متعهد واگذار نمایند یا دست کم نسبت به عملکرد خود پاسخ‌های شفاف بدهند. آیا این مدیران شکست خورده و ناتوان برای مدیریت این وضعیت خلاقیت و ابتکار عمل خاصی داشته‌اند؟ به راستی برای افزایش بهره‌وری در مصرف آب در این چند سال چه کاری انجام شده است؟ گویا آقایان هنوز نفهمیده‌اند که شرایط کشور در این زمینه بحرانی است و فراتر از دل بستن به کارشناسان از غرب بازگشته و یا تصمیمات عادی و روزمرگی که گریبانشان را گرفته و یا اقدامات نمایشی و انتخاباتی، به طرح‌های مبتکرانه و برنامه‌ریزی ویژه و مدیریت جهادی نیاز داریم.

گزارشات رسمی حاکی از آن است که در این چند سال هیچ اقدام متفاوت و گسترده‌ای برای افزایش بهره‌وری در مصرف آب خصوصا در بخش کشاورزی صورت نگرفته است. بیم آن می‌رود که پس از این بحران اقدامات مدیران به اتصال مجدد یک خطه لوله انتقال آب و یا جابجا کردن آب از یک گوشه کشور به گوشه‌ای دیگر خلاصه شود و مجددا این مدیران شکست خورده پشت میزهایشان سکنی گزیده و جز امضای چند نامه و برگزاری جلسات بی‌اثر کاری نکنند. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با دقت رفتار و اقدام مسئولان این بخش را رصد خواهند نمود و به صورت ویژه این مسئله را پیگیری خواهند نمود.»

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۲۰۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است

مجید منادی در گفت و گو با خبرنگار مهر در خصوص لزوم شرکت در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات یکی از ایستگاه‌هایی است که برای نظام، مردم و کشور عزیزمان ایران است. وقتی به این ایستگاه می رسیم وارد یک مرحله جدیدی می‌شویم که سرنوشت آن مرحله با دستان مردم کشور اسلامی ما رقم می‌خورد لذا نمی‌توانیم اهمیت و ضرورت هیچ انتخاباتی را کم ببینیم یا کم بشماریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان بیان کرد: همه انتخابات کشور ما به نوعی در سرنوشت کشور، انقلاب، نظام و حتی شهر و روستای ما تأثیرگذار هستند به همین دلیل هم به لحاظ شرعی و هم به لحاظ فکری و منطقی آنگونه که بزرگان ما فرمودند تمام انتخابات‌ها تأثیرگذار و سرنوشت ساز هستند.

وی با بیان اینکه امروز در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات در ۲ حوزه انتخابیه از خوزستان هستیم، تصریح کرد: بنده به نوبه خودم به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی استان و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از همه مردم خوب در این ۲ حوزه انتخابیه دعوت می‌کنم تا حضور چشمگیر و مؤثری در انتخابات دور دوم داشته باشند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: گاهی اگر انتخابات‌های دور دوم، با حضور خوب مردم همراه نباشد ممکن است نتیجه آن نیز مَد نظر مردم نباشد.

منادی ادامه داد: هدف از انتخابات، کشف نظر مردم در اداره کشور، شهر، استان، قانون گذاری و نظارت است لذا وقتی بخواهیم نظر مردم را به خوبی در انتخابات‌ها متوجه شویم باید مشارکت مردم هم متناسب با آن عرصه باشد.

وی عنوان کرد: امیدواریم کار و جهاد اولی که در ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار شد، در جمعه آینده نیز با حضور مردم به خوبی برگزار شود، بتوانیم با سربلندی این مرحله را هم پشت سر بگذاریم و انتخابات آرام، قانون‌مند و در عین حال پرشور را داشته باشیم تا در رشد و توسعه شهر، استان و کشور عزیزمان اثرگذار باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: ان شاءلله مردم در این بخش نیز حضور پیدا کنند و نظر خود را بیان کنند چرا که پشتوانه‌ای که برای نماینده خود ایجاد می‌کنند قطعاً در ادامه کار و پیشبرد کارها تأثیرگذار خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه با رقابت برای ۴۵ کرسی در روز ۲۱ اردیبهشت برگزار خواهد شد. در استان خوزستان، انتخابات برای انتخاب ۲ نماینده از ۳ نماینده حوزه انتخابیه آبادان و نماینده حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر به دور دوم رفته است.

کد خبر 6096925

دیگر خبرها

  • تحویل گواهینامه های بین المللی به ذوب آهن اصفهان
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت / بارش باران در محورهای ۱۱ استان
  • عضو انجمن آسم و آلرژی : ۹ تا ۱۳ درصد مردم کشور آسم دارند / آلودگی هوای کلانشهرها از عوامل مهم ابتلا به آسم است
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم
  • حضور چشمگیر در مرحله دوم انتخابات پشتوانه‌ای برای نماینده است
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت / ترافیک سنگین در محورهای شمالی
  • آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده/ آماده باش ستاد‌های بحران در ۲ روز آینده
  • یک سد مهم کشور پُر شد؛ مردم مراقبت کنند
  • آخرین وضعیت جاده ها | ریزش سنگ در  آزادراه تهران-شمال | جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد
  • وضعیت جاده‌ها/ جاده چالوس و آزادراه تهران-شمال یک طرفه شد