Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم دانش آموختگی با حضور رهبری، تصمیمات مهم آبی در اصفهان، آب جیره بندی نمی شود، لزوم پاسخگویی وزرای کشور، نیرو و جهاد کشاورزی در مورد جیره بندی آب اصفهان از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه نهم تیر ۹۷ است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، تصمیمات مهم آبی در اصفهان، آب جیره بندی نمی شود، لزوم پاسخگویی وزرای کشور، نیرو و جهاد کشاورزی در مورد جیره بندی آب اصفهان  از جمله گزیده اخبار سیاسی شبستان در شنبه نهم تیر ۹۷ است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دستور هفتگی مجلس/بررسی علل ناکارآمدی خودروسازهای داخلی و سوال از وزیر کشاورزی

نمایندگان مجلس در جلسات علنی یکشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده بررسی لایحه حفاظت از خاک، لایحه اصلاح قانون مبارزه با تأمین مالی تروریسم، طرح اصلاح قانون حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی در تأمین نیازهای کشور و تقویت آن ها در امر صادرات و اصلاح ماده (104) قانون مالیات های مستقیم را در دستور کار دارند.

 

 

تصمیمات مهم آبی در اصفهان/ با هرگونه اقدام برای جیره بندی آب برخورد می کنیم

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان در خصوص جیره بندی آب در اصفهان گفت: ما برنامه ای برای جیره بندی نداریم.

 

وی با بیان اینکه وزارت نیرو بر روی همکاری مردم در صرفه جویی آب برنامه ویژه ای در استان های مختلف از جمله اصفهان حساب ویژه‌ای باز کرده است، افزود: البته در مورد اصفهان و چهارمحال و بختیاری شورای هماهنگی حوزه زاینده رود تصمیماتی را گرفته اند.

 

اردکانیان شورای عالی هماهنگی زاینده رود را متشکل از مقامات دو استان چهارمحال و بختیاری و اصفهان و نمایندگان کشاورزان دانست و اظهار داشت: تصمیماتی که این شورا گرفته باید اجرا شود و برداشت های غیرمجاز در هر دو استان برای مصارف کشاورزی طبق این تصمیم شورا باید کنترل شود.

 

 

وزرای کشور، نیرو و جهاد کشاورزی در مورد جیره بندی آب اصفهان پاسخگو باشند

حیدرعلی عابدی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مدیریت آب زاینده رود به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان گفت: کارگروهی به نام کارگروه ملی سازگاری با آب که وزیر نیرو در راس آن است، وجود دارد که در این کارگروه وزرای کشور و جهاد کشاورزی و سازمان محیط زیست نیز عضو هستند البته استانداران استان هایی که تحت تاثیر کم آبی هستند نیز در این کارگروه هستند. این کارگروه در مورد اینکه آب های موجود کشور چگونه مدیریت شوند سیاستگذاری می کند.

 

وی با اشاره به شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته حوزه آبریز زاینده رود اظهار داشت: این شورا هر سال منابع آب موجود و سهمیه ها را محاسبه می کند و به استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد سهمیه می دهد، سهمیه صنعت، کشاورزی و مصرف خانگی را مشخص می کند که در سال 97 با توجه به اینکه بیش از 60 درصد کاهش بارندگی داشتیم به کشاورزان شرق اصفهان سهمیه ای اختصاص پیدا کرد ولی به کشاورزان غرب اصفهان 2 و نیم میلیون متر مکعب آب در ماه اختصاص پیدا کرد و برای کشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز 4 و نیم میلیون مترمکعب آب در ماه در نظر گرفته شد و این تقسیم بندی این بود که امسال اتفاق افتاد.

 

 

پلمپ ۱۷۰۰ واحد صنفی گرانفروش/پول را از حلقوم قاچاقچیان ۱۹۰۰ خودرو بیرون می کشیم/پراید جایش را به جوان رعنای دیگری بدهد

محمد شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری صبح امروز خود به مناسبت روز ملی صنعت و معدن گفت: امروز با شرایط خاصی مواجه هستیم و تحریم های جدید علیه ملت ایران وضع شده است.

 

وی با بیان اینکه قلدری به نام ترامپ آمده که تمام معاهدات بین المللی را به هم میزند، افزود:  آن ها مسیری را پیش گرفته اند که اقتصاد ایران را هدف قرار داده و در این شرایط دولت سیاست جدید ارزی کشور را اتخاذ کرد و مسیر حرکت کنترل نرخ ارز آغاز شد.

 

شریعتمداری تاکید کرد: آرایش امروز اقتصادی آرایش خواسته ای نیست فقط در شرایطی است که جنگ اقتصادی علیه کشورمان برنامه ریزی شده است. سیاست های تجارتی جدید هم اتخاذ کردیم که در آن اولویت بندی واردات در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی در ادامه با اشاره به اینکه حدود ۱۳۵ گروه کالایی و ۱۳۳۹ ردیف کالا امروز ممنوع الورود شده است، افزود:  ۲.۲ میلیارد دلار اختصاص یافته برای ورود خودرو منحل شد و در تلاشیم مواد اولیه تولید را به صورت کامل در اختیار تولیدکنندگان قرار دهیم تا تولید به صورت کامل در داخل صورت بگیرد و از واردات بپرهیزیم و این تهدید اقتصاد را به فرصت تبدیل کنیم تا کشور را از این برهه عبور دهیم و اشتغال نیز ایجاد کنیم. اینگونه به آن ها هم ثابت می کنیم که ابزارهای شما کم است و تا انتخابات بعدی شما هم شرایط تغییر خواهد یافت.

 

بررسی مشکلات ارزی کشور در کمیسیون های تخصصی مجلس

کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی در جلسات این هفته بررسی مشکلات ارزی و همچنین اعتراضات اخیر را در دستور کار قرار دارند.

 

جلسه شورای هماهنگی اقتصادی با حضور سران قوا

دومین جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی صبح امروز با حضور سران سه قوه تشکیل شد. در این جلسه که علاوه بر رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی و رئیس قوه قضاییه، جمعی از اعضای ستاد اقتصادی دولت، تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان قوه قضاییه نیز حضور دارند آخرین وضع اقتصادی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت. رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس کل بانک مرکزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون اول رئیس جمهور و دادستان کل کشور از جمله شخصیت های حاضر در این جلسه هستند.

 

 

کارت‌های بازرگانی مهم‌ترین منفذ فرار مالیاتی/پیگیری طرح جمع‌آوری محکومان متواری در معاونت پیشگیری قوه قضاییه

علی افتخاری، مدیر کل قضایی معاونت پیشگیری قوه قضاییه در نشست خبری صبح امروز با اصحاب رسانه با بیان اینکه این معاونت دارای چند اداره کل است که وظایف خاصی را بر عهده دارند، گفت: مجموعه معاونت پیشگیری قوه قضاییه بعد از وقوع جرم اقدامات خود را انجام می دهد که شامل پنج وظیفه است که به فرآیندهای پس از وقوع جرم بازمی گردد.  اداره کل پیشگیری قضایی به لحاظ برگزاری برنامه های کمی و کیفی اداره کل برتر شناخته شده است و دارای برنامه های متعدد و متنوعی است و به طور کلی تعداد برنامه ها در سال 96 هفده برنامه ستادی و 177 برنامه استانی است.

 

وی با بیان اینکه از بهترین برنامه های سال 96 بحث پیگیری مجازات های جایگزین بوده است، اظهار کرد: سال های سال است که رویکرد قانونگذار به اعطای حبس بوده ولی آثاری که از اجرای مجازات حبس بر جای می ماند، مطلوب نیست و با تدبیر خوبی که در قانونگذاری ایجاد شده است قضات و کسانی که در امر مجازات موثرند این روند را تغییر داده اند.

 

 

مقابل دشمن روزبه‌روز پیوند با مردم را تقویت می‌کنیم/ این اقتدار نیست که برخی به بیگانگان پول بدهند و از آنها سلاح بخرند و انبار کنند

مراسم سالانه دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) صبح امروز (شنبه) با حضور حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد. رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای ورود به میدان، با حضور بر مزار شهیدان گمنام و قرائت فاتحه، یاد و خاطره شهیدان دفاع مقدس را گرامی داشتند. فرمانده کل قوا سپس از یگانهای حاضر در میدان سان دیدند. حضرت آیت الله خامنه ای همچنین جانبازان سرافراز حاضر در میدان را مورد تفقد قرار دادند و با تعدادی از خانواده‌های معظم شهدا دیدار و گفت‌وگو کردند.

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب اسلامی در این مراسم با اشاره به توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان نظام اسلامی و مردم، همگان بویژه مسئولان را به هوشیاری، ایستادگی، تدبیر، انسجام ملی و دوری از اشرافی گری فراخواندند و تأکید کردند: اگر مؤلفه های اقتدار ملی تقویت شوند و در مقابل دشمن سستی و تسلیم نشان داده نشود، بدخواهان بار دیگر در رسیدن به اهداف خود ناکام خواهند ماند.


رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، لازمه بی اثر شدن توطئه های دشمنان را صبر و تقوا برشمردند و افزودند: انقلاب اسلامی، ریشه دار و آینده دار است و دستیابی به آرمانهای بلند آن، به صبر و استقامت نیاز دارد.


ایشان همچنین گفتند: تقوا به معنای مراقبت از خود در مقابل دشمن است و لازمه این مراقبت، هوشیاری در برابر حیله های دشمن و اعتماد نکردن به او، تدبیر و عقلانیت، و پرهیز از سهل انگاری و سستی است.

 

 

تغییر معاون اجرایی رییس مجلس پس از ۱۰ سال/افراشته مشاور و نوری معاون اجرایی رئیس مجلس شدند

علی افراشته و غلامرضا نوری قزلجه در احکامی جداگانه از سوی علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی به ترتیب به عنوان مشاور رئیس مجلس و معاون اجرایی رئیس مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند. مراسم معارفه علی افراشته و غلامرضا نوری قزلجه صبح امروز شنبه ( 9 تیرماه 97) با حضور علی لاریجانی و جمعی از مدیران پارلمانی در تالار آئینه ساختمان مشروطه برگزار شد.

 

برگزاری دومین همایش "جوانان و قانونگذاری"

مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی دومین همایش جوانان و قانونگذاری را دوشنبه هفته جاری (۱۱ تیر) برگزار می‌کند. در این همایش یک روزه مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، جمشید انصاری معاون رییس‌جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور، محمدمهدی تندگویان معاون امور جوانان وزارت ورزش و جوانان، حجت نظری جوان‌ترین عضو شورای اسلامی شهر تهران، کاظم جلالی رییس مرکز پژوهش‌ها و تعداد دیگری از مسئولان سخنرانی خواهند کرد.

 

 

مأموریت وزیر کشور به استانداران؛ قطع آب و برق ادارات در صورت عدم صرفه جویی

سيد سلمان سامانى، سخنگوى وزارت كشور گفت: وزير كشور در جلسه شورای معاونین وزارت کشور، استانداران سراسر کشور به خصوص استاندار تهران را مکلف به پیگیری صرفه جویی و نظارت بر نحوه مصرف آب و برق در دستگاههای اجرایی، کاهش ۲۰ درصدی در مصرف آب و ۱۰ درصدی در مصرف برق، نسبت به مدت مشابه سال قبل کرد. وى افزود: در صورت نیاز به اختیارات بیشتر کلیه اختیارات لازم جهت اجرایی نمودن این امر به استانداران محول می شود.
سامانى با اشاره به اينكه مقرر شد در صورت عدم رعایت صرفه جویی در دستگاهها، استانداران نسبت به قطع آب و برق آنها اقدام نمایند افزود: وزیر کشور از استاندار تهران خواست اجرای این ماموریت را از ستاد وزارت کشور و استانداری تهران آغاز کند.

 

 

 

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: جام جهانی روسیه مجلس اقتصاد اوقات فراغت تیم ملی ایران روزنامه های ورزشی سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار فوتبال سیاسی خبرگزاری شبستان اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۲۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی

نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران پنج‌شنبه ۱۳ اردیبهشت با حضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3079240 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران 
  • جدول پخش برنامه‌های انتخاباتی شبکه تهران
  • نشست هم‌اندیشی اساتید دانشگاه‌های تهران با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی
  • قالیباف و آقاتهرانی برای ریاست مجلس به توافق رسیدند؟ /متفکرآزاد: دعوا بر سر صندلی را دوست ندارم/یوسفی: تصمیمات باید در درون مجلس گرفته شود
  • پیشرفت برنامه‌ها در دانشگاه فرهنگیان کافی نیست
  • پیش بینی ۲۸۷ شعبه برای دور دوم انتخابات
  • افزایش اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در برنامه هفتم توسعه
  • آغاز تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲ حوزه انتخابیه اصفهان
  • پخش برنامه‌های تبلیغاتی نامزد‌های انتخابات از شبکه سهند
  • باید بعد از انتخابات «لیست‌بندی‌ها» را کنار گذاشت