Web Analytics Made Easy - Statcounter


احسان پوری، استاد گروه مدیریت رسانه دانشگاه در گفتگو با خبرگزاری برنا به بررسی شرایط فعلی مدیریت سازمان های رسانه ای و فرصت ها و چالش هایی که رسانه ها امروز با آن روبرو هستند پرداخت.

این کارشناس رسانه معتقد است: سوادرسانه ای به همان اندازه که برای مخاطبان لازم است، برای مدیران و دست اندرکاران وتولیدکنندگان محتوا نیز ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او خیلی از معضلات امروز رسانه ها را متوجه عدم آگاهی و شناخت دقیق مدیران و دست اندرکاران رسانه ها از علم روز رسانه و استفاده از شیوه های سنتی مدیریتی دررسانه ها برمی شمارد.

استاد گروه مدیریت رسانه دانشگاه در خصوص تغییراتی که در سال های اخیر در حوزه رسانه و تکنولوژی رخ داده است؛گفت: تغییراتی که در این حوزه رخ داده است بسیار گسترده بوده. اما نکته ای که در این بین حائز اهمیت است نگاه مدیران رسانه ها به پدیده گسترش فضای رسانه و تکنولوژی است. مدیران رسانه ها با آشنایی و شناخت دقیق از این فضای نوین رسانه ای و استفاده بهینه از تکنولوژی می توانند در راستای پیشرفت و اعتبار بخشیدن به رسانه ها اثر گذارباشند.

وی افزود :این تغییرات ازسال 1990میلادی با رشد و توسعه تکنولوژی های نوین ارتباطات و اطلاعات در بستر وب شروع شد. اما جریان تعاملی و حرکت دوسویه اطلاعات با ظهور شبکه های اجتماعی مجازی و همگانی شدن آنها از سال 2006 به بعد، عصر جدیدی از تعاملات رسانه ای را رقم زد. تعدد شبکه ها و کانال های ارایه اطلاعات، تولید محتوای همگانی و دسترسی همه افراد به ابزارهای اطلاع رسانی ضرورت آشنایی مخاطبان با رسانه ها و شناخت فرایند اطلاع رسانی را بیش از گذشته نمایان ساخت.

 

رسانه و بهره وری اقتصادی

پوری در خصوص بهره وری اقتصادی از حضور پررنگ مخاطبان ایرانی در فضای مجازی گفت: « متاسفانه مدیریت سازمان های رسانه ای ما هنوز مدل سنتی است و روند مدیریت رسانه ای به سبک و سیاق قبل از ورود و گسترش فضای مجازی در جوامع است. صاحبان رسانه ها باید نگاه خود به مدیریت رسانه را تغییر دهند و مثل همه دنیا به رسانه به چشم یک صنعت نگاه شود. متاسفانه این دیدگاه هنوز در کشور ما جا نیافتاده است. درحال حاضر بسیاری از رسانه های ما با مشکل مالی مواجه هستند. برنامه مدونی برای درآمد زایی و جذب درامد ندارند. با مدل های کسب و کار رسانه ها آشنایی ندارند و ازلحاظ مالی به خودکفایی نرسیده اند. چنانچه از حمایت های دولت بهره مند نگردند با مشکلات عدیده مواجه خواهند شد و حتی امکان تعطیلی آنان وجود دارد.»

استاد مدیریت رسانه دانشگاه، با بیان ویژگی های دیدگاه های جهانی نسبت به رسانه و تفاوت آن با روش های رایج رسانه داری در کشور ما گفت: « در دنیا به رسانه به چشم یک صنعت پول ساز نگاه می شود. صنعتی که علاوه بر انجام مسوولیتهای اجتماعی و سیاسی خود و تولید محتوا، بازدهی اقتصادی نیز دارد. این بازدهی اقتصادی باعث می شود فعالیت های اجتماعی و فرهنگی گسترش پیدا کنند. اما در کشور ما متاسفانه مدیرت رسانه ای به شکل سنتی است و افراد حاضر در این صحنه تنها در زمینه تولید محتوا و ارایه اطلاعات آشنایی و آگاهی نسبی دارند. امروزه تنها روزنامه نگاری و تولید محتوا نمی تواند عامل موفقیت یک سازمان رسانه ای باشد. در عصر حاضر مدیریت رسانه ها ترکیبی از علوم مختلف مثل روانشناسی، جامعه شناسی، ارتباطات، شناخت بازار و فضای کسب و کار پیش روی رسانه و همچنین آشنا به فناوری اطلاعات و تکنولوژی های نوین ارتباطی را نیاز دارد. چنانچه این نگاه بر فضای رسانه ای ما حاکم باشد، آن موقع است که می توان از تاثیر فضای رسانه بر پیشرفت اقتصاد سخن گفت. در حال حاضر که بسیاری از رسانه ها با محدودیت هاو مشکلات عدیده مواجه هستند؛ با این شرایط نه تنها فضای رسانه ای پیشرفت نمی کند بلکه ما شاهد مشکلات و معضلات عمده مالی و غیرمالی در این فضا هستیم در صورتی که رسانه باید صنعتی باشد که بتواند علاوه بر تولید محتوا، کالای خود را به فروش برساند و در عرصه اقتصاد نیز نقش پررنگی ایفا کند.»

 

ظهور و بروز استارتاپ ها و آینده رسانه ها

این مدرس دانشگاه در خصوص ظهور و بروز استارتاپ ها در سطح جهانی و مقایسه آن در ایران گفت: « استارتاپ ها در ایران هنوز اول راه هستند و به اصطلاح زیست بوم استارتاپی ما هنوز در سطح گلخانه ای هست و نیاز به حمایت دارد تا بتواند اثر گذار باشد. اما این هم به تفکر سنتی مدیران این صنعت برمی گردد. حمایت از استارتاپ ها باید از حد کلام خارج شود و اقدامات عملی در این خصوص صورت گیرد. در حوزه کار رسانه ها مدیران و دست اندرکاران رسانه ها می توانند از استارتاپ ها در جهت حل مشکلات اقتصادی وهمچنین افزایش دامنه اثرگذاری و نفوذ خودشان استفاده کنند. البته ما هنوز در ابتدای این مسیر هستیم و تا رسیدن به حد مطلوب فاصله داریم.»

او به تشریح انواع محصولات رسانه ها علاوه بر تولید محتوا پرداخت و در این خصوص بیان داشت: « علاوه بر تولید محتوا، مخاطبان رسانه نیز به عنوان محصول ارزشمند و کم یاب رسانه ها مطرح می شود. به بیان دیگر رسانه ها مخاطبان خودرا به صاحبان آگهی و تبلیغات می فروشند. یعنی هرچه رسانه ای فراگیرتر و مخاطب بیشتر داشته باشد؛ برای صاحبان تبلیغات ارزش بیشتری دارد. یکی دیگر ازمحصولات جدیدی که اخیرا به رسانه ها اضافه شده است، کلان داده ها هستند. امروز مدیران رسانه ها باید بتوانند فرایند ایجاد ارزش افزوده از محتوای تولیدی را طراحی و اجرا کنند.

پوری در ادامه افزود: « این پیشرفت ها زمانی حادث می شود که نگاه ها به رسانه تغییر کند و به چشم یک تهدید به رسانه نگاه نشود بلکه مدیران این عرصه متوجه شوند که رسانه ها می توانند به قابلیت بسیار بالایی در توسعه گرایی داشته باشند و نه تنها تهدید نیستند بلکه سکوی پرتابی برای پیشرفت کشور هستند.»

 

او در خصوص نقش رسانه ها و تاثیر آن ها در پیشبرد اهداف اقتصادی گفت: « در حال حاضر کشور درگیرمسائل اقتصادی فراوانی است. در این بین استارتاپ ها و کسب و کارهای نوین نقش عمده ای درکارآفرینی دارند که نیاز چندانی هم به حمایت دولت ندارند. سیستم های استارتاپی برای کارآفرینی هستند و ظهور کرده اند تا ایده های نو به عرصه اشتغال پا بگذارند. »

این کارشناس حوزه رسانه و ارتباطات در خصوص نقش تکنولوژی های نوین ارتباطات در توسعه رسانه ها بیان داشت: « پیش از ظهورو توسعه فضای مجازی، نگاه انحصارگرایی برای رسانه ها و بازار مخاطبان رسانه حاکم بود.در گذشته رسانه ها به طور اختصاصی سعی در جذب آگهی و تبلیغات بودنداما امروز این رویکرد چندان موفق نیست. تئوری دومی که در جهان رسانه مطرح شد، « تئوری هم گرایی رسانه ها» است. این تئوری در پی استفاده از تکنولوژی برای افزایش سرعت و ثبات هر چه بیشتر رسانه ها است و به سمت هم گرایی رسانه ها در تولید و توزیع محتوا پیش رفت.»

او در ادامه گفت: « محصول رسانه، محصولی عمومی است. یعنی که با مصرف هر چه بیشتر نه تنها تمام نمی شود بلکه فراوان تر خواهد شد و مانند برخی کالاها با مصرف تمام نخواهد شد. یک محتوای رسانه ای را هر چقدرافراد بیشتری بخوانند، باز نه تنها از بین نمی رود بلکه بیشتر گسترش می یابد.از طرفی وقتی کالای رسانه تولید شد، تغییر شکل آن تقریبا هزینه کمی دارد. به عنوان مثال وقتی خبری تولید شد، می توان از آن درقالب های مختلف استفاده کرد و این هیچ هزینه ای ندارد. این ویژگی منحصر به فردی است که تنها در این نوع از اقتصاد می توان آن را یافت. اگر از این فضا به میزان مطلوب استفاده شود، باعث توسعه و پیشرفتزهر چه بیشتر کشور در زوایای مختلف خواهد شد.»

 

او در خصوص پیشرفت های استارتاپ ها در سال های اخیر چنین گفت: « قطع به یقین در سال های اخیر بخش خصوصی به علت نگاه های نو و خلاقانه ای که داشته، توانسته در عرصه استارتاپ ها خیلی قوی ظاهر شود و توانسته اند از این بستر درآمد زایی هم بکند اما با این وجود این فضا همچنان به حمایت های مجموعه های بزرگ فرهنگی و... نیازمند است تا بتواند از این حالت گلخانه ای دربیاید.

 

رسانه ها در دنیا و رسانه ها در ایران

احسان پوری در خصوص تفاوت عملکرد رسانه ها در ایران و خارج از کشورگفت:« بافت اجتماعی و عملکرد سیاسی هر کشوری با کشوری دیگر متفاوت است. لذا باید در انتخاب الگوهای مدیریت رسانه ای دقت شود چرا که به دلایلی نمی توان الگوهای بسیاری از کشورها را در ایران پیاده کرد. ما نیز باید مطابق با بافت فرهنگی و سیاست های کشور خودمان پیش برویم اما باید مدیران رسانه باید به این درک برسند که رسانه یک صنعت پول ساز است و ترکیب صحیح با فناوری اطلاعات می تواند کمک شایانی به اقتصاد کشور بکند.»

وی در خصوص مشکلات کشور ما در خصوص فضای رسانه و مطبوعات گفت:« متاسفانه در کشور ما به دلیل نگاهی که به صنعت مطبوعات و رسانه می شود، رشد مطبوعات به صورت موسمی است بدی نصورت که مثلا تنها در ایام برگزاری انتخابات ما شاهد یک موج رسانه ای هستیم و سپس پس از گذشت مدتی و برگزاری انتخابات، موج رسانه ای کمرنگ شده و افرادی هم که همراه این موج به فضای رسانه واردشده بودند، بلاتکلیف می مانند و بعضا ممکن است شغلشان را از دست بدهند. از طرفی ورود به صنعت رسانه در کشور ما کاری پرریسک است چرا که گذشته از برخی موانع برای دریافت مجوز ما میبینیم که رسانه صنعت پرسودی هم تلقی نمی شود و اگر برخی حمایت های دولتی نباشد، رسانه ها با مشکل مواجه خواهند شد و هر لحظه امکان از بین رفتن رسانه وجود دارد. ولی در همه جای دنیا مدیریت رسانه به گونه ای است که به رسانه به چشم یک صنعت پولساز نگاه می شود و در واقع همینطور هم هست لذا در کشور ما هم نگاه ها باید به این سمت پیش برود تا بتوانیم رسانه ها را تبدیل به یک صنعت درآمد زا بکنیم.»

دنیا تحت تاثیر رسانه ها

پوری درباره تاثیر پذیری بسیاری از حرفه ها در آینده ای نزدیک از رسانه از جمله گردشگری گفت:« به طورقاطع می توان گفت در آینده ای نزدیک ما شاهد تاثیرپذیری کلان تمام ابعاد جوامع از رسانه خواهیم بود. رویکرد صحیح در مقابل رسانه مدیریت آن است. ما نیز باید همگام با رسانه ها پیش برویم و بدانیم که حالت تدافعی در برابر پیشرفت رسانه هیچ بازدهی نخواهد داشت. نگاه رسانه ای باید آینده نگر باشد و دراین خصوص تحقیق و مطالعه کافی صورت پذیرد.»

پوری در پایان خاطر نشان کرد:« متاسفانه در همه رسانه های جهان واحد تحقیق و توسعه وجود دارد، چیزی که در کشور ما وجود ندارد. باید به این مهم توجه بیشتری مبذول گردد و رویکرد رسانه ای هم به سمت توسعه گرایی و کسب سهم بیشتری از بازار حرکت کند. مدیران و دست اندرکاران رسانه در کشور ما باید تفکرسنتی مدیریت رسانه را تغییر دهند و به رسانه به عنوان یک صنعت دارای بازدهی اقتصادی توجه داشه باشند. البته باید توجه داشت که صنعت رسانه ممکن است زود بازده نباشد و این هم به ماهییت کالای فاخر و خلاقانه ای که رسانه تولید می کند، برمی گردد. بدون تردید اگر تفکر خلاق و همگام با تغییرات روز در رسانه ها حاکم باشد، اگر مدیران رسانه ها هنر استفاده از فرصت های نوین کسب وکار بر بستر وب را بدانند و بتوانند در راستای ایجاد ارزش افزوده برای کالای تولیدی برنامه ریزی کنند، خیلی از مشکلات اقتصادی و مالی سازمان های رسانه ای برطرف خواهد شد.

 

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۲۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس گفت: رویکرد و نگاه شورای ششم، توسعه متوازن و عدالت‌محور شهر است و با تعریف پروژه‌های مختلف و تخصیص ۵۰ درصد از بودجه عمرانی شهر به این مناطق، به دنبال این هستیم که مناطق کم‌برخوردار در مشهد نداشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌رضوی، موسی‌الرضا حاجی‌بگلو، ظهر امروز_ هشتم اردیبهشت_ در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، به مناسبت‌های پیش رو اشاره داشت و پیشاپیش هفته شوراهای اسلامی شهر و روستا، روز معلم و روز کار و کارگر را تبریک و تهنیت گفت.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در ادامه این نشست، پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

حاجی‌بگلو برهمین اساس، در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص مسدود شدن حساب‌های بانکی شهرداری مشهد، گفت: مسدود شدن حساب‌های بانکی در ادوار گذشته هم سابقه داشته و سال قبل هم شاهد بودیم که ریشه در حساب‌های فیمابین شهرداری مشهد با بانک مربوطه داشت.

وی افزود: این مسدود شدن در شرایطی اتفاق افتاد که شهرداری از این بانک، ۳ هزار میلیارد تومان مطالبات دارد؛ در عین حال، به لحاظ حقوقی این موضوع را پیگیری نکردیم و درحال حاضر هم مشکلی وجود ندارد.

حاجی‌بگلو درخصوص جایگاه و اهمیت شهر مشهد هم تصریح کرد: مشهد شهر زیارتی است و برهمین اساس، تمهیدات مختلفی را اندیشیده‌ایم؛ یکی از مهمترین موضوعات، بودجه زیارت و حاشیه شهر بوده که محقق نشده است و برای تصویب و اجرایی شدن آن، باید مطالعات لازم انجام و روال قانونی آن طی شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس، در پاسخ به خبرنگار دیگری پیرامون رسانه، گفت: نگاه شورای ششم به حوزه رسانه، نگاه ویژه‌ای است و اصحاب رسانه را از خود می‌دانیم و همیشه خود را پاسخگوی آن‌ها می‌دانیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: این رویکرد حمایتی درخصوص رسانه‌هاست و نه «فیک‌نیوزها» که مدعی رسانه هستند؛ به چنین افرادی اهمیت نمی‌دهیم و اجازه توهین به دیگران را هم ندارند.

وی درخصوص روزنامه شهرآرا هم گفت: نسبت به این روزنامه، انتقاداتی داشتیم و در تذکرات مختلف این موضوع را مطرح کردیم؛ مؤسسه شهرآرا هم این نقطه نظرات و دغدغه‌ها را مدنظر قرار داد و امروز این مجموعه به عنوان یک رسانه بسیار قوی شناخته می‌شود.

رایگان شدن خدمات اتوبوسرانی، محور دیگر صحبت‌های خبرنگاران در این جلسه بود که حاجی‌‎بگلو افزود: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر، در سال ۱۴۰۱، ۱۰ خط اتوبوسرانی در حاشیه شهر مشمول ۹۰ درصد تخفیف شد.

حاجی‌بگلو اظهارکرد: علاوه بر این، در سال ۱۴۰۲ هم طرح رایگان کردن اتوبوس به تصویب رسید، اما کمیته انطباق فرمانداری آن را رد کرد ولی در عین حال، تابع قانون هستیم.

خبرنگار دیگری از تفریغ بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری مشهد سوال کرد و حاجی‌بگلو در این خصوص گفت: تفریغ بودجه ۱۴۰۱ در صحن علنی شورای شهر به تصویب رسید اما نسبت به این مصوبه مخالف بودم و نیازمند بررسی بیشتر داشت.

حاجی‌بگلو افزود: در گزارشات دریافتی پیرامون تفریغ بودجه ۱۴۰۱، برخی مبالغ پرداختی به یک فهرست ۱۰۰ نفره نامشخص بود؛ گزارش حسابرسی هم ایراداتی را نشان می‌دهد، اما هرآنچه قانون تصمیم بگیرد، تابع خواهیم بود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پاسخ به سوالی پیرامون تعرفه بهای خدمات شرکت «تات»، تصریح کرد: این بهای خدمات، سال گذشته کاهش یافت؛ در سال ۱۴۰۳ مجاز بودیم که این تعرفه‌ها را براساس نرخ تورم افزایش دهیم ولی این تعرفه‌ها حدود ۲۵ درصد افزایش یافت که کمتر از میزان تورم است.

خبرنگار دیگری هم در این جلسه به نام‌گذاری خیابان طبرسی جنوبی به نام مبارک امام‌جواد (ع)، اشاره داشت و پیگیر این مصوبه شد که حاجی‌بگلو در این خصوص گفت: این مصوبه در کمیته انطباق فرمانداری تأیید نشده و نام‌گذاری انجام نمی‌شود.

رویکردهای شورای ششم پیرامون حمایت از سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی محور دیگر سوالات خبرنگاران در این نشست خبری بود و حاجی‌‎بگلو افزود: شورای شهر و مدیریت شهری، حامی سرمایه‌گذاری است ولی برخی قوانین در این حوزه داریم که دست‌وپا گیر شده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: آنچه مسلم بوده این است که جذب سرمایه‌گذار تنها به شهرداری و مدیریت شهری محدود نمی‌شود.

یکی دیگر از خبرنگاران پیرامون طرح سوال از شهردار نکاتی را مطرح کرد و حاجی‌بگلو در پاسخ گفت: این موضوع در دستورکار جلسه علنی آتی شوراست ولی به لحاظ آئین‌نامه‌ای این موضوع وجاهت قانونی ندارد چراکه شهرداری باید ظرف ۱۰ روز از طرح سوال، پاسخگویی کند؛ در عین حال، مشکل خاصی برای طرح سوال و پاسخگویی نداریم و هر عضوی می‌تواند مجدد طرح سوال داشته باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در پاسخ به سوالی پیرامون بهره‌برداری از فاز یک خط ۳ مترو هم اظهار کرد: این پروژه تا هفته دولت درصدد هستیم که بهره‌برداری شود و همه اهتمام مدیریت شهری نیز بر این بوده است که تا پایان سال ۱۴۰۴ حفاری تونل‌های خطوط قطارشهری مشهد به اتمام برسد و وارد فاز تجهیز و آماده‌سازی شویم.

یکی دیگر از خبرنگاران از اقدامات مدیریت شهری در حاشیه شهر سوال پرسید و حاجی‌بگلو گفت: عملکرد و اقدامات شورای ششم و شهرداری در این دوره، در حاشیه شهر، به اذعان مردم و مدیران، عملکرد مطلوبی بوده است.

وی افزود: سعی ما بر این بوده است که شیب خدمت را به سمت حاشیه شهر و مناطق کم‌برخوردار ببریم و با جدیت پیگیر افزایش سرانه‌های خدماتی، ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و عمرانی بوده‌ایم تا در این شهر، مناطق کم‌برخوردار نداشته باشیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: براساس همین نگاه بوده که نیمی از بودجه عمرانی شهرداری در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر قرار گرفته است و پروژه‌های زودبازده یک و دو را هم اجرایی کردیم؛ امیدواریم دولت و دستگاه‌های اجرایی دیگر نیز در این خصوص سهم و نقش خود را ایفا کنند.

وی گفت: حتی مطالبات شهرداری از دولت نیز پرداخت نمی‌شود؛ مطالباتی که امروز این عدد به حدود ۶۰ هزار میلیارد تومان رسیده و حداکثر اگر ۲ تا ۳ هزار میلیارد تومان آن محقق شود.

مطالبات پیمانکاران شهرداری دیگر محور سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران بود و حاجی‌بگلو در این خصوص افزود: شهرداری مشهد حدود ۴ هزار پیمانکار دارد و آن‌ها را قلب تپنده اجرایی شهرداری می‌دانیم.

حاجی‌بگلو تصریح کرد: این پیمانکاران، سال‌های سال است که با شهرداری در تعامل بوده و نسبت به مدل پیمانکاری شهرداری نیز اشراف دارند.

وی گفت: تأخیر در واریزی مطالبات پیمانکاران همیشه بوده ولی هیچ‌گاه شاهد به این شکل نبوده که پیمانکاری نتواند طلب خود را وصول کند؛ همه سعی ما بر این بوده که تا نیمه اول امسال، تمامی بدهی‌های به پیمانکاران را تسویه کنیم.

حاجی‌بگلو بخش دیگری از صحبت‌های خود را به پروژه‌های زودبازده اختصاص داد و افزود: طی سه سال اخیر حدود دو هزار میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه‌ها تعریف کردیم که با خواست و مطالبه شهروندان هزینه و پروژه‌ها اجرا می‌شوند؛ این سیاست‌گذاری نیز در راستای تحقق توسعه متوازن و عدالت‌محور شهر مشهد بوده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد مقدس در ادامه صحبت‌های خود با بیان اینکه عملکرد و اقدامات شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره، با وجود محدودیت منابع، عملکرد بسیار مطلوبی بوده، گفت: شهردار مشهد هم براساس ارزیابی‌های مختلف صورت گرفته، عملکرد رضایت‌بخش و به مراتب قوی‌تر از قبل داشته است.

یکی دیگر از محورهای سوالات مطرح شده از سوی خبرنگاران، تشریح سیاست‌گذاری‌ها و اقدامات شورای شهر و مدیریت شهری درخصوص توسعه به شرق بود که حاجی‌بگلو در این خصوص اظهارکرد: به مرور زمان این موضوع را پیگیر هستیم و برنامه‌ریزی‌های مختلفی در این زمینه صورت گرفته است.

حاجی‌بگلو در پایان با تقدیر از خبرنگاران، گفت: بسیاری از پروژه‌های نیمه‌تمام شهر مشهد و استان به واسطه همین مطالبه‌گری واقعی و درست و به‌جای اصحاب رسانه به ثمر رسیده است؛ امیدواریم بتوانیم شهری زنده و با نشاط برای زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی داشته باشیم.

کد خبر 748410

دیگر خبرها

  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • خودکشی پزشکان بهانه بیماران! /تیترخوانی به جای نگاه علمی! /نوبت «وعده صادق» اقتصادی
  • 7 شهید در حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۷ نفر شهید شدند
  • حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان/ ۶ نفر شهید شدند
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • موضوع شوراها، مهمترین رکن قانون اساسی است
  • چرا ‌حساب‌های شهرداری مشهد بسته شد؟
  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری