Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رسول سراییان رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران روز یکشنبه اظهار داشت: مدیران نسخه‌های فارسی تلگرام یک هفته مهلت دارند نسبت به نوع اطلاعاتی که از مخاطبان نگهداری می کنند، شفاف سازی کنند. در صورت امتناع مدیران از شفاف سازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به سهم خود و برای صیانت از حریم خصوصی و حقوق شهروندی کاربران به عنوان مدعی و نماینده مردم موضوع را از مجاری قانونی پیگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: صیانت از حریم خصوصی مردم برای این وزارتخانه از اهمیت ریادی برخوردار است.

سراییان با تأکید بر اینکه هیچ گونه امکاناتی در اختیار نسخه‌های فارسی شده تلگرام قرار نگرفته است، خاطرنشان کرد: وزارت ارتباطات تنها بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی از پیام رسان های داخلی حمایت کرده و خواهد کرد.

معاون وزیر ارتباطات درباره نظر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی برنسخه های فارسی شده تلگرام گفت: اطلاعیه رسمی وزارت در این باره دی ماه پارسال منتشر شده و نظر جدیدی مطرح نشده است.

وی درباره اعمال فیلترینگ نیز گفت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات مرجع صدور حکم و یا تصمیم گیری درباره فیلترینگ نیست.

بیشتر بخوانید: اطلاعیه وزارت ارتباطات در خصوص نسخه‌های فارسی پیام‌رسان تلگرام

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت ارتباطات تلگرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۲۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگاه آموزشی «عکس؛ رسانه عصر حاضر» برگزار شد

مهدی توکلیان، فعال رسانه ای در این کارگاه اظهار کرد: ارتباطات در هزاره سوم و عصر جدید معنا و مفهومی نوین به خود گرفته است و دروازه‌های جدیدی مبتنی بر فناوری و علوم مختلف را شامل شده است.

توکلیان افزود: با توجه به پیشرفت‌های همه‌جانبه در جامعه کنونی، حوزه ارتباطات می تواند دارای مهم‌ترین و نقش‌آفرین‌ترین شهرهای رسانه‌ای جهان باشد.

وی تاکید کرد: هنر، پایه و شالوده اصلی زندگی عموم مردم است و اگر از تار و پود زندگی آن‌ها بیرون بیاید و به‌عنوان یک حیطه لوکس یا تجملاتی انگاشته شود، خاصیت خود را از دست می‌دهد.

این فعال رسانه ای گفت:  فروریختن مرزهای جغرافیایی در دنیای مدرن امروزی به پشتوانه فناوری‌های روزافزون و توسعه همه‌جانبه استفاده از فضای تحت وب در جهان ارتباطات، فرهنگ، هنر و رسانه را نیز دچار تغییرات اساسی کرده است.

استاد عکاسی بیان کرد: رسانه‌ها با انتخاب و به‌کار بردن قالب‌های متنوع رسانه‌ای، تفکرات خود را در الگوی بازاریابی اجتماعی عرضه می‌کنند از این رو ضرورت درک بیشتر از تاثیر رسانه و بالا بردن سطح سوادرسانه برای بیان هنرمندانه و عالمانه با تمسک به ساحت هنر از ضروریات عصر حاضر دنیای ارتباطات به حساب می‌آید.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی «عکس؛ رسانه عصر حاضر» برگزار شد
  • ضرب الاجل کمیسیون اصل ۹۰ مجلس برای دستگاه‌های کم‌کار در ارائه اطلاعات به سامانه اعتبارسنجی
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: ۷ شهر استان قم فردا تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند
  • کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه چند عضو دارد؟ ۱۲ یا ۱۳؟
  • بهره‌برداری از ۱۲۲ طرح مخابراتی یزد در هفته ارتباطات
  • برادر همسر رهبری: به لحاظ عقلانی تلگرام باید بسته می‌شد | گفتم از نفسش بیندازید تا بگوید چشم!
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • مهلت یک‌هفته‌ای استاندار برای ایجاد کارگروه ویژه اشتغال در لرستان
  • شرکای پشت پرده بابک زنجانی چه کسانی بودند؟ /چرا پرونده اختلاس او شفاف سازی نمی شود؟ /مبلغ کلان ارزی قرار است به صورت املاک به بیت المال بازگردد؟