Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز با جمعی از اعضای اتاق اصناف کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس نیز حضور داشتند.

لاریجانی پس از استماع سخنان، انتقادات و درد دل‌های روسای اصناف مختلف گفت: بازار پشتوانه مهم انقلاب است و در پیروزی انقلاب اسلامی نقش اساسی داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه امام (ره) همیشه از بازار به نیکی یاد می‌کرد، افزود: بزرگان در مبارزه دوران انقلاب همیشه ارتباط نزدیکی با بازار داشتند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط کشور، شرایط عادی نیست، تصریح کرد: دشمن خارجی ما عقل درستی ندارد، درگیری‌های بین‌المللی آمریکا فقط با ایران نیست. اخیراً این دولت از پیمان آب و هوایی خارج شد و در موضوع تعرفه‌ها و حقوق بشر نیز مشکلات اساسی با همسایگان خود و اروپا دارد.

وی اظهار داشت: اما در مواجهه با ایران، با کینه‌ورزی چندبرابری کار می‌کنند، البته از ابتدای انقلاب این دشمنی‌ها وجود داشته است، اما این موجود عجیب و غریب متفاوت است.

عضو شورای عالی امنیت ملی افزود: جمهوری اسلامی قبول کرد بر سر مسئله هسته‌ای مذاکره کند و علی‌رغم اختلافات، به توافق رسید؛ توافق را آنها برهم زدند، ایران پایبند بود. بعد از آن اروپا خواستار ادامه مذاکره شد که قبول کردیم.

لاریجانی تصریح کرد: رفتار جمهوری اسلامی از پختگی لازم برخوردار بود و نمی‌خواستیم با حریف لجباز، با لجبازی برخورد کنیم؛ هنوز با اروپا در حال مذاکره هستیم.

وی گفت: در کشور ما برخی اِشکالات وجود دارد که ربطی به تحریم‌ها ندارد و اگر دست به دست هم دهیم، می‌توانیم از پس حل مشکلات برآییم.

لاریجانی نقدینگی، صندوق‌های تامین اجتماعی و بانک‌ها را از مشکلات داخلی خواند و گفت: نمی‌خواهیم بگویم حریف آنقدر قدرتمند است که هر کاری می‌تواند بکند، برخی اشکالات در داخل کشور است و حل این مشکلات بر عهده ماست.

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به نمایندگان اصناف اظهار داشت: با اصلاح آئین‌نامه داخلی مجلس، مقرر شد تصمیمات صحن علنی و کمیسیون‌ها در مورد مسائل اقتصادی با حضور نمایندگان اتاق بازرگانی و اتاق اصناف گرفته شود.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۲۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • مصوبات شوراها باید پشتوانه قانونی و شرعی داشته باشند
  • مشکلات شهرستان‌های استان روی میز وزیر کشور
  • قانون مدیریت یکپارچه شهری توسط مجلس پیگیری شود
  • رئیس اتاق اصناف کشاورزی مشکلات کشاورزان را به معاون وزیر منتقل کرد
  • بیکاری معضلی جدی/ ضرورت رفع مشکلات حوزه کشاورزی
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند
  • ایرانیان خارج از کشور از سربلندی ایران دفاع می‌کنند.
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • مجلس مقتدر با پشتوانه مردمی شکل می‌گیرد