Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز، 

 دکتر کوروش فرزین در نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با مدیر کل بیمه سلامت استان تهران، ضمن اشاره به کلاهبرداری برخی از شرکت‌های بازاریابی به نام بیمه سلامت، اظهار کرد: بیمه سلامت فقط متولی بیمه پایه است و هیچ فعالیتی در زمینه بیمه تکمیلی ندارد که به واسطه آن پولی از مردم دریافت کند. بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ نیز با وجود اینکه زیر مجموعه این سازمان است، اما به صورت مستقل فعالیت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارائه بسته بیمه تکمیلی جزو وظایف بیمه سلامت نیست؛ به همین دلیل نه خدماتی در این زمینه ارائه می‌دهیم و نه سرانه‌ای از بیمه دریافت می‌کنیم. ارتباط ما با بیمه شدگان نیز فقط از طریق ۵۷ دفتر پیشخوان دولت در تهران و ۳۰ دفتر در شهرستان‌های این استان است. این دفاتر نیز فقط خدمات صدور دفترچه را انجام می‌دهند.

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران در ادامه تصریح کرد: نمی‌توان اطلاعات مردم را از نرم افزارهای سازمان بیمه سلامت دریافت کرد؛ یعنی این امکان وجود ندارد که دفاتر پیشخوان دولت بتوانند بانک‌های اطلاعاتی خود را بفروشد. وزارت صنعت، معدن و تجارت به برخی از شرکت‌ها و افراد مجوزی داده که به واسطه آن می‌توانند برای خدمات پزشکی بازار یابی انجام دهند، اما نمی‌توانند به مردم بگویند خدمات بیمه تکمیلی همراه با خدمات بیمه پایه ارائه میشود تا به این وسیله از مردم هزینه‌ای دریافت کنند. این بازاریابی‌ها مشکل خاصی ندارند، اما حق ندارند به این بهانه وجهی از مردم دریافت کنند. 

مدیر کل بیمه سلامت استان تهران، با بیان این که بسته خدمات بیمه سلامت مصوب دولت و دبیرخانه شورای عالی سلامت است، تصریح کرد: سازمان بیمه سلامت حق ندارد هیچ خدمتی به این بسته اضافه یا از آن کم کند. فرانشیز پرداختی مردم نیز بر اساس مصوبه هیات دولت است و حتی مازاد بر آن نیز نمی‌توانیم از مردم پولی دریافت کنیم.

وی ادامه داد: خدمات سازمان بیمه سلامت فقط از طریق دفاتر پیشخوان دولت ارائه می‌شود و برای آن نیز بازاریابی ندارد؛ چون این پوشش  بیمه‌ای حاکمیتی است و هیچ قانونی نیز مصوب نشده که طبق آن پوشش بیمه‌ای برای مردم اجباری باشد؛ آنها همچنان برای برقرار شدن یا نشدن پوشش بیمه‌ای مختار هستند. هیچ‌کس تحت هیچ عنوانی نمی‌تواند مردم را برای انجام این کار اجبار کند.

فرزین در ادامه به بخشنامه جدید دبیرخانه شورای عالی بیمه درباره کاهش پوشش بیمهای ۸۰ قلم داروی بدون نسخه اشاره کرد و گفت: طبق این بخشنامه، این ۸۰ قلم دارو فقط در قسمت بستری و همچنین خدمات سرپایی برای افراد زیر ۱۲ سال پوشش بیمه‌ای دارند. این داروها حتی اگر پوشش بیمه‌ای نیز نداشته باشند هزینه زیادی ندارند و جزو ۱۰ داروی پرهزینه محسب نمی‌شوند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: بازاریابی سازمان بیمه سلامت کلاهبرداری وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۲۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا سهرابی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، سلامت را یکی از اصول بنیادین در قانون اساسی جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: خوشبختانه برقراری دسترسی عادلانه سلامت به عنوان یکی از حقوق اساسی مردم همواره مورد توجه بوده و موفقیت‌های بزرگی نیز در این زمینه به دست آمده است.

وی، استقرار نظام شبکه بهداشتی در شهرها و روستاها را به عنوان یکی از دستاوردهای حوزه سلامت برشمرد که مورد تحسین و توجه جهانیان است.

به گفته سهرابی، به رغم تمام تلاش‌های صورت گرفته به دلیل وجود بیماری‌های متنوع و بلایای طبیعی و عوامل محیطی تهدید کننده سلامت مانند آلودگی هوا متأسفانه حق سلامت به صورت کامل نمی‌تواند محقق شود و مشکلات و چالش‌هایی زیادی در حوزه سلامت وجود دارد که برای رفع آنها باید برنامه‌ریزی مؤثر انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام جهان، چالش‌های سلامت مطرح است به نحوی که در حال حاضر نیمی از مردم دنیا به خدمات ضروری با کیفیت دسترسی مناسبی ندارند.

سهرابی با اشاره به محوریت انسان سالم برای توسعه پایدار؛ زندگی سالم را پایه و اساسی برای زندگی مولد و ایجاد یک جامعه شاد عنوان کرد.

وی تاکید کرد: برای تأمین سلامت در همه ابعاد باید زیرساخت‌های سلامت تقویت شود و مردم از نظر مکانی، زمانی و اقتصادی دسترسی مناسبی به خدمات سلامت داشته باشند.

سهرابی، تقویت بیمه‌ها و ارائه خدمات پیشگیری را راهکار اساسی برای تأمین سلامت عنوان کرد و افزود: خدمات پیشگیرانه مانع از تحمیل هزینه‌های مادی و معنوی سنگین ناشی از درمان بیماری‌ها به خانواده و جامعه می‌شود. بنابراین توسعه خدمات بیمه و خدمات پیشگیری می‌تواند راهکاری برای تأمین حق سلامت مردم باشد.

وی عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت را از جمله عوامل مهمی دانست که سلامت را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تبعیض، فقر، آلودگی‌های زیست محیطی را از عوامل بسیار مهم تأثیرگذار بر سلامت مردم در تمام دنیا برشمرد.

به گفته وی، با انجام مداخلاتی می‌توان بسیاری از شاخص‌های سلامت را تحت تأثیر قرار داد اما برای انجام مداخلات مؤثر نیاز به حمایت همه جانبه و همکاری‌های بین بخشی است.

سهرابی با اشاره به نقش مهم مشارکت مردم در تأمین سلامت و حمایت‌طلبی تاکید کرد: آحاد جامعه باید با نمایندگان خود در حوزه قانونگذاری و اجرایی در تماس باشند تا منجر به وضع و اجرای قوانینی شود که موجب ارتقای سلامت می‌شود.

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با ترویج فرهنگ سلامت و استفاده از ابزارهای پیشگیری که حوزه سلامت در اختیار مردم قرار می‌دهد باید همه افراد را برای پیروی از الگوی زندگی سالم توانمند ساخت.

وی به افراد توصیه کرد که ضمن ارتقای سطح سواد سلامت خود حتماً اطلاعات مورد نیاز را از منابع معتبر تهیه کنند.

سهرابی، ابراز امیدواری کرد با همکاری بخش‌های مختلف اجرایی و قانونگذاری و مشارکت هرچه بیشتر مردم با حوزه سلامت، شاهد تحقق شعار امسال هفته سلامت با عنوان «سلامت خانواده با مردمی سازی سلامت» باشیم.

کد خبر 6094021 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • بیش از ۸۴ هزار تماس با مشاوره تلفنی بهزیستی مرکزی برقرار شد
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای افراد قطع عضو
  • پوشش بیمه‌ای تجهیزات دست و پای کربنی
  • تماس تلفنی برای بیمه شدن کلاهبرداری است
  • اجرایی شدن پوشش بیمه‌ای دست و پای کربنی
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ضرورت تقویت زیرساخت های سلامت در کشور
  • «خدمات رایگان درمانی» برای تمام کودکان/ مشوق‌های طرح جوانی جمعیت
  • بیمه سلامت هرگز برای بیمه‌کردن با افراد تماس تلفنی نمی‌گیرد/ بیمه شدگان مراقب شرکت‌های سودجو باشند
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است