Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-03@04:36:00 GMT

بازار تهران بر مدار تردید و آرامش

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۳۱۵۲

بازار تهران بر مدار تردید و آرامش

گزارش میدانی خبرنگار ایرنا استان تهران از تیمچه های مختلف بازار تهران، خیابان های جمهوری، لاله زار، سعدی و دیگر مراکز اقتصادی این منطقه از شهر تهران نشان می دهد که تقریبا همه مغازه ها باز بودند.
مشاهده خبرنگار ایرنا نشان می دهد اگرچه خرید و فروش مثل قبل رونق ندارد و کمتر شده اما مغازه ها باز هستند و در برخی نقاط بازار نیز کسبه، پارچه نوشته هایی در تشکر از نیروی انتظامی به منظور تامین امنیت بازار و بازاریان نصب کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مانند پارچه ای که سردر بازارچه راسته طلافروشی ها روبه روی بازار کفاش ها نصب شده و در آن آمده است: از نیروی انتظامی به خاطر تامین امنیت بازار تشکر می کنیم.
بندرت مغازه ای در خیابان های لاله زار، سعدی یا جمهوری و نیز بازار دیده می شود که بسته باشد، خبرنگار ایرنا تخمین می زند که بالای 95 درصد مغازه ها باز هستند و مغازه داران نیز داخل آنها نشسته اند.
تجمع برخی کسبه و بازاریان از روز یکشنبه هفته گذشته از پاساژ علاء الدین و سپس بازار تهران (روز دوشنبه) در اعتراض به برخی مشکلات اقتصادی و صنفی آغاز شد، گرچه کسبه می گویند همه تجمع کنندگان از بازاریان نیستند اما در بین تجمع کنندگان کسبه هم حضور داشتند که حل مشکلات اقتصادی و صنفی خود را مطالبه می کردند.
یکشنبه شب هفته گذشته وقتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات فهرست بیش از 30 شرکت که ارز چهار هزار و 200 تومانی را برای واردات گوشی دریافت کرده بودند منتشر کرد موضوع اعتراض کسبه نیز وارد مسیر دیگری شد و بسیاری از مسئولان امور صنفی و بازار اعلام کردند که درخواست بازاریان در مسیرهای قانونی خود طرح شده اما افرادی خارج از بازار سعی در سوءاستفاده از وضعیت بازار و تهدید مغازه داران به تعطیلی و تجمع دارند.
برخی کسبه می گویند چندین میلیون جنس داخل مغازه دارند و درصورتی که توسط هر فردی آسیب ببیند، زندگیشان نابود خواهد شد.
رئیس پلیس تهران بزرگ اواخر هفته گذشته اعلام کرد: پلیس با تمام توان امنیت بازاریان را تامین می کند و با افرادی که مغازه ها را به بستن تهدید یا اجبار می کنند برخورد خواهد کرد.
روز شنبه 9 تیرماه خبرنگار ایرنا با مغازه داران بخش های مختلف بازار و نیز شهروندان که برای خرید به این محل رفته بودند صحبت کرد، اگرچه عمده این افراد بویژه برخی صنوف خاص که تجهیزات آنها وارداتی است، از کمتر شدن خرید و فروش گلایه می کردند، اما برخی از بازاریان نیز اعلام داشتند که اجناس عمدتا قبل از افزایش نرخ ارز خریداری شده و توجیهی جز دلایل روانی و برخی زیاده خواهی ها برای وضعیت کنونی وجود ندارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران امروز گفت: سودجویی برخی فرصت طلبان بازار ارز و سکه تاثیر خود را بر قیمت کالاهای اساسی گذاشته است اما به طور یقین دستگاههای نظارتی در این زمینه ورود و با قاطعیت برخورد خواهند کرد.
محمد امامی امین گفته است: افرادی که برای واردات ارز چهار هزار و 200 تومانی گرفته اند اما مرتکب تخلف شده اند علاوه بر برگرداندن خسارت به صندوق دولت چندین برابر ارز دریافتی جریمه خواهندشد.
گزارش ها از سطح شهر در برخی راسته ها حاکیست: در شرایط کنونی مردمی که برای خرید به بازار مراجعه می کنند از سوی برخی مغازه داران با قیمت های بالاتری نسبت به چندروز گذشته مواجه می شوند و برخی مغازه داران هم به علت های مختلف می گویند فروش نداریم.
برخی بازاریان در مواجهه با خریداران اقدام به فروش نمی کنند اما برخی از آنها از این وضع کسادی گلایه دارند و در گفت وگو با خبرنگار ایرنا می گویند:« مشتری هست اما انگار نیست، ذات بازار به شلوغیشه اما شلوغی که خرید و فروش نباشه با بسته بودن فرقی نداره»؛این صحبت های حمید 43 ساله فروشنده شال و روسری است.
وی ادامه می دهد: از طرفی هنگام تهیه کالاها می بینیم که قیمت تغییر می کند و از طرفی هم مردم قدرت خرید بالایی ندارند.
حوالی ظهر، یک گروه فیلمبرداری مستندساز در بازار مستقر شده که مردم نیز دور آنها جمع می شوند؛ زنی تقریبا 50 ساله که خود را خانه دار معرفی می کند خودش را به دوربین می رساند و گلایه می کند: درحال خرید جهیزیه هستم قیمت ها چندروزه چند میلیون تغییر کرده، چکار باید بکنیم؟
وی که می گوید شوهرش کارمند است، اضافه می کند: حقوق ما 200 تومن بالا رفته اما یک لباسشویی خارجی از دو میلیون شده چهار میلیون.
این گلایه شهروندان از افزایش نرخ کالاها درحالی است که برخی بازاریان هم نظر متفاوتی دارند، ازجمله یکی از فروشندگان قدیمی بازار فرش فروش ها واقع در بازار بوعلی که حدود 60 سال دارد و معتقد است: وضع بازار مانند گذشته است و بازاریان نباید اسیر جو تبلیغات منفی رسانه ها و شبکه های اجتماعی شوند.
وی در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: «چند دلال از فضای ایجاد شده سوءاستفاده می کنند؛ دلار گران شده اما همه خریدها برای قبل از این گرانی است، چرا قیمت ها راباید برخی کسبه گران کنند؟».
ازجمله صنف هایی که خرید و فروش آنها طی روزهای گذشته کم که نشده بیشتر هم شده، اغذیه فروشی ها بویژه مغازه فلافی ها است؛ یک فروشنده ساندویچ می گوید: اوضاع هرچقدر هم خراب شود از شکم نمی شود گذشت؛ در دو هفته گذشته فروش فلافل زیادتر شده است.
«محسن» مغازه دار در صنف طلا و جواهر که خود را 38 ساله معرفی می کند در بازار طلا ایستاده است و می گوید بازار سکه و طلا که چندروز پیش ملتهب بود به ثباتی نسبی رسیده و مردم تمایل دارند پول نقد خود را به سکه تبدیل کنند.
زنی حدودا 30 ساله در ورودی بازار کفاش ها با خبرنگار ایرنا هم صحبت می شود و می گوید: من در این روزها می توانم طلا نیندازم اما برخی کالاها مثل شیر خشک را نمی شود نخرید، چرا باید این محصولات هم گران شود؟
این شهروند معتقد است که حتی اگر یارانه را به مردم ندهند و در عوض آن، اشتغال ایجاد شود بهتر است.
به گزارش خبرنگار ایرنا گرچه التهاب و مشکل خاصی در نقاط مختلف بازار امروز مشاهده نشد اما این درحالی است که حضور ماموران انتظامی که برای تامین امنیت بازار در نقاط مختلف حضور دارند پررنگ بود.
مسئولان برخی صنوف هم در پارچه نوشته هایی با اشاره به تامین امنیت بازار توسط نیروی انتظامی از کسبه خواسته اند فعالیت عادی خود را ادامه دهند و به جریان سازی های برخی رسانه های خارجی توجه نکنند.
گزارش خبرنگار ایرنا از پاچنار و راسته شلوار، پارچه و دکمه حاکیست که خرید وفروش در این بخش رونق بیشتری نسبت به دیگر نقاط بازار دارد. مغازه داران این راسته عمدتا در حال فروش هستند و جریان عادی این بخش از بازار به شکل عادی ادامه دارد.
مشاهده های خبرنگار ایرنا از بازار صحاف ها، زرگرها، کویتی ها، کیلویی ها، زید و عباس آباد نیز حاکیست که خرید و فروش در این بخش ها ادامه دارد، اگرچه کم رونق تر از هفته گذشته اما شهروندان برای خرید مراجعه می کنند و مغازه داران هم اجناسشان را می فروشند.
یکی از مغازه داران این راسته می گوید که تجهیزات این صنف عمدتا وارداتی است که با افزایش نرخ دلار، قیمت ها تغییر می کند.
این وضعیت بازار در حالی است که با دستور رئیس جمهوری قرار شده شرکت های واردکننده که ارز چهار هزار و 200 تومانی گرفته اند در همه صنف ها به مردم معرفی شوند و نهادهای نظارتی نیز با جدیت بیشتر با متخلفان و گرانفروشان برخورد کنند.
گزارشگر: مهدی مقدر
تهرام/9343/ 1008
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 اشتغال خرید و فروش دلار سکه و طلا واردات جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۳۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپولی برای استخدام کونته دچار تردید شد

رئیس باشگاه ناپولی دو گزینه جدید را برای هدایت این تیم در فصل آینده زیر نظر گرفته است. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، نشریه رپوبلیکا و شبکه اسکای اسپورت ایتالیا اعلام کردند که باشگاه ناپولی برای استخدام آنتونیو کونته به عنوان سرمربی فصل آینده این تیم دچار تردید شده و اکنون استفانو پیولی و حتی دومنیکو تدسکو را به عنوان گزینه‌های جدیدش مد نظر گرفته است.

ناپولی از پایان فصل گذشته که لوچانو اسپالتی سرمربی وقت تیم به خاطر اختلافات شخصی با رئیس پرحاشیه‌ باشگاه، اورلیو دلورنتیس استعفا کرد، دیگر رنگ آرامش و ثبات را ندید و با وجود استخدام سه مربی - ابتدا رودی گارسیا، سپس والتر ماتزاری و پس از آن تدسکو - همچنان خارج از محدوده سهمیه رقابت‌های اروپایی فصل آینده پرسه می‌زند. در هفته‌های اخیر خبرهایی مبنی بر احتمال روی کار آمدن آنتونیو کونته به عنوان گزینه اصلی هدایت ناپولی مطرح شد و چندین منبع مختلف از توافق دو طرف خبر دادند که البته با توجه به خصوصیات اخلاقی کونته و دلورنتیس کنار آمدن این دو با یکدیگر خیلی دور از ذهن به نظر می‌رسید. گویا دلورنتیس هم اکنون به این باور رسیده است که شاید کار کردن با کونته سخت باشد و به همین دلیل به گزینه‌هایی جدید فکر می‌کند.

توافق نهایی کونته با ناپولی

سابقه کاری کونته نشان می‌دهد که مهمترین شرط او برای قبول هدایت یک تیم میزان مشخصی از سرمایه‌گذاری برای تقویت تیم و خرید یکسری بازیکنان خاص است. انعطاف پذیری کم او نیز مزید بر علت می‌شود تا بسیاری از تیم‌ها مخصوصاً آنهایی که رؤسای‌شان حرف اول و آخر را می‌زنند، تمایلی به استخدام این مربی ایتالیایی نداشته باشند. برعکس او استفانو پیولی سرمربی فعلی میلان که گفته می‌شود در پایان فصل برکنار خواهد شد، با معیارهای دلورنتیس همخوانی بیشتری دارد. او هنوز یک سال دیگر با روسونری قرارداد دارد و اگر به هر دلیلی استخدام او عملی نشود، دلورنتیس با تدسکو برای قطعی کردن قرارداد فعلی‌اش وارد مذاکره خواهد شد.

در این میان اسکای اسپورت مدعی شده که جان پیرو گاسپرینی سرمربی آتالانتا و وینچنزو ایتالیانو نیز در فهرست گزینه‌های ناپولی قرار دارند اما جدا شدن آنها از تیم‌های فعلی‌شان به خصوص گاسپرینی بسیار سخت به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاهی به قیمت هونگچی H۵ در بازار آزاد؛ یکی از گران‌ترین چینی‌های بازار + جدول
  • دلیل آرامش نسبی قیمتها در بازار خودرو
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • تاثیر گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد | مي‌گويند بي‌حجاب راه نده اما در شأنم نیست | می‌آیند، رفت و آمد يك‌سوم مي‌شود!
  • تاثیر حضور گشت ارشاد بر کسبه تهران؛ بازار زنانه‌فروش‌هـا كساد شد!
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • سفر فرزین به عربستان شوک مثبت ارزی رقم زد
  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • ناپولی برای استخدام کونته دچار تردید شد