Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما  ؛ موسسه بروکینگز اعلام کرد در آمریکا وضع کودکانی که در معرض ناامنی غذایی هستند همچنان بدتر از دوره ماقبل رکود بزرگ است.
این اندیشکده در پایگاه اینترنتی خود در گزارشی نوشت: بر حسب بسیاری از معیارها، اقتصاد آمریکا دوره رکود بزرگ را پشت سر گذاشته است. میزان بیکاری به پایین ترین سطح در چند دهه گذشته رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ژوئیه 2017 شکاف شغلی، تعداد مشاغل مورد نیاز برای بازگشت به میزان بیکاری سراسری قبل از رکود بزرگ، کاهش یافت. در سال 2016 ، میزان فقر به 12.7 درصد کاهش یافت -- نزدیک به همان رقم قبل از دوره رکود.
اما یک شاخص مهم دیگر سلامت اقتصادی، ناامنی غذایی، به رغم داشتن بهترین بازار کار در بیش از یک دهه گذشته ، همچنان در مقایسه با آمار دوره قبل از رکود بالا مانده است.
یک خانوار زمانی دچار ناامنی غذایی است که به سبب نداشتن پول یا منابع دیگر به صورت پیوسته و مرتب به غذای کافی دسترسی نداشته باشد. سهم خانوارهایی که دچار ناامنی غذایی هستند همچنان از نقطه اوج در دوره رکود که 14.9 درصد بود در حال کمتر شدن است. این رقم در سال 2016 به 12.3 درصد رسید. با این حال، این رقم هنوز از رقم 11.1 درصد که مربوط به دوره قبل از رکود است، بالاتر است.
در سطح ملی، سهم خانوارهای دچار ناامنی غذایی که فرزند دارند 16.5 درصد است -- که هنوز بالاتر از رقم 15.8 درصدی قبل از رکود در سال 2007 ، اما پایین تر از رقم 21.3 درصدی سال 2009 ، یعنی سال اوج رکود بزرگ ، است. 12.9 میلیون کودک در سال 2016 در خانوارهای دچار ناامنی غذایی زندگی می کردند.
افزون بر آن، 4.8 درصد از خانوارهای دارای فرزند در سال 2016 امنیت غذایی بسیار پایینی داشتند که بدان معناست که دریافت غذایی بسیار کاهش یافته بود و الگوهای تغذیه ای عادی به سبب کم پولی خانوارها و عدم دسترسی به دیگر منابع غذایی مختل شده بود.
روند سراسری سطوح حتی بالاتر ناامنی غذایی برای بسیاری از ایالت های آمریکا را پنهان می کند. بررسی ها نشان می دهد فقط دو ایالت -- کلرادو و کارولینای جنوبی -- سهم کودکان در خانوارهای دچار ناامنی غذایی و امنیت غذایی بسیار پایین، بین سال های 2014 تا 2016 پایین تر از سال های 2005 تا 2007 بود. در 23 ایالت سهم کودکان در خانوارهای دچار ناامنی غذایی از لحاظ آماری بسیار بالاتر از آمار دوره قبل از رکود بزرگ بود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: آمريکا اقتصادي اقتصاد آمريکا ناامني

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۳۴۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت 3 سرنشین لنج آتش گرفته در آب های جزیره هرمز

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به حادثه آتش سوزی یک فروند لنج در آبهای جزیره هرمز گفت: در این حادثه سه نفر در محل جان خود را از دست دادند و هفت مصدوم نیز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند.

به گزارش ایرنا، حسین قاسمی روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: از این تعداد مصدوم، ۲ نفر دچار سوختگی ۵۰ درصد، یک نفر ۷۰ درصد، یک نفر ۲۰ درصد و سه نفر هم دچار سوختگی ۱۵ و ۱۰ درصد شده بودند.

وی بیان کرد: مصدوم با سوختگی ۷۰ درصد با آمبولانس به بیمارستان شیراز اعزام شد.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز گفت: یک فروند لنج در هشت مایلی جنوب جزیره هرمز دچار حریق شد که هفت نفر از سرنشینان آن نیز توسط قایق‌های همیار ناجی و ناجی ۱۵ و ۱۹ نجات پیدا کردند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره‌کل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ اسماعیل مکی‌زاده روز پنجشنبه با اشاره به نجات این دریانوردان در آبهای استان افزود: تمامی دریانوردان، گردشگران و مسافران در صورت بروز شرایط اضطرار می‌توانند بدون گرفتن پیش شماره با مرکز جستجو و نجات دریایی هرمزگان با شماره ۱۵۵۰ تماس بگیرند.

وی با اشاره به اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۹ دریانورد هرمزگانی در شرایط نامساعد جوی در عملیات‌های جداگانه در آبهای این استان از شرایط اضطرار خارج و نجات یافتند، بیان کرد: با وجود هشدارهای اعلام شده اما برخی از دریانوردان استان اقدام به دریا روی در شرایط نامساعد جوی کرده که این بی‌توجهی باعث ایجاد شرایط اضطرار و خطر برای این دریانوردان شد.‌

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار
  • ۷ میلیون مبتلا به دیابت در کشور/ آمار زخم‌های مزمن در دیابتی‌ها
  • آمار باورنکردنی بیماران مبتلا به دیابت در کشور
  • سه سرنشین لنج آتش گرفته در آبهای جزیره هرمز جان باختند
  • آتش‌سوزی لنج در هرمز سه فوتی بر جای گذاشت
  • فوت ۳ سرنشین لنج آتش گرفته در آب‌های جزیره هرمز
  • فوت 3 سرنشین لنج آتش گرفته در آب های جزیره هرمز
  • رونالدو، همچنان سوژه جذاب رسانه‌های بزرگ
  • حیله غیراخلاقی تولیدکنندگان معروف تنقلات برای فروش بیشتر
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند | در مواجهه با آلرژی برخی پزشکان، بیماران را دچار سوءتغذیه می‌کنند