Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی رمضانی مدیر کل فرهنگی و هنری، اردوها وفضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش در مصاحبه با خبرنگار این مرکز با اشاره به ابلاغ دستور العمل اردو های یک روزه به استان ها ، اظهار کرد: اردوهای یک روزه منطقه ای با رویکرد هویت بخشی، مهارت آموزی، نشاط آفرینی و حمایت از کالای ایرانی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اردوهای منطقه ای در توسعه متوازن تعلیم و تربیت بسیار مؤثر بوده؛ بنابراین انتظار می رود مناطق با بسیج همه امکانات، زمینه برگزاری هرچه بهتر این اردوها را در چارچوب شیوه نامه ارسالی فراهم کنند. هدف از برگزاری اردوهای منطقه‌ای  رمضانی آشنایی دانش آموزان با داشته ها و میراث مادی و معنوی منطقه جغرافیایی خود را از مزایای این اردوها برشمرد و خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح، تلاش می کنیم باتوسعه کمی و کیفی فرصت های آموزشی و تحول آفرینی درفرآیند اردوها و بازدیدهای یک روزه دانش آموزی، عرصه شکل گیری اردوهای مهارت محور و نشاط آفرین مهیا شود.

وی ادامه داد: دراین طرح یک مکان با اولویت اردوگاه دانش آ‌موزی، کانون فرهگنی تربیتی یا اردوگاه موقت انتخاب و زمینه پذیرش اردوهای دانش آموزی در آن به صورت خاص فراهم شود.

مدیر کل فرهنگی و هنری، اردوها وفضاهای پرورشی وزارت آموزش وپرورش تصریح کرد: دراین اردوها، مهارت آموزی باید به نحو شایسته ای در متن برنامه بازدیدی اردو طراحی تا دانش آموز در طول یک روز یا حداقل مهارت های پایه در یکی از حوزه های فردی، اجتماعی، هنری، فرهنگی، اقتصادی و... آشنا شوند.

وی از برگزاری کارگاه های مهارت آموزی در حین اردوها خبر داد و اظهار کرد: این کارگاه ها فضایی را فراهم می کند تا دانش آموز ضمن آشنا با انوع مهارت های فردی اجتماعی به بازی های نشاط آفرین بومی و محلی بپردازد.   انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار مدارس آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۳۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ محمدرضا بهرامی گفت: کارگاه آموزشی یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش آموزان آماده در روز‌های سخت) به منظور برگزاری المپیاد آماده مرحله استانی تیم‌های برتر هر شهرستان، در پایگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم برگزار شد.

وی افزایش سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور با تکیه بر تربیت تیم‌های دانش آموزی آماده برای مقابله با حوادث، توسعه و ترویج ظرفیت‌های خود امدادی در میان دانش آموزان، ساماندهی تیم‌های اولیه مدیریت بحران مبتنی بر دانش آموزان آموزش دیده و توانمند و برخوردار از مهارت‌های گروهی را از اهداف اصلی برگزاری این کارگاه بیان کرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به آیتم‌های عمومی و سرفصل‌های تخصصی المپیاد آماده گفت: پناه‌گیری و خروج ایمن، اطفاء حریق، حمل مصدوم (گروهی)، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی و احیاء قلبی ریوی، خونریزی، پانسمان بانداژ، شکستگی و آتل بندی و اسکان اضطراری، بررسی و تحلیل فرم‌های داوری و نحوه آزمون کتبی از مباحث آموزشی عمومی و تخصصی المپیاد آماده با تدریس ۲۵ مربی است که فراگیران به صورت گروهی در این کارگاه تمرین کردند.

دیگر خبرها

  • استقبال ویژه اردوهای مدارس از مجموعه ارم سبز
  • برگزاری رویداد گامی نو ویژه دانش آموزان هنرستانی در هرمزگان
  • برگزاری دوره آموزشی برای ۴۰۰ نفر از مربیان و داوران دادرس
  • برگزاری المپیاد دانش آموزی و دانشجویی صنعت فرش دستباف گلستان
  • برگزاری جشنواره‌های ورزشی در راستای ترویج فرهنگ شهدا
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • مسابقه استانی مشاعره دانش آموزی در گناوه برگزار شد
  • دوره یکسان سازی داوران دوازدهمین دوره طرح ملی دادرس در قم
  • امنیت ۱۰۰ درصدی دانش‌آموزان در اردوهای راهیان نور تامین می‌شود
  • برگزاری جشنواره طرح‌های تربیتی بسیج دانش آموزی در بام ایران