Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- مدیرکل دفتر مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: یک‌میلیون و 117هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد ساکن مناطق محروم و مرزی هستند و این تعداد معادل 39 درصد از کل مددجویان این نهاد است.

به گزارش ایرنا از کمیته امداد امام خمینی (ره)، آذر اسماعیلی، روز شنبه افزود: 18 درصد از جمعیت مناطق محروم تحت حمایت کمیته امداد هستند و 70 درصد از جمعیت مددجویی مناطق محروم را زنان تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: استان سیستان و بلوچستان نسبت به سایر استان‌ها بیشترین مددجویان ساکن مناطق محروم را دارد و بر اساس بررسی انجام شده 51 درصد از مددجویان در ضریب 6 محرومیت، 29 درصد در ضریب 7، 16 درصد در ضریب 8 و چهار درصد نیز در ضریب 9 محرومیت ساکن هستند.
اسماعیلی درباره برنامه های کمیته امداد برای توانمندسازی مناطق محروم افزود: 132 میلیارد تومان به منظور حمایت و توانمندسازی این مناطق در نظر گرفته شده و 546 هزار سالمند تحت حمایت ویژه کمیته امداد قرار دارند.
وی با اشاره به برنامه های کمیته امداد در مناطق محروم گفت: به منظور توانمندسازی محرومان در مناطق مرزی بودجه این مناطق نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد امام خمینی(ره) از استقرار چشم پزشکی و دندانپزشکی در این مناطق محروم خبر داد و افزود: 50 هزار کودک دارای سوء تغذیه از طرح حمایت تغذیه ای کمیته امداد در مناطق محروم بهره مند شدند.
وی گفت: 90 افراد دارای محرومیت حاد در کشور شناسایی شده اند.
اسماعیلی با تأکید بر اینکه مددجویان مناطق محروم و مرزی در اولویت خدمت‌رسانی این نهاد قرار دارند، اظهارکرد: به دلیل ضرورت هم‌اندیشی با حوزه‌های تخصصی و مدیریت اعتبارات ویژه مناطق محروم، کارگروه تخصصی برای این مناطق تشکیل شد.
وی یکی از اهداف کارگروه تخصصی مناطق محروم را اجرای بهینه الزامات بودجه در این مناطق دانست و گفت: طبق تصمیم این کارگروه تسهیم بودجه بر اساس حجم جمعیتی مددجویان ساکن در مناطق محروم هر استان تخصیص داده می‌شود.
مدیرکل دفتر مدیریت بحران و مناطق محروم کمیته امداد رصد و پیگیری فعالیت‌های انجام‌شده در زمینه اشتغال، مسکن، خدمات حمایتی و فرهنگی را یکی دیگر از اهداف تشکیل این کارگروه دانست و اظهارکرد: موانع و مشکلات موجود در خدمت‌رسانی به مددجویان ساکن در مناطق محروم شناسایی و برای برطرف کردن آنها در کارگروه مطرح می‌شود.
اسماعیلی یکی از تصمیمات کارگروه تخصصی ویژه مناطق محروم را ایجاد یک بانک اطلاعات از مشخصات و نیازهای مددجویان ساکن در این مناطق اعلام کرد و گفت: از این پس بر اساس نیازسنجی انجام شده به مددجویان خدمت‌رسانی می‌شود.
اجتمام*3377 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي كميته امداد مناطق محروم مددجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۳۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز گفت: میزان زکات فطره و کفاره در شهرستان نطنز نسبت به سال قبل ۴۶ درصد رشد داشته است.

مهدی مزرعه خطیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال فطریه و کفارات در عید فطر امسال و چند روز بعد از آن جذب شد که این مبلغ نسبت به سال گذشته رشد ۴۶درصدی داشته است.

وی افزود: با همکاری صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، کفارات جمع‌آوری‌شده بلافاصله به‌حساب قرض‌الحسنه امداد مددجویان نزد بانک ملی واریز شد که فقط قادر به تهیه نان در نانوایی‌های دولتی هستند تا ضمن حفظ شان مددجویان، الزامات شرعی مصرف کفارات نیز رعایت شود.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) نطنز با بیان اینکه وجوه فطریه جمع‌آوری‌شده در امور درمانی، بیماران صعب‌العلاج، جهیزیه، امور تحصیلی دانش‌آموزان، لوازم ضروری نیازمندان ساکن شهرستان با هم‌افزایی امداد هزینه خواهد شد، گفت: کمیته امداد درعین‌حال که وظیفه خود می‌داند شان و آبروی مددجویان را حفظ کند، موظف است از وجوهات شرعی مردم متدین نیز صیانت کند.

مزرعه خطیری تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) همچنان آماده دریافت وجوه شرعی مردم اعم از فطریه و کفارات و نذورات آنها است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • اعطای ۹۱۰ میلیارد تومان تسهیلات به مدد جویان البرز
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای مددجویان استان کرمانشاه
  • ارائه خدمات پزشکی به ۲۰۰۰ نفر از مددجویان زنجانی
  • هزینه کرد ۲۰۰۰ میلیارد تومانی کمیته امداد برای مددجویان
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • مشارکت ارتش در اجرای طرح مردم یاری در مناطق مرزی و محروم کرمانشاه
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان