Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@13:02:14 GMT

۱۲ تخلف بهداشتی سواحل / قلیان کنار دریا ممنوع

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۴۰۶۷

۱۲ تخلف بهداشتی سواحل / قلیان کنار دریا ممنوع

رئیس گروه بهداشت آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: برای کمک به ارتقای وضعیت بهداشتی شناگاهها؛ هموطنان در صورت مشاهده هرگونه نقص و تخلف بهداشتی و زیست محیطی موضوع را به صورت تلفنی به سامانه بهداشت ۱۹۰ اطلاع دهند.

خبرگزاری تسنیم: غلامرضا شقاقی - رییس گروه بهداشت آب و فاضلاب مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، اظهار داشت: شنا به عنوان یک فعالیت تفریحی و ورزشی از نظر جسمی و روحی مفید بوده و توجه به جوانب بهداشتی محل‌های شنا برای تامین سلامت و رفاه شناگران بسیار مهم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کیفیت آب یکی از موضوعات مهم در این زمینه است. به طوری‌که آب محل شنا باید دارای ویژگی‌های فیزیکی، شیمیایی و میکروبی مناسب بوده و در طول استفاده از آب، این ویژگی‌ها در حد مطلوب حفظ شود.

شقاقی افزود: در صورت آلودگی شیمیایی و میکروبی آب محل شنا، با توجه به تماس مستقیم بدن انسان با آب، همچنین امکان ورود آب به دهان، بینی، گوش و چشم احتمال انتقال بیماری زیاد است؛ لذا کنترل بهداشتی آب شناگاه‌های طبیعی برای حفظ سلامت شناگران و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها دارای اهمیت است.

وی با اشاره به اینکه بازرسین بهداشت محیط شناگاه‌های موجود در استان‌های ساحلی کشور را نظارت می‌کنند، تصریح کرد: بازرسین بهداشت محیط، به صورت مستمر در تمام ایام هفته وضعیت کیفی آب‌های آشامیدنی لوله کشی داخل طرح‌ها، کنترل میکروبی آب دریا (قسمت شناگاهها)، وضعیت سیستم جمع آوری و دفع فاضلاب‌ها، کنترل بهداشتی مراکز تولید و عرضه مواد غذایی، معرفی متخلفین عرضه کننده مواد غذایی غیر بهداشتی به مراجع قضایی، تعطیلی مراکز عرضه مواد غذایی غیربهداشتی، نمونه برداری از مواد غذایی غیر بهداشتی، جمع آوری و دفع فاضلاب و پسماند، وضعیت بهداشتی سرویس‌های بهداشتی و دوش‌های شناگاه‌های طبیعی را کنترل و پایش می‌کنند.

وی تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: به منظور ارتقای وضعیت بهداشتی، ایمنی و محیط زیستی شناگاه‌های طبیعی، تفاهم نامه همکاری بین سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت کشور و وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، امضا و ابلاغ شده و پرچم گذاری سواحل جهت اعلام وضعیت شناگاه‌ها اجرا خواهد شد.

شقاقی اظهار داشت: بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی بررسی‌های میدانی و نمونه برداری از آب‌های مناطق محدوده طرح‌های سالم سازی دریا و بازرسی بهداشتی انجام می‌شود و شناگاه‌هایی که رعایت موازین بهداشتی و زیست محیطی را انجام دهند، پرچم آبی و مراکزی که نیاز به اصلاحات دارند، پرچم زرد دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: نظارت و مراقبت بهداشتی از طرح‌های سالم سازی دریا از نظر حفظ بهداشت عمومی اهمیت زیادی دارد، لذا باید مدیران طرح‌های مذکور در جهت کنترل و اجرای دقیق مقررات بهداشتی و زیست محیطی، نهایت کوشش و مراقبت را داشته باشند.

سامانه بهداشت ۱۹۰ و ثبت شکایت‌های مردمی

وی همچنین خاطرنشان کرد: برای کمک به ارتقای وضعیت بهداشتی شناگاه‌ها هموطنان در صورت مشاهده هرگونه نقص و تخلف بهداشتی از قبیل: آلودگی آب شناگاه، وضعیت نامطلوب جمع آوری و دفع فاضلاب، وضعیت نامطلوب جمع آوری زباله و پسماند، عدم دسترسی به آب آشامیدنی، عدم دسترسی به توالت بهداشتی، عدم دسترسی به دوش بهداشتی، وجود حشرات و جوندگان و حیوانات، وضعیت غیربهداشتی مراکز تهیه، نگهداری، توزیع و فروش مواد غذایی، استعمال قلیان، موضوع را به صورت تلفنی به سامانه بهداشت ۱۹۰ اطلاع دهند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003W4N

منبع: فردا

کلیدواژه: قلیان شنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۴۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عبدالعظیم بهفر، سرپرست اداره کل فراورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور بازوهای اجرایی معاونت غذا و دارو هستند که در هر یک از این دانشگاه‌ها این معاونت مستقر بوده و نسبت به بررسی و بازرسی مراکز عمده توزیع فرآورده‌های سلامت محور اقدام می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده تولید بدون مجوز یا واردات فاقد آن پس از توقیف محصول یا کالا، صاحب آن نیز به مراجع قضائی معرفی و تا حصول نتیجه، پرونده پیگیری می‌شود.

بهفر ادامه داد: این اداره کل در هر مرکز تولید فرآورده‌های غذایی مسئول فنی را به عنوان نماینده خود دارد که کنترل کیفیت کالاها را به عهده دارد لذا چنانچه تخلفی صورت بگیرد ضمن پیگیری موضوع از مسئول فنی به عنوان نماینده ما، با صاحب کارخانه نیز برخورد صورت می‌گیرد و از عرضه محصول در سطح عرضه جلوگیری می‌شود.

وی همچنین در خصوص نظارت بر کارگاه‌های کوچک که تعدادشان در کشور هم رو به افزایش است، بیان داشت: کارگاه‌های سنتی دارای شناسه نظارت کارگاهی هستند که کالاهای خودشان را به آزمایشگاه‌های مورد تأیید سازمان غذا و دارو ارائه می‌دهند و چون فعالیت قانونی دارند در نظارت‌های ما رصد می‌شوند و با لحاظ شرایط قابل اعتماد مردم هستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نظارت بهداشتی بر تولید فرآورده‌های غذایی در کارگاه‌های سنتی
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • یک فروشگاه زنجیره‌ای در آبادان پلمب شد
  • پدیده جدید و مشکوک « پاکدم » در مراکز تفریحی شهر
  • میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی ۲۱ درصد است
  • پدیده جدید و مشکوک «پاکدم» در مراکز تفریحی شهر
  • ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها چیست؟/ جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن»
  • پدیده جدید و مشکوک در مراکز تفریحی شهر
  • جزییات طرح وزارت بهداشت درباره قلیان «اکسیژن» / ماجرای گاز «خنده» قلیان‌ها