Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@18:02:14 GMT

کمک به واحد‌های تولیدی بزرگ ضروری است

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۴۶۶۹

کمک به واحد‌های تولیدی بزرگ ضروری است

اسحاق جهانگیری گفت: کمک به واحد‌های تولیدی بزرگ که با بحران مواجه هستند، ضروری است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، جلسه کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید عصر امروز (شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهوری برگزار شد.
جهانگیری با اشاره به این که شرایط دشواری پیش روی اقتصاد کشور قرار دارد، افزود: لازم است در برنامه رفع موانع تولید بنگاه های کوچک و متوسط، بنگاه های اقتصادی بزرگ که با بحران مواجه هستند نیز مورد توجه قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در سال جاری باید واحدهای تولیدی بزرگ که با بحران مواجه هستند و یا در آستانه تعطیلی قرار دارند را شناسایی و در صورتی که این بنگاه ها قابل احیاء و فعالیت آن ها توجیه اقتصادی و فنی داشته باشد و به این گونه واحدها تسهیلات پرداخت کنند.
وی از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست رقمی را از اعتبارات تعیین شده برای کمک به تسهیل و رفع موانع تولید به احیاء واحدهای تولیدی بزرگ اختصاص دهد.
جهانگیری تاکید کرد: البته باید این اطمینان وجود داشته باشد که بازار برای این بنگاه ها وجود خواهد داشت و از عهده پرداخت اقساط تسهیلات خود بر خواهند آمد.
در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، کشور، امور اقتصادی و دارایی، رییس کل بانک مرکزی و مدیران عامل بانک های ملی، صنعت و معدن، سپه و کشاورزی نیز حضور داشتند.
در ادامه این جلسه معاون وزارت صنعت، معدن و تجارت گزارشی از عملکرد کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید ارائه کرد و گفت: کارگروه ملی تاکنون 48 جلسه و 512 مصوبه داشته و به وضعیت 160بنگاه رسیدگی کرده است.
نماینده این وزارتخانه همچنین خواستار اختیارات ویژه برای کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید در جهت کاهش آثار تحریم بر واحدهای تولیدی و حفظ اشتغال آن ها شد.
در این نشست رییس کل بانک مرکزی نیز گزارشی از میزان تسهیلات پرداخت شده در سال 96 ارائه کرد و سپس وزیر کشور به ارائه گزارشی در خصوص عملکرد کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان ها پرداخت و گفت: 3034 جلسه در سطح استان ها برگزار شده که با بیش از30 هزار مصوبه همراه بوده و از این تعداد 61 درصد از مصوبات اجرا شده و 39 درصد نیز در دست اقدام قرار دارد.
رحمانی فضلی افزود: در همین راستا 1750 واحد غیرفعال با کمک کارگروه رفع موانع تولید مجدداً فعال شده اند که منجر به 18 هزار شغل شده است.
در ادامه این جلسه مدیران عامل بانک های ملی، سپه، صنعت و معدن و کشاورزی نیز مشکلات و مسائل پیش روی اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی را مطرح کردند و پیشنهاداتی نیز برای بهبود روند کمک به واحدهای تولیدی مشکل دار ارائه دادند.
در پایان این جلسه مقرر شد اعتبار مشخصی برای کمک به واحدهای تولیدی بزرگ که با بحران مواجه هستند در نظر گرفته شود و در صورت تشخیص کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید و اطمینان از اینکه این واحدها قابلیت احیاء و بازپرداخت اقساط خود را دارند، به بانک های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شوند.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۴۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد

اولین جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان بهاباد در سال جدید به ریاست تیموری فرماندار بهاباد و با حضور موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان، و سایر اعضای کارگروه در محل سالن فرمانداری بهاباد برگزار شد.

در ابتدای این جلسه رحمتیان مدیر جهاد کشاورزی و دبیر کارگروه آرد و نان شهرستان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت فعالیت نانوایی‌ها در سطح شهر و روستا‌ها عدم تغییر قیمت نان علیرغم افزایش هزینه‌های ثابت و جاری واحد‌های نانوایی را به عنوان مهمترین دغدغه و افزایش سهمیه آرد ماهانه را مهمترین درخواست نانوایان از کارگروه آرد و نان شهرستان مطرح کرد و خواستار رسیدگی به این موارد توسط مسئولان استانی گردید.

فرماندار شهرستان بهاباد ضمن تشکر و قدردانی از همه نانوایان به خاطر تلاش شبانه روزی در تامین قوت غالب مردم از بروز برخی بی نظمی‌ها در ساعات فعالیت شماری از نانوایی‌ها و همچنین افت محسوس کیفیت نان در اغلب نانوایی‌های شهرستان گلایه کرد و از متصدیان واحد‌های نانوایی درخواست کرد نسبت به پخت و عرضه نان سالم و باکیفیت در ساعات مقرر اهتمام ورزند.

موسوی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان ضمن عرض خداقوت به فعالین حوزه گندم، آرد و نان شهرستان به تشریح دستورالعمل هوشمندسازی یارانه آرد و نان پرداخت و افزود: در سامانه هوشمند نانینو در صورت تبدیل آرد تخصیصی به نان مشوق‌هایی برای نانوایان در نظر گرفته شده است و سهمیه ماهانه به صورت خودکار افزایش می‌یابد و در صورت عدم تبدیل بخشی از آرد تخصیصی به نان ضمن اعمال جریمه، سهمیه آرد آن واحد نانوایی به صورت خودکار کسر می‌گردد.

شایان ذکر است در ابتدای این جلسه رییس اتحادیه و جمعی از نانوایان شهرستان به بیان مسائل و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند و تصمیمات لازم به منظور رفع مشکلات مطرح شده اتخاذ گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • شناسایی ورفع موانع ومشکلات قبل سرمایه گذاری
  • به عنوان یک مطالبه عمومی ایجاد یک سکو دائمی برای عرضه پوشاک عفیفانه ضروری است
  • اعطای نشان اقتصاد مقاومتی به ۱۲ واحد تولیدی برتر
  • گندمکاران یزد نگرانی بابت تحویل گندم نخواهند داشت
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک چین
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رعایت نظم درساعت فعالیت نانوایی ها‌ی بهاباد
  • روند سرمایه‌گذاری در سیستان‌وبلوچستان تسهیل شود