Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عبدالرضا بشیری پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح آمایش اتباع کشور افغانستان از ۱۵ سال پیش در سطح کشور در حال اجراست، اظهار داشت: در استان بوشهر ۸ هزار تبعه افغانستان دارنده کارت آمایش حضور دارند؛ این طرح نیز برای سیزدهمین بار در استان بوشهر اجرا می‌شود و یک ماه و نیم ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: داشتن کارت آمایش برای پناهندگان ساکن ایران الزامی است و انتظار داریم اتباع افغان با مراجعه به این اداره واقعه تولد، ازدواج، طلاق یا فوت در خانواده خود را گزارش دهند، زیرا اصلاح اطلاعات شخصی و خانوادگی اتباع افغان یک ضرورت است.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری بوشهر با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا مشکلات اتباع دارنده کارت آمایش در استان بوشهر رفع شود، تصریح کرد: سفر به افغانستان یکی از مهمترین مشکلات اتباع افغان است که این مشکل با هماهنگی وزارت کشور با نیروی انتظامی حل شده و این افراد می‌توانند به مدت یک ماه به کشور خود رفته و سپس به ایران برگردند.

وی از صدور دفترچه بیمه سلامت برای ۱۴۰۰ نفر از اتباع افغان استان بوشهر و همچنین پیگیری برای رفع مشکل دریافت گواهینامه رانندگی توسط اتباع افغان خبر داد و اظهار داشت: تاکنون هزار نفر مراجعه کرده و کارت خود را دریافت کرده‌اند.

انتهای پیام/م

آغاز طرح آمایش اتباع افغان در بوشهر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مشکلات افغانستان اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۴۹۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن انواع کالاهای تولید شده در استان سال گذشته به کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی به ویژه کشورهای همسایه صادر شد.

عبدالحمید سرتیپی، با بیان اینکه میزان صادرات سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن ۱۴ درصد رشد داشت، افزود: کشورهای ترکیه، عراق، چین، افغانستان، فدراسیون روسیه و سوریه از جمله مقاصد صادراتی آذربایجان‌غربی در سال گذشته بودند.

سرتیپی اظهار کرد: عمده کالاهای صادراتی از آذربایجان‌غربی در سال گذشته نیز شامل مواد پتروشیمی، مواد معدنی، محصولات صنعتی، محصولات کشاورزی، صنایع تبدیلی، فرش و صنایع دستی بود.

وی گفت: همچنین سال گذشته بر اساس کارتهای بازرگانی استان بیش از ۳۹۵ هزار تن انواع کالاهای مورد نیاز به ارزش ۹۱۴ میلیون دلار وارد کشور شد که ترکیه، عراق، چین، امارات متحده عربی، کره جنوبی و هند مهمترین مبادی این کالاها بود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، با بیان اینکه صدور و تمدید کارتهای بازرگانی در سال گذشته در مقایسه با سال پیش از آن، ۷۱ درصد رشد داشت ، اضافه کرد: در این مدت دو هزار و ۵۴۵ فقره کارت بازرگانی،۸۶۱ فقره کارت پیله وری و ۲۱ هزار و ۹۰۸ فقره کارت مرزنشینی صادر شد.

دیگر خبرها

  • نشست مدیران کل اتباع و بیمه سلامت استان بوشهر
  • صدور سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی
  • چرا دولت میخواهد کارت‌های سوخت را حذف کند؟
  • پاکستان اخراج پناهجویان افغانستانی را متوقف کند
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی خواهان مجوز اقامت هستند
  • اقامت اتباع افغانستانی در خراسان رضوی
  • ۹۰ درصد اتباع افغانستانی در خراسان رضوی مجوز اقامت می خواهند
  • افغانستانی های مقیم خارج در بازسازی افغانستان سهیم شوند