Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-05-05@03:32:36 GMT

دفاع مقام روس از حضور ایران در سوریه

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۵۴۸۵

میخائیل بوگدانف» معاون وزیر امور خارجه روسیه، به تلویزیون رژیم صهیونیستی گفت که به نفع این رژیم است که تروریسم در سوریه شکست بخورد و این همان کاری است که ایران دارد می‌کند.

بوگدانف به تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی گفت: حضور ایران در سوریه، اسرائیل را تهدید نمی‌کند... منافع اسرائیل در شکست تروریسم در سوریه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این همان کاری است که ایران دارد انجام می‌دهد. 

این سخنان مقام روس زمانی مطرح شده است که رسانه‌های غربی در حال تبلیغ این مسئله هستند که در دیدار قریب‌الوقوع سران آمریکا و روسیه، دونالد ترامپ از ولادیمیر پوتین خواهد خواست که ایران، سوریه را به طور کامل ترک کند.

بوگدانف توضیح داد: آنطور که ما وضعیت را می‌فهمیم، نیروهای ایرانی در سوریه حضور ندارند. نظامیان و مستشاران ایرانی هستند. اما من معتقدم که تعدادشان محدود است. در نهایت، چه نیروهای ایرانی چه دیگرانی که به سوری‌ها دارند کمک می‌کنند، همه به درخواست دولت سوریه برای کمک به نابودی تروریسم در آنجا هستند.

بوگدانف در ادامه این موضع خود در حمایت از حضور ایران در سوریه افزود: تروریسمف تهدیدی جهانی است. این، چیزی است که همه کشورهای منطقه، حتی کشورهای دورتر از سوریه حتی روسیه را تهدید می‌کند. من فکر می‌کنم که به سود اسرائیل است که در سوریه هسته‌ای از تروریست‌ها و در رأس آن داعش و جبهة النصره شکل نگیرد. این همان هدف ایرانی‌هاست؛ کمک به سوری‌ها در حل مشکل تروریسم. 

فلسطین و «معامله قرن»

بوگدانف در بخشی دیگر از مصاحبه با تلویزیون رژیم صهیونیستی درباره طرح صلح دولت آمریکا برای فلسطین و رژیم صهیونیستی، موسوم به «معامله قرن» صحبت و در موفقیت این طرح ابراز تردید کرد. 

بوگدانف گفت که روسیه سفارت خود را به قدس منتقل نخواهد کرد مگر وقتی که توافق دائمی میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها حاصل شود. 

این مقام روس از طرح صلح عربی که شاه پیشین عربستان سعودی (عبدالله) آن را مطرح کرده دفاع کرد و گفت که «اسرائیل می‌داند که طرح صلح عربی فقط مورد قبول کشورهای عربی نیست. بلکه برخی کشورهای اسلامی هم از آن حمایت می‌کنند. طرح صلح عربی (2002) اساس همه راهکارهای بین‌المللی است».

معامله قرن یا توافق نهایی، طرحی به پیشنهاد دولت آمریکا و رژیم صهیونیستی و حمایت عربستان، برای پایان منازعه اسرائیل با فلسطین و مقدمه‌ای برای عادی‌سازی روابط عربی اسرائیلی است.

در این طرح و مذاکرات بعدی، مسئله آوارگان با «وطن جایگزین» در خارج از فلسطین اشغالی حل و «حق بازگشت» آوارگان فلسطینی به کشورشان برای همیشه لغو می‌شود.

بر اساس این طرح دولت فلسطین در نوار غزه و صرفا در مناطق الف و ب و بخش‌هایی از منطقه ج کرانه باختری تشکیل و وضعیت نهایی قدس و بازگشت آوارگان به مذاکرات بعدی موکول می‌شود و در گام آخر، مذکرات «صلح» میان رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی آغاز می‌شود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تروریسم سوریه ایران تلویزیون ولادیمیر پوتین دولت سوریه روسیه مصاحبه دولت آمریکا فلسطین عربستان سعودی کشورهای عربی کشورهای اسلامی آمریکا و رژیم صهیونیستی دولت غزه عربستان ایران روسیه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۵۴۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند

منابع فلسطینی اعلام کردند که با گذشت بیش از ۲۰۹ روز از جنگ غزه، هنوز بیش از ۱۰ هزار نفر همچنان در زیر منازل ویران شده مدفون هستند.

به گزارش مشرق، به نقل از خبرگزاری شهاب، «محمود بصل» سخنگوی رسمی سازمان دفاع مدنی غزه اعلام کرد: این در حالی است که قایق های جنگی رژیم صهیونیستی مناطق ساحلی دیرالبلح در مرکز غزه را زیر آتش گرفتند.

منابع محلی از بیرون کشیدن پیکرهای ۶ شهید از منزلی در محله شیخ رضوان در غزه خبر دادند که از سوی ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته بود.

همزمان شهرداری دیرالبلح در غزه در بیانیه ای اعلام کرد: زباله‌ها در خیابان، مراکز اسکان و نزدیکی مراکز آب آشامدینی انباشته شده‌اند.

در این بیانیه آمده است: آب آشامیدنی به شدت کمیاب است و حشرات و خزندگان و پشه ها و بیماری های واگیر بیداد می کنند.

از سوی دیگر حماس در بیانیه ای اعلام کرد: ورود کامیونها امدادرسانی و کمکها پس از ورود به غزه از طریق گذرگاه بیت حانون در صبح امروز را با اهتمام زیادی دنبال می کنیم.

در این بیانیه آمده است: ما و ملتمان از همه طرفهایی که به مردم ما در غزه کمک می کنند، قدردانی می کنیم و ضمن تمجید از طرفهایی که حامی این کمکها هستند خواستار هدف قرار نگرفتن این کمک ها از سوی اشغالگران هستیم.

گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ (۲۴ نوامبر ۲۰۲۳) آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد. این وقفه در جنگ، هفت روز ادامه یافت و سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر (اول دسامبر ۲۰۲۳) آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم صهیونیستی حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

دیگر خبرها

  • خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی به سوئیس و ایرلند رسید
  • ممنوعیت استفاده از کلمه «اسرائیل» در رسانه‌های عراقی
  • نیویورک‌تایمز: نتانیاهو در حال بررسی اداره غزه توسط ائتلاف عربی-اسرائیلی است
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • ادعای وزیر دفاع ترکیه درباره حضور پ ک ک در داخل مرزهای ایران
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • سازمان دفاع مدنی غزه: هنوز بیش از ۱۰۰۰۰ پیکر زیر آوارها مدفونند
  • آخرین وضعیت دیپلمات مجروح حمله اسرائیل به سفارت ایران + عکس
  • شکست ائتلاف ضدایرانی