Web Analytics Made Easy - Statcounter

زارع، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد با اشاره به اینکه روزانه بیش از ۲۶٠ نفر در بیمارستان آیت الله خاتمی هرات ویزیت می‌شوند گفت: به زودی مشکلات این بیمارستان رفع خواهد شد.

زارع افزود: شهرستان خاتم باتوجه به بعد مسافت تامرکز استان متأسفانه دربخش بهداشت و درمان باکمبود‌های متعددی روبه رو است

وی اظهار داشت: درحال حاضر بیمارستان آیت الله خاتمی هرات دارای ۴بخش اطفال، داخلی، زنان زایمان، جراحی وقلب است، اما از پزشکان متخصص برخوردار نیست امیدواریم مسئولین استان و شهرستان برای تأمین پزشکان متخصص این بیمارستان توجه جدی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زارع اظهار داشت: به همین منظور باپیگیری‌های انجام شده، در آبان ماه سالجاری باجذب پزشکان متخصص مقرر شد که تعدادی از پزشکان متخصص برای رفاه حال و ارائه خدمات بهتر به شهروندان شهرستان به این بیمارستان اعزام کنیم.

انتهای پیام/ص

پزشکان متخصص به بیمارستان آیت الله خاتمی هرات تخصیص داده می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پزشکی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۵۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت دبیرکل پزشکان بدون مرز از وضعیت در غزه

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، کریستوفر لاک یر، دبیرکل پزشکان بدون مرز (MSF) که مدتی است در غزه که تحت حملات و محاصره شدید اسرائیل بوده، به کار خود ادامه می‌دهد، در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی گفت که در طول اقامت خود در غزه، از بسیاری از بیمارستان‌هایی که پرسنل پزشکان بدون مرز در آن حضور داشتند بازدید کرده است.
 
لاک یر با بیان اینکه از بیمارستان اندونزی که توسط پزشکان بدون مرز نیز پشتیبانی می‌شود در شمال نوار غزه بازدید کرده است، اظهار داشت: «این بیمارستان مملو از بیماران مجروح است.»

وی با اشاره به بازدید از بیمارستان شهدای اقصی در بخش‌های مرکزی نوار غزه تصریح کرد: «بیمارستان در حال تلاش برای ارائه خدمات در شرایط بسیار سخت است. اجسادی که از سردخانه بیمارستان بیرون می‌آمدند، واقعاً منظره وحشتناکی داشتند.»

وی ادامه داد: «همانطور که در اطراف بیمارستان حرکت می‌کنید، باید بسیار مراقب باشید که روی بیماران زخمی که در دو طرف راهرو دراز کشیده‌اند و منتظر عمل جراحی و درمان هستند، پای نگذارید. بیمارستان کاملاً پر است و ما باید تصمیم بگیریم که کدام بیماران را در اولویت قرار دهیم. این وضعیت وحشتناکی است.»
 
هیچ سیستم بهداشتی در غزه باقی نمانده است 
دبیرکل پزشکان بدون مرز با اشاره به اینکه وضعیت بهداشتی در غزه فاجعه بار است، تاکیدکرد که هیچ سیستم بهداشتی در غزه باقی نمانده که بتوان در مورد آن صحبت کرد. لاک‌یر با اشاره به اینکه بیمارستان‌هایی که وی در این مدت بازدید کرد "به طرز باورنکردنی پر بود" گفت که بیماران بحرانی باید در اولویت قرار گیرند.
 
وی ادامه داد: «در شمال غزه محاصره وجود دارد. درک و دیدن آنچه در آنجا اتفاق می افتد، بسیار دشوار است.برخی از تیم‌های پزشکی پزشکان بدون مرز چندین بار از شمال غزه از جمله بیمارستان ناصر بازدید کردند و گفت که اطراف بیمارستان به طور کامل تخریب شده و نگرانی در مورد وضعیت سلامت و سوء تغذیه در شمال غزه غیرقابل توصیف است.»
 
پرتاب کمک‌های هوایی به نوار غزه یک داستان موفقیت‌آمیز نبود
لاک یر با اشاره به این که بسیاری از سازمان‌ها از جمله پزشکان بدون مرز در تلاش برای ارائه خدمات در این منطقه هستند، اظهار داشت: «ما به آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعتماد داریم. این سازمان ستون فقرات کمک‌رسانی به غزه را تشکیل می‌دهد. همه سازمان ها در غزه تا آنجا که می‌توانند با هم کار می‌کنند.»

وی افزود: «همه ما در محیطی فوق العاده محدود، مختل و خسته کار می کنیم. ما می‌توانیم تنها بخش کوچکی از آنچه از نظر خدمات پزشکی، غذا، سوخت و آب مورد نیاز است، فراهم کنیم.»
 
دبیرکل پزشکان بدون مرز با اشاره به این که در ارسال کمک به نوار غزه و توزیع این کمک‌ها مشکلات متفاوتی وجود دارد، تصریح کرد: «هدایت کمک‌ها از هوا به نوار غزه یک اقدام موفقیت‌آمیز نبود. کمک‌های هوایی فوق‌العاده بی‌اثر است. این یک روش است که همیشه باید به عنوان آخرین راه حل استفاده شود.»
 
لاک‌یر خاطرنشان کرد که کمک‌ها به مقدار و کیفیت کافی به منطقه نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه گزارش های اخیر در مورد گرسنگی در غزه تعجب آور نیست، گفت: «من زنان و کودکان را به وضوح دیده‌ام که به ویژه به دلیل سوء تغذیه رنج می‌برند. این واقعی است. مردم غزه به وضعیت سوء تغذیه عادت ندارند. بنابراین ما باید کارکنان خود را دوباره آموزش دهیم تا بتوانیم کودکان، زنان و مردان دچار سوءتغذیه را درمان کنیم.»
 
حمله زمینی به رفاه فاجعه خواهد بود
دبیرکل پزشکان بدون مرز با یادآوری اینکه اقدامات پیشگیرانه مطرح شد در چارچوب "پرونده نسل کشی" توسط جمهوری آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین المللی دادگستری در 29 دسامبر 2023، مبنی بر "جلوگیری از مرگ و میر" و "ارائه کمک های بشردوستانه" بود، گفت: «موانع با کشتار بی‌رویه مردم و محدودیت در ارسال کمک‌ها همچنان ادامه دارد.»
 
وی تاکید کرد که حمله زمینی به شهر رفح در جنوب نوار غزه "کاملا فاجعه بار" خواهد بود زیرا تراکم جمعیت در این منطقه بسیار بالا است. مسیری که تا قبل از جنگ با ماشین در رفح 10 دقیقه طول می‌کشید، اکنون یک ساعت به طول می‌انجامد. باید بسیار آهسته رانندگی کرد تا در حین حرکت به کسی آسیب نرسد.
 

دیگر خبرها

  • روایت دبیرکل پزشکان بدون مرز از وضعیت در غزه
  • آیت‌الله خاتمی، خطیب این هفته نماز جمعه تهران
  • نماز جمعه تهران به امامت آیت‌الله خاتمی اقامه می‌شود
  • جزئیات فوت "پرستو بخشی" در بیمارستان نورآباد دلفان
  • خاتمی برای درگذشت زهرا شجاعی پیام فرستاد
  • اجرای دو عملیات پروازی بالگرد اوژانس مازندران
  • جزییات مرگ «پرستو بخشی» دکتر جوان + توضیحات رسمی
  • جزئیات مرگ پرستو بخشی، متخصص قلب
  • ماجرای مرگ ناگهانی دکتر پرستو بخشی چه بود؟
  • واکنش یک پزشک به خودکشی دکتر پرستو بخشی/ هر کجای جهان رخ می‌داد، بالاترین مقام رسمی سلامت الان روی صندلی‌اش نبود