Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@22:03:07 GMT

احکام ارضا نشدن زن توسط شوهرش

تاریخ انتشار: ۹ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۶۱۰۵

احکام ارضا نشدن زن توسط شوهرش

  سوال: چنانچه مردی به مدت طولانی بدون عذر شرعی با همسرش نزدیکی نکند آیازن می‌تواند به این دلیل طلاق بگیرد؟

حضرت آیت الله مکارم شیرازی:
پاسخ: مرد حق ندارد زن دائمی خود را طوری ترک کند که نه مانند زن شوهردار باشد نه بی شوهر، همچنین نمی‌تواند بیش از چهار ماه، نزدیکی با او را ترک کند، بلکه اگر زن جوان باشد و در این مدت بیم آن می‌رود که به گناه بیفتد احتیاط واجب آن است که طوری رفتار کند که او به گناه نیفتد؛ و هر گاه برای حاکم شرع، یا کسی که از سوی حاکم شرع وکالت دارد، ثابت شود که زن در عسر و حرج شدید است، به شوهر او اتمام حجت می‌کند که یا به خوبی با وی زندگی کند، و حق و حقوق او را بپردازد، و یا وی را طلاق دهد؛ و چنانچه به هیچ کدام عمل نکرد، یا دسترسی به او نیست، حاکم شرع می‌تواند زن را طلاق دهد، و پس از عده می‌تواند ازدواج کند؛ و اگر مطلقا آمیزشی صورت نگرفته عده لازم نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مطابق نظر آیت الله سیستانی
پاسخ: جایز نیست ترک نزدیکی با همسر جوان بیش از چهار ماه مگر بخاطر عذری مانند مشقت یا ضرر یا اینکه همسر به آن راضی باشد یا اینکه ناشزه باشد یا اینکه شرط کرده باشد که در مدت عقد دخول نکند و به احتیاط لازم این حکم شامل همسر موقت هم میگردد.

پس شوهر حق ندارد بدون عذر شرعی سفر را طولانی کند در صورتی که حق زوجه از بین برود. واگر زن نتواند که تا چهار ماه صبر کند به طوری که شوهر بترسد چنانچه با همسرش نزدیکی نکند در حرام بیافتد پس بنابر احتیاط واجب باید با همسر قبل از این مدت همبستر شود یا اینکه او را طلاق دهد.   منبع: بیتوته 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: احکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۶۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بختیاری‌زاده: تسلیم نشدن مهمترین ویژگی استقلال بود

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: حس تلاش و تسلیم نشدن بازیکنان استقلال در جریان بازی با ذوب‌آهن مهمترین ویژگی این تیم بود. - اخبار ورزشی -

سهراب بختیاری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره برتری 2 بر یک تیم فوتبال استقلال مقابل ذوب‌آهن اصفهان در هفته بیست‌وششم لیگ برتر گفت: شرایط لیگ برای استقلال حساس است و این تیم نمی‌خواست صدر جدول را از دست بدهد. بازیکنان استقلال از نظر روحی و روانی، فشار زیادی را تحمل می‌کنند. ذوب‌آهن اما تحت فشار قرار نداشت. این تیم نه می‌تواند بالای جدول برود و نه در منطقه سقوط قرار دارد، به همین خاطر راحت‌تر بازی کرد. چیزی که دیده شد حس تلاش و تسلیم نشدن بازیکنان استقلال تا لحظه آخر بود. این مسئله مهمترین ویژگی بازی استقلال بود و بازیکنان مزد زحمات‌شان را گرفتند و دو گل زیبا زدند و در صدر جدول باقی ماندند.

نکونام: بهترین بوده‌ایم، بهترین هستیم و باید بهترین باشیم

 

وی در ادامه افزود: استقلال در هفته‌های بعدی باز هم این شرایط را تجربه می‌کند، اما مهم آن است که بازیکنان و کادر فنی استقلال این روحیه را حفظ کنند تا اتفاق بزرگ‌تر بیفتد و قهرمان شوند. توصیه خاصی نمی‌توانم به استقلال داشته باشم، چون درون این تیم حضور ندارم. استقلال کادر فنی خوب و بازیکنانی باکیفیت دارد. چیزی که می‌تواند به این تیم کمک کند جدا از حس همدلی، با آرامش کار کردن است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال راجع به تأثیرگذاری بازیکنان خارجی در ترکیب استقلال و پرسپولیس گفت: این بازیکنان به این دلیل جذب شده‌اند که کیفیت بالایی دارند. بازیکنی که از خارج می‌آید باید تأثیرگذاری بیشتری داشته باشد. باید یادمان باشد بزرگ‌تر از بازیکن، نام تیم است. همه باید در قالب تیم و تاکتیک‌ها قرار بگیرند. استقلال خدا را شکر این شرایط را دارد و همه در خدمت تیم هستند. بی‌جهت نیست یک تیم هفته‌های زیادی در صدر جدول قرار دارد. امیدوارم این ریتم را ادامه دهند و با تمرکز و آرامش بیشتر به سمت قهرمانی بروند.

بختیاری‌زاده در پایان با اشاره به وضعیت تیم‌های فولاد، استقلال خوزستان و صنعت نفت آبادان در انتهای جدول گفت: نکته منفی لیگ قعرنشینی تیم‌های خوزستانی بوده و باعث تأسف است. امیدوارم فوتبال خوزستان در زمان مناسب نگرش و تفکرش را به فوتبال تغییر دهد. اینکه سه تیم خوزستانی در انتهای جدول باشند و برای بقا بجنگند در خور فوتبال خوزستان نیست. این اتفاق حاصل یکی دو ماه نیست و سال‌هاست در بخش مدیریت و فنی راهی اشتباه را رفته‌اند. مهمترین دلیل اُفت تیم‌های خوزستانی عدم صداقت و ثبات بوده است و شاید تصمیم‌هایی بر مبنای فساد و دوستی گرفته شده است که این وضعیت را به دنبال داشته و فوتبال خوزستان به این روز افتاده است. امیدوارم برای فصل آینده فوتبال خوزستان در شرایطی بهتر قرار بگیرد و تیم‌های این استان تفکری حرفه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • بختیاری‌زاده: تسلیم نشدن مهمترین ویژگی استقلال بود
  • پرونده مرگ مدیر شهرداری پیچیده شد؛ 3 کارمند در بازداشتند
  • مدیر دفتر شهردار و دستیار ویژه ارتباطات مردمی منصوب شدند
  • قتل یکی از مدیران شهرداری تهران به دست همسرش
  • پیگیری یک دغدغه/تجهیز زمین ورزشی روستای گوروی بشاگرد در ایستگاه آخر + فیلم
  • طلاق از شوهر به‌خاطر خیلی خوب‌بودن!
  • حجاب برای حفظ مقام و جایگاه زن است
  • این زن شوهرش را با چاقو کشت
  • وقوع انفجار در کابل
  • همدستی زن جوان با مرد آشنا برای قتل شوهرش