Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی‌ و دارای گرین‌کارت، از شناسایی ۱۲۰ مدیر دوتابعیتی در گزارش این کمیته خبر داد و گفت: این اسامی، محرمانه به دادستان کل کشور ارائه می‌شود.

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، جواد کریمی قدوسی در گفتگویی با اشاره به نهایی شدن گزارش تحقیق و تفحص از مسئولان دوتابعیتی و دارای گرین‌کارت و احتمال قرائت آن در جلسات این هفته مجلس، اظهار داشت: برای تدوین این گزارش، بر اساس چارچوبی که کمیته تحقیق و تفحص تدوین کرده بود، ابتدا لازم بود سراغ دستگاه‌های مسئول مانند وزارت اطلاعات، وزارت امور خارجه و دادستان کل کشور برویم، چرا که احتمال می‌دادیم به دلیل وظایف ذاتی این دستگاه‌ها، بیشترین اطلاعات را در خصوص مدیران دوتابعیتی و خلاءهای قانونی این حوزه در اختیار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین به موازات این استعلام‌ها، ملاقات‌هایی هم با وزرای اطلاعات، امور خارجه و حجت‌الاسلام منتظری دادستان کل کشور و قاضی سراج رئیس سازمان بازرسی کل کشور صورت گرفت که در این رابطه همکاری دستگاه قضایی با ما خوب بود و هر آنچه را که داشتند، در اختیار ما قرار دادند.

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی‌ و دارای گرین‌کارت خاطرنشان کرد: در این ملاقات‌ها دادستان‌ کل کشور به ما اعلام کرد که فهرستی از مدیران دوتابعیتی داشته‌ایم و آن را برای استعلام به وزارت اطلاعات داده‌ایم که پاسخی به ما نداده‌اند.

کریمی قدوسی ادامه داد: وزیر امور خارجه هم به ما اعلام کرد که هیچ فرد دوتابعیتی نداریم و وزیر اطلاعات هم تأکید کرد که در مجموعه‌های دولتی هیچ مدیر دوتابعیتی نداریم.

وی با اشاره به مکاتبه صورت گرفته با وزارت اطلاعات در این خصوص اظهار داشت: وزارت اطلاعات گزارش خوبی به ما داد و برخلاف اظهارات وزیر، اعلام کرد که در دو سال گذشته ۲۱۰ نفر که برای انتصاب مورد استعلام قرار گرفته بودند، به دلیل موضوع تابعیت دوگانه، رد شده‌اند که اینها در حوزه مدیران، متخصصان و کارشناسان بوده‌اند؛ قرار بود وزارت اطلاعات اسامی این ۲۱۰ نفر را در اختیار ما قرار دهند که تاکنون این کار را نکرده‌اند.

شناسایی ۱۲۰ مدیر دوتابعیتی در گزارش مجلس/ اسامی محرمانه به دادستان کل ارائه می‌شود

رئیس کمیته تحقیق و تفحص از مدیران دوتابعیتی‌ و دارای گرین‌کارت با اشاره به گزارش تهیه شده از سوی این کمیته، تصریح کرد: در این گزارش به قانون مدیریت خدمات کشوری و جایگاه‌های مقامات و مسئولان اشاره شده و تأکید شده است که اساساً این کمیته به دنبال بررسی تابعیت شهروندان عادی و یا ایرانیان مقیم خارج از کشور نبوده است.

کریمی قدوسی درباره آمار مدیران دوتابعیتی در این گزارش گفت: بر اساس استعلامی که از یکایک دستگاه‌ها گرفتیم و همه آنها به استثنای نهاد ریاست جمهوری پاسخ دادند، حدود ۲۰ اسم به عنوان مدیران دوتابعیتی به ما اعلام شد، اما کمیته تحقیق و تفحص از منابع موثق دیگر نیز تحقیق به عمل آورده که در مجموع اسامی مدیران دوتابعیتی به ۱۲۰ نفر رسیده است، اما این اسامی در گزارش نمی‌آید و به صورت محرمانه به دادستان کل کشور ارائه می‌شود و بعد از این مرحله پیگیری مصادیق دوتابعیتی‌ها با دستگاه قضایی خواهد بود.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۶۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است

آفتاب‌‌نیوز :

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در پنجمین پلتفرم فلسطین که امروز جمعه در استانبول برگزار شد، با اشاره به اینکه تجاوز‌ها به حریم مسجد الاقصی در حال افزایش است، گفت: ما تحولات مثبت و منفی در فلسطین را از نزدیک دنبال می‌کنیم.

وی افزود: مسجد اقصی تنها قبله اول ما نیست. همزمان امانت پیامبر اسلام و پیامبران پیش از ایشان است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: هیچ قدرتی نمی‌تواند عشق قدس را از قلب ما بیرون کند. به عنوان ترکیه حمایت از قدس را وظیفه خود می‌دانیم. حمایت از قدس، حمایت از صلح، انسانیت و اعتقادات است.

اردوغان با اشاره به اشغال مرحله به مرحله فلسطین گفت: امروز تاریخ وحشی‌ترین شکل مجادله را می‌بینید. از همه انسان‌ها در سراسر دنیا که در کنار فلسطین ایستاده اند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: هیتلر‌ها و نازی‌های امروز کسانی هستند که کودکان غزه را می‌کشند. نتانیاهو با جنایتهایش نام خود را به عنوان قصاب غزه با شرمساری به ثبت رسانده است.

رئیس جمهور ترکیه گفت: ما نمی‌توانیم گروه حماس و مقاومت کنندگان فلسطین را به عنوان گروه تروریستی بنامیم. ما برادران حماس را به عنوان قوای ملی فلسطین می‌شناسیم و با افتخار به حمایت از آن‌ها ادامه خواهیم داد.

اردوغان با اشاره به ۲۰۰ روز نسل کشی در غزه، گفت: نمی‌توانید با ریختن صد‌ها تن بمب بر سر مردم غیر نظامی و نابودی مساجد، کلیسا‌ها و مدارس به شکل عامدانه و تبدیل غزه به یک قبرستان بزرگ فرار کنید. رهبران اسرائیل باید یاد بگیرند که بر اساس حقوق بین الملل حرکت کنند. با اسرائیل روابطمان را در بخش‌های مختلف از جمله اقتصادی قطع کردیم و قطع می‌کنیم.

وی افزود:‌ای نتانیاهو ما در گذشته یهودیان فراری را پناه دادیم. 

رئیس جمهور ترکیه با اشاره به قطع کردن صادرات نظامی به اسرائیل بعد از جنگ غزه، گفت: در دوره انتخابات گذشته ترکیه متاسفانه علیه ما در موضوع حمایت از اسرائیل سیاه نمایی کردند و حتی گفتند که سوخت جت به اسرائیل دادند که این غیراخلاقی و بی وجدانی بود. آیا طیب اردوغان چنین کاری انجام می‌دهد؟

اردوغان ادامه داد: الان نیز درباره پایگاه راداری کورجیک چنین حرف‌هایی می‌زنند. این پایگاه راداری جز کشورمان و متحدانمان با هیچ کشوری ارتباطی ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • تشریح نشست کمیسیون اصل نود توسط خضریان
  • افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک / یک میلیارد دلار برای مدیران خودرو! + اسامی
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر
  • هلند ازسرگیری کمک به آنروا را مشروط کرد
  • اردوغان: ارائه اطلاعات پایگاه کورجیک به اسرائیل دروغ است
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • هوش اجتماعی مدیران چیست؟!
  • ارائه اطلاعات ساخت و سازها به کارگروه ساماندهی
  • ضرورت روزآمدسازی دانش و اطلاعات مدیران مناطق نفت‌خیز جنوب
  • پشت پرده سفر محرمانه ۲ مقام نظامی و امنیتی اسرائیلی به قاهره