Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ طرح دو فوریتی برای ساماندهی بازار موضوع گفت‌وگوی ویژه خبری امشب 9 تیر ماه بود که با حضور محمد حسن‌نژاد عضو کمیسیون اقتصادی و احمد علی آبادی عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی  برگزار شد.

امیرآبادی عضو هیات رئیسه مجلس در ابتدای برنامه کرد: روز سه شنبه هیات رئیسه مجلس مصوبه ای داشت که جلسه ای با نمایندگان دولت و اعضای هیات رئیسه مجلس تشکیل شود تا مشکلاتی که برای مردم پیش آمده مورد بررسی قرار بگیرد و اگر چنانچه لازم باشد طرح دوفوریتی تدوین شود و برای امضا در اختیار نمایندگان مجلس قرار بگیرد و در صحن علنی مجلس مطرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در جلسات متعددی که مجلس با نمایندگان دولت داشت، مواردی برای ساماندهی اقتصاد و بازارها ی مختلف مطرح شد که 90 درصد موارد پیشنهادی دولت و مجلس مشترک بود.

امیر آبادی تصریح کرد: در این جلسات از نمایندگان دولت پرسیدم چه قوانین و مقرراتی نیاز داریم که در مجلس تصویب شود؛ برخی موارد را دولت باید اجرا کند، در برخی موارد نیز حمایت قوه قضائیه را نیاز دارد که مجلس می تواند در این مورد به دولت کمک کند.

وی با بیان اینکه در این جلسات مشخص شد خیلی مشکل قانونگذاری نداریم، گفت: یک سری مشکلاتی در سیستم اجرایی وجود دارد و نیاز به ترمیم در بخش اقتصادی دولت است که این تقاضا با امضای برخی نمایندگان مجلس به دولت اعلام شد.

عضو هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه در طرح 2 فوریتی مجلس برای ساماندهی بازار 5 محور مهم مشخص شد ادامه داد: ساماندهی نقدینگی جامعه، واگذاری طرح های دولتی به بخش خصوصی ساماندهی وضعیت انرژی و سوخت، بحث ساماندهی بازار ارز و سکه و کارت رفاه اجتماعی ، 5 محور اصلی طرح دو فوریتی مجلس است.

در ادامه برنامه حسن نژاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: اینکه هیات رئیسه مجلس در این اوضاع پای کار آمده تا به دولت کمک کند جای تشکر دارد، اما من مخالف قانونگذاری در این شرایط در این حوزه ها هستم، اگر در شرایط حساس بخواهیم تصمیم گیری کنیم و قانون تعیین کنیم بعدا به مشکل بر می خوریم.

وی افزود: همچنین اکنون در هر 5 محور گفته شده ما قانون به میزان کافی داریم، مشکل از قانون نیست، در این شرایط حساس باید یک تصمیمات فوری برای رفع بحران بگیریم.

حسن نژاد گفت: به نظر بنده طرح دو فوریتی لازم نیست، این تصمیمات کنونی به ابهام بیشتر بازار دامن می زند، به طور مثال سازماندهی نقدینگی کار همیشگی است و طرح دو فوریتی لازم ندارد.

در ادامه برنامه امیرآبادی تصریح کرد: قبول داریم تصویب قانون زمان کافی می خواهد تا اثر خود را بگذارد. تاکید مجلس بر این بود که دولت لایحه بیاورد، اما دو هفته هست که مجلس منتظر است و خبری از لایحه نیست و همین طور قیمت ارز بالا می رود.

عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه تا کنون چند طرح دو فوریتی در مجلس تهیه شده است، گفت: البته تصویب طرح دو فوریتی حتما باید با هماهنگی دولت باشد، چراکه اگر این طرح های دوفوریتی با هماهنگی دولت نباشد در اجرا مشکل ساز می شود.

وی ادامه داد:در بحث ساماندهی نقدینگی، بحث افزایش سود بانکی مطرح است، اما مدیران بانک ها شدیدا با افزایش نرخ سود مخالف بودند، اما با سپرده ارزی موافق بودند.

امیر آبادی تصریح کرد: مقرر شده بحث ساماندهی نقدینگی با همکاری مدیران اقتصادی از جمله وزیر اقتصادف مدیرعامل بورس و اقتصاد دان های مجلس پخته تر شود.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی گفتگوی ویژه خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۶۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری هرمزگان، مهدی دوستی استاندار هرمزگان صبح امروز با همراهی احمد مرادی محمد آشوری تازیانی و فاطمه جراره نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی با حضور در روستای خورگو از توابع بخش مرکزی بندرعباس، عملیات اجرایی پروژه احداث پل این روستا را کلنگ زنی کرد.

استاندار هرمزگان ارائه خدمات مناسب و توسعه متوازن تمام مناطق کشور را برنامه مهم دولت برشمرد و گفت: یکی از سیاست‌های اصلی ما در حوزه محورهای مواصلاتی کاهش نقاط حادثه خیز و رفع این معضل اساسی است که برنامه ریزی برای اصلاح آن‌ها انجام گرفته و این مسیر نیز جز برنامه‌ی اصلاحی می‌باشد.

دوستی بالندگی کشور را برکت خون شهدا دانست و افزود: مردم شهید پرور منطقه خورگو بالغ بر ۳۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب کرده‌اند و ایمن شدن تردد مردم و تأمین آرامش خاطرشان وظیفه دولت است که امروز با آغاز احداث این پل و تأمین مالی که به صورت مداوم انجام می‌شود گامی در مسیر تحقق خواسته عمومی مردم برداشته شد.

وی تصریح کرد: در خصوص سایر مطالبات مردم از جمله بهسازی مسیر ۲۶ کیلومتری، پس از برآورد بودجه توسط اداره کل راهداری برنامه ریزی لازم را خواهیم داشت.

نماینده عالی دولت در هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: تعامل و همکاری خوب میان مسئولان استانی و نمایندگان استان در مجلس فرصت مغتنمی برای پیگیری و تحقق اولویت‌های استان در راستای توسعه است.

گفتنی است این پروژه بناست با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد تومان در مدت زمان ۱۸ ماه احداث و به مردم تقدیم شود.

کد خبر 6089122

دیگر خبرها

  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • دولت قانون ساماندهی اجاره بها را تا قبل از شروع فصل جا به جایی مستاجران اجرایی کند
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی صحن علنی مجلس قرار خواهد گرفت
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • عملیات اجرایی پل خورگو آغاز شد
  • دولت نباید اقتصاد کشور را به موضوع ارز گره بزند
  • حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند
  • مردم نباید به انتخابات دور دوم مجلس بی‌اعتنا باشند