Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اینکه 16 سال برای تکمیل فاز نخست پروژه ساری تاکام که هشت کیلومتر هست زمان برد برای بهره‌برداری کامل این پروژه که 25 کیلومتر هست، 32 سال زمان نیاز است.تصادفات سنگین در این مسیر یکی از نگرانی‌های عمده‌ای است که بارها و بارها رسانه‌ای شده اما به دلیل عدم تامین اعتبار مناسب و یک جا پس از 16 سال اتفاق خاصی در این مسیر اتفاق نیافتده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بلاغ، 16 سال پیش کسی فکرش را نمی‌کرد که اجرای پروژه ساری به تاکام تا به امروز طول بکشد و پس از پیگیری رسانه‌ای متولیان امر از تکمیل فاز اول این پروژه به مساحت هشت کیلومتر خبر می‌دهند، هشت کیلومتری که چندان تاثیری در کاهش ترافیک منطقه نداشته و مشکل اصلی مردم، در بخش فازهای  تاکام تا صنایع چوب و کاغذ است.

بیش از 16 سال است که مردم در روزهای پایان هفته ساعت‌ها برای عبور 25 کیلومتر مسیر زمان باید حداقل سه ساعت زمان صرف کنند.

مسیری که مدیران امر زمانی درباره قابلیت‌های آن صحبت می‌کنند آن را در ردیف جاده بین‌المللی دانسته و از آن به عنوان کریدور شمال به شرق یاد می‌کنند.

آیا می‌توان عرض جاده حدود هفت متری را جاده بین‌المللی تلقی کرد که این امر در استان مازندران میسر شده، جاده‌ بین‌المللی که در حد جاده بین مزارع در برخی نقاط صرف کنند. عرض ندارد، محل عبور و مرور دو بخش مهم در مرکز استان و محل تردد کامیون‌ها و مسافران از استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و استان سمنان است.

تصادفات سنگین در این مسیر یکی از نگرانی‌های عمده‌ای است که بارها و بارها رسانه‌ای شده اما به دلیل عدم تامین اعتبار مناسب و یک جا پس از 16 سال اتفاق خاصی در این مسیر اتفاق نیافتده است.

در همین ارتباط مدیرکل راه و شهرسازی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ اظهار کرد: این پروژه یکی از پروژه‌های است که مورد توجه دولت و مسئولان ارشد استانی و نمایندگان مجلس است.

بهادری با اشاره به محدودیت‌های اعتباری موجود گفت: پیمانکار دیگری هم برای اجرای این پروژه در نظر گرفتیم و با ظرفیت مناسبی در حال کار هستند و تلاش ما این است که به کمک شرکت ساخت و توسعه استان هشت کیلومتر را تا پایان دهه فجر سال جاری به بهره‌برداری برسانیم.

وی در پاسخ به طولانی شدن زمان اجرای این طرح گفت: این پروژه بسیار بزرگ است، متناسب با محدودیت اعتباری که داشتیم، خوب کار شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران با اعلام اینکه در حال حاضر پروژه تعطیل نشده است، افزود: روزهای عادی پیمانکاران مشغول کار هستند.

به گزارش بلاغ، بهادری در اظهارات خود اعلام کرد که این پروژه مورد توجه دولت و مسئولان ارشد استان هست، نکته اینجاست که اگر این پروژه مورد توجه مسئولان استانی و دولت بود حداقل در پنج سال فعالیت دولت تدبیر و امید تحرک خاصی در تکمیل پروژه انجام نشده است.

اگر در طول این 16 سال فقط یک و نیم کیلومتر از پروژه در سال تکمیل می‌شد در سال جاری حداقل باید به بهره‌برداری برسد.

با توجه به روند پیشرفت پروژه در فاز نخست پس از 16 سال به نظر می‌رسد که برای 16 کیلومتر باقی‌مانده 32 سال دیگر باید زمان صرف تکمیل و بهره‌برداری آن کنیم.

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت راه و شهرسازی، بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات روکش آسفالت در محدوده پیچ شاندیز تا کندوان در محور کرج-چالوس، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ و از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ برای روز‌های شنبه، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۶:۰۰ برای روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۸:۳۰ الی ۱۲:۰۰ برای روز‌های چهارشنبه است؛ همچنین در روز‌های پنج‌شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چندروزه عملیات متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۱۶ الی ۷۲ محور کرج-چالوس (محدوده پیچ شاندیز تا کندوان) که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

همچنین بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات احداث آبرو در محور کرج-چالوس (محدوده‌های اسکله واریان و محدوده بین تونل ۴ و ۵)، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ و به‌صورت ۲۴ ساعته در روز‌های یکشنبه، دوشنبه، سه‌شنبه هر هفته خواهد بود. گفتنی است عملیات در روز‌های تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چندروزه متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۰ الی ۲۵ که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

علاوه بر این بر اساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، در پی اجرای عملیات تعمیر و نگهداری سیستم روشنایی، اجرای عملیات احداث آبرو‌های باکسی، اجرای عملیات گالری پیش‌ساخته، اجرای عملیات تعمیر و مرمت گالری محدوده بین تونل ۶ و ۷ و اجرای عملیات رنگ‌آمیزی هندریل، محدودیت تردد در این محور اعمال می‌شود.

بازه زمانی این عملیات از تاریخ ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ لغایت ۲۰ شهریور ۱۴۰۳، از ساعت ۱۲:۰۰ الی ۱۶:۰۰ در روز‌های شنبه، از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۶:۰۰ برای روز‌های یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه و از ساعت ۸:۰۰ الی ۱۲:۰۰ برای روز‌های چهارشنبه خواهد بود. ضمن این که عملیات مذکور در روز‌های پنج‌شنبه، جمعه و ایام تعطیلات رسمی و همچنین روز‌های قبل و بعد از تعطیلات چندروزه متوقف خواهد بود.

موقعیت دقیق اجرای این عملیات نیز برابر است با کیلومتر ۱۹ الی ۲۳ (تونل ۲ الف تا دهانه شمال تونل ۴)، کیلومتر ۹ الی ۳۰، کیلومتر ۱۴ الی ۱۵ (محدوده خوزنکلا)، کیلومتر ۳۰ الی ۳۵ محدوده تونل شماره ۶ و ۷ و کیلومتر ۱ الی ۷۰ که تردد هم‌زمان با اجرای عملیات با محدودیت و رعایت جوانب احتیاط انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • قاب هنر پروژه خرید اثر از هنرمندان است
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • آمریکا باید جریمه ۱۸ میلیارد دلاری خط لوله صلح را پرداخت کند
  • اجرای عملیات احداث وتکمیل کمربندی آران و بیدگل به طول ۴۶ کیلومتر
  • چرا گاز ایران به پاکستان نرسید؟
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج-چالوس
  • هشدار محدودیت تردد در محور کرج چالوس
  • محدودیت تردد در آزادراه کرج-قزوین
  • انسداد مقطعی محور سوادکوه