Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@06:26:40 GMT

بلژيک صادرات سلاح به عربستان را متوقف کرد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۴۷۲۲۰

بلژيک صادرات سلاح به عربستان را متوقف کرد

خبرگزاري آريا - شوراي حکومتي (دادگاه عالي اداري) بلژيک، روز شنبه حکم توقف صادرات سلاح به عربستان سعودي را صادر کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا، حکم اين شورا که در پي شکايت گروه‌هاي حقوق بشري صادر شد، مجوز 8 قرارداد تسليحاتي ميان کارخانه اسلحه سازي «اِف اِن هرستال» FN Herstal بلژيک و عربستان سعودي را باطل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کارخانه اسلحه سازي «اِف اِن هرستال» FN Herstal در سال گذشته ميلادي (2017) نزديک به 153 ميليون يورو تسليحات به رياض فروخته بود.
گروه‌هاي حقوق‌بشري در بلژيک در ماه هاي اخير با انتقاد از تجاوز عربستان به يمن، خواستار قطع ارتباط تجاري ميان کارخانه‌هاي اسلحه‌سازي بلژيک و سعودي‌ها بودند.
عربستان با حمايت امارات، آمريکا و چند کشور ديگر از مارس 2015 اقدام به تجاوز نظامي به يمن و محاصره زميني، دريايي و هوايي اين کشور کرده است. جنگ‌افروزي عربستان و متحدانش در يمن تاکنون به کشته شدن بيش از چهارده هزار يمني، زخمي شدن ده‌ها هزار نفر و آوارگي ميليون‌ها يمني منجر شده است.
تجاوز نظامي عربستان همچنين کشور فقير يمن را با کمبود شديد مواد غذايي و دارويي مواجه کرده است.117

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر اردستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان، هزینه بالای حمل و نقل را از موانع صادرات اعلام کرد و افزود: با اصلاح سیستم غبارگیر این کارخانه با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در برنامه‌ای دو ساله زمینه صرفه جویی روزانه ۶۰ درصدی در مصرف آب حاصل می‌شود.
احمد رضا عمرانی فرد با اشاره به کمک بانک مرکزی و تخصیص ارز لازم برای خرید تجهیزات احداث نیروگاه خورشیدی گفت:بااختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی در تیرماه سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
عمرانی فرد با بیان اینکه با توجه به کمبود آب در حدود ۲۵ هکتار فضای سبز در این واحد صنعتی ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر ۳۳۰ نفر در ۴ شیفت بصورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

سیمان به طور کلی به دو روش تولید می‌شود؛ در روش تر، کلینکر که ماده اولیه تولید سیمان است با آب مخلوط شده و آسیاب می‌شود، اما در روش خشک، مواد اولیه سیمان به صورت خشک با هم ترکیب و آسیاب می‌شوند.

دیگر خبرها

  • در تولید تخم‌مرغ سیر صعودی داشتیم/ آماده‌سازی بستر صادرات تخم‌مرغ به روسیه
  • عدم اختصاص حتی یک دلار نیمایی برای واردات خمیر‌کاغذ
  • عفو بین‌الملل: آمریکا ارسال سلاح برای کشتار در غزه را متوقف کند
  • بلژیک: تل‌آویو نباید از گرسنگی به‌مثابه سلاح جنگی استفاده کند
  • صادرات بلور ایرانی
  • استاندار گیلان: کارخانه کشتی‌سازی در گیلان احداث می‌شود
  • ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر اردستان
  • آزاد سازی ۲۰۰۰ میلیاردی اراضی کشاورزی در ری
  • آزاد سازی ۲۰ هزار متر مربع از اراضی کشاورزی در شهر ری
  • سریال سازی ترکیه؛ از عربستان سعودی تا اسپانیا