Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در دیدار با اعضای گروه قلب و عروق این دانشگاه، با تاکید براهمیت آموزش و تربیت نیروی انسانی در حوزه سلامت بعنوان اولین هدف دانشگاه اظهار داشت: برنامه‌های آموزشی باید متناسب با نیازهای دانشگاه‌ها و حوزه سلامت تدوین شود و برای پیشرفت آموزش برنامه‌ای مدون داشته باشیم تا در نهایت خروجی بهتری داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، دکتر آقاجانی در این نشست که با حضور دکتر ضیایی معاون آموزشی، دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری، دکتر طبیبی رییس دانشکده پزشکی واعضای گروه قلب و عروق دانشگاه علم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، با اشاره به افزایش و شیوع  ۴۷ درصدی بیماری های قلبی و عروقی و افزایش ۲۰ درصدی سکته های قلبی، بعنوان یکی از مهمترین عوامل مرگ و میر ایرانیان در کشور؛ وظیفه سنگین متخصصان گروه قلب و عروق دانشگاه و تلاشهای آنان را در راستای ارائه خدمات مناسب یادآور شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در ادامه با تاکید بر استمرار جلسات با گروه های آموزشی به منظور شناسایی کمبودها و نیازها، پیگیری موثرتر و ارائه راهکارهای دقیق خطاب به حاضرین در جلسه گفت: باید نسبت به  تمامی موضوعات دانشگاه حساس باشید تا نام والای  دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در تارک علمی گروه پزشکی بدرخشد و این مهم  نیازمند همدلی همه جانبه است  که تنها با مجاهدت، صبر، پایداری و گذشت محقق خواهد شد.

وی با بیان این مطلب که لازمه هر بهبودی شناخت وضعیت موجود است اظهار داشت: برای ارتقا و حرکت به سوی اهداف دانشگاه، بیمارستانها و گروههای آموزشی را با ۳۷ شاخص، و در بازه زمانی شش ماهه مورد ارزیابی قرار داده ایم. در خصوص ۱۰۳ گروه آموزشی نیز این هدف اجرایی شده است چرا که شناسایی نقاط قوت و ضعف هر مجموعه ای مقدمه ای برای حل مشکلات است.

دکتر آقاجانی ادامه داد: لزوما شناخت به معنی رفع مشکلات نیست، بنابراین باید ضمن ترسیم برنامه ای مشخص، ارائه راهکارو عزم جدی برای رفع  و شناسایی مشکلات چاره اندیشی کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به آزمونهای تخصصی بورد بعنوان یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی آموزشی؛ تلاش به منظوربرگزاری هرچه با کیفیت تر این آزمونها را از سوی مدیران گروهها خواستار شد و گفت: لازم است آزمونهای بورد شفاهی و کتبی از یکدیگر تفکیک شود تا بتوانیم بصورت جزئی تری موارد و نقاط ضعف را بررسی کنیم ضمن اینکه برگزاری کلاسهای فشرده قبل از برگزاری این مسابقه علمی موجبات افزایش دانش شرکت کنندگان را فراهم می آورد.

وی در ادامه به ظرفیت های مناسب دانشگاه اشاره کرد و برنامه ریزی در راستای ایجاد بیمارستان تک تخصصی قلب و عروق ضمن بهره مندی از اعضای هیات علمی تمام وقت جغرافیایی را خواستار شد.

دکتر آقاجانی در خاتمه سخنان خود، جذب اعضای هیات علمی ضمن تمرکز بر نخبگان را از جمله سیاست های دانشگاه دانست و گفت: شناسایی و جذب افراد نخبه مشروط بر اینکه استانداردهای نخبگی را دارا باشند می تواند اتفاق بزرگ علمی را در دانشگاه رقم بزند و  دراین مسیر دانشگاه به رغم محدودیت منابع آمادگی جذب نخبگان از داخل یا خارج کشور را اعلام می کند.

دکتر ضیایی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست با اشاره به گروه قلب و عروق دانشگاه بعنوان یکی از گروههای محوری ومهم دانشگاه گفت: این گروه به دلیل سابقه، تعداد اعضای هیات علمی و دستیاران، رشته های تحصیلات تکمیلی، خدماتی که ارائه می دهد و تاثیری که در سلامت جامعه و کشور دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و سرمایه گذاری در این حوزه موجبات نزدیک شدن به اهداف دانشگاه و نظام سلامت را فراهم می کند.

وی  با تاکید برلزوم جذب اعضای هیات علمی نخبه اظهار داشت: اعضای هیات علمی باید بتوانند در دانشگاه  و گروه تغییرات موثری ایجاد کنند.

دکتر ضیایی در ادامه توضیحاتی در خصوص اهمیت بازه زمانی بین برگزاری امتحانات بورد، دانش آموختگی و فارغ التحصیلی ارائه داد و از ترسیم راهکار برای اجرایی شدن این مهم خبر داد.   

دکتر زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این نشست با اشاره به مرکز توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان مدرس بعنوان فعالترین واحدتحقیقاتی قلب و عروق دانشگاه از برگزاری کنگره های بین المللی توسط این گروه و پتانسیل بالای آن خبرداد.

وی با بیان این موضوع که بستر تولید مقالات علمی در رشته قلب و عروق در سراسر دنیا به نسبت سایر رشته ها رتبه متوسط را داراست، توجه به خود استنادی در مقالات را در این گروه مورد تاکید قرار داد.

گفتنی است در این نشست اعضای گروه قلب و عروق به مواردی نظیر؛ برنامه جامع آموزش بالینی با محوریت بیمار، وضعیت شاخص های پایش شده در مراکز، میانگین سنی اعضای هیات علمی مراکز، مقایسه نسبت اعضای هیات علمی به فراگیران در گروههای آموزشی، ارتقاء کیفیت آموزشی و برنامه مدون ضمن پایش و نظارت مستمر و ... اشاره کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ سرپرست اجرایی اولین کنگره پژوهش و فناوری گفت: در این کنگره،۵۵۰ خلاصه مقاله از دانشجویان علوم پزشکی سراسر کشور ارسال شد که از این تعداد۲۸۴ مقاله پذیرفته شد.


افسانه یکدانه افزود: از این تعداد،۲۴۰ مقاله به صورت سخنرانی و ۴۰ مقاله در قالب پوستر در این کنگره پژوهشی یک روزه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شد.


وی اضافه کرد: حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هوش مصنوعی، مسائل زیست محیطی همچنین پیشگیری و بهداشت مهمترین مباحث از ۱۵ محور اولین کنگره پژوهش و فناوری است.


یکدانه ادامه داد: خلاصه ۲۴ مقاله برتر این کنگره در مجله‌های معتبر چاپ خواهد شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هم با اشاره به جمعیت ۱۱ هزار نفری این دانشگاه گفت: حمایت از پژوهشگران و فناوران در اولویت برنامه‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.


غلامرضا عسگری افزود: تشکیل کارگاه‌های آموزشی، مدارس تحقیقاتی، هسته‌های فناوری و مراکز رشد همچنین حمایت مادی و معنوی از طرح‌ها و ایده‌های پژوهشی از جمله این برنامه هاست.


در اولین کنگره پژوهش و فناوری، دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی اصفهان، کاشان، شهید صدوقی یزد (۶ هزار دانشجویی) و شهرکرد به عنوان منطقه ۷ آمایشی کشور، دستاورد‌های تحقیقاتی خود را به نمایش گذاشتند.

 

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ میلیارد تومان تجهیزات پزشکی وارد استان شد
  • اولین کنگره پژوهش و فناوری در حوزه بهداشت و سلامت + فیلم
  • حکمرانی در سلامت باید با حضور ذی‌نفعان طراحی شود/ سیاستگذاری با حضور متخصصان صورت می‌گیرد
  • پارک علم و فناوری سلامت سمنان افتتاح شد
  • سرپرست دانشکده اقتصاد دانشگاه علامه‌طباطبائی منصوب شد
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • برطرف کردن نیازهای استراتژیک بهداشتی و درمانی از اولویت های برنامه ریزی کلان در کردستان است
  • از ممنوع التصویریم در تلویزیون ناراحت نیستم
  • رفع نیازهای بهداشتی و درمانی از اولویت‌های برنامه‌ریزی کلان در کردستان است
  • ذخیره سازی مناسب داروهای ضروری در کردستان