Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با خبرنگار مهر درباره مصوبه شورای عالی اداری در زمینه مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی کشور گفت: از سال آینده هیچ گونه رایزنی در پذیرش دانشجوی این مراکز نقش نخواهد داشت و این مراکز حق پذیرش دانشجو ندارند.

وی درباره وضعیت جذب دانشجو درباره پژوهشگاه های وابسته به دستگاه های اجرایی نیز یادآور شد: مراکز پژوهشی وابسته به دستگاه های اجرایی هم مجاز به پذیرش دانشجو نیستند امسال به صورت بخشی و موردی کمک کردیم و از سال آینده مجاز به پذیرش دانشجو نیستند مگر اینکه شورای عالی اداری تصمیم دیگری بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: این موضوع عیناً مصوبه شورای عالی اداری در سال ۹۶ است. مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی باید از دستگاه های اجرایی منفک شوند و به وزارت علوم وابسته شوند.

وی درباره تعداد ظرفیت دانشجوی مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه های اجرایی گفت: در مجموع ۲۲ هزار دانشجو بیشتر در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و بخشی از آن هم در مقطع دکتری این مراکز تحصیل می کنند.

شریعتی نیاسر تاکید کرد: مصوبه شورای عالی اداری قانون است و بر اساس قانون این مراکز باید از دستگاه های اجرایی منتزع و به وزارت علوم وابسته شوند. از سال آینده این اتفاق باید بیافتد و در غیر این صورت شورای عالی اداری باید تصمیم گیری کند و هر تصمیمی لازم است اتخاذ شود. وزارت علوم در این موضوع تابع قانون است و مصوبه شورای عالی اداری برای ما جاری و نافذ است.

کد خبر 4334583

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه های ایران شورای عالی اداری وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی سازمان سنجش وزارت علوم تحقیقات و فناوری کنکور 97 دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی مرکز سنجش آموزش پزشکی حسین توکلی کارت کنکور کلاس درس طلاب آموزش پزشکی آزمون سراسری حکم انتصاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۸۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مازندران:در حاشیه اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی که به میزبانی چالوس گفت: در این اجلاسیه در زمینه مباحث تخصصی و آسیب شناسی در رشته‌های مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت تا با ایجاد ساز و کار‌های مناسب، کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد را جبران کنیم.

سید عبدالله میرغیاثی با اشاره به اینکه حرکت دانشگاه آزاد مازندران بر اساس سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد کشور است که با اهتمام سازمان مرکزی و رویکرد ارزشمند ریاست دانشگاه آزاد کشور تدوین شده ، افزود: همه ما در برابر این سند به عنوان یک سند بالادستی مسئول هستیم تا همه تحولات و رویکرد‌های تعالی دانشگاه آزاد استان مازندران را بر اساس این سند پیش ببریم.

میرغیاثی با بیان اینکه مازندران استانی حاصلخیز و با ظرفیت بسیار بالاست، خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت ۱۳ واحد دانشگاهی و یک مرکز در محمودآباد درصدد شناسایی ظرفیت‌ها و منابع واحد‌های مختلف دانشگاه آزاد هستیم تا بتوانیم برای درآمدزایی غیر شهریه‌ای اقدام کنیم.

وی ادامه داد: اولین گامی که در استان و در راستای سند تحول برداشتیم این که تلاش شد، در اواخر سال ۱۴۰۲ تمامی واحد‌های دانشگاهی را برای یک بار به عنوان تشکیل هیأت رئیسه داشته باشیم و با رؤسای واحد‌های دانشگاهی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه نشستی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها برگزار کنیم.

میرغیاثی تصریح کرد: ما بر اساس ظرفیت هر یک از واحد‌های دانشگاهی برنامه ریزی داریم تا بتوانیم وضعیت معیشتی و اقتصادی کارکنان و هیأت علمی دانشگاه آزاد استان مازندران را به درجه مطلوب و مقبول برسانیم.

وی همچنین درباره اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی با اشاره به برگزاری این اجلاسیه به منظور تشکیل جلسات گروه‌های مختلف آموزشی مانند گروه هنر و رسانه، تعلیم و تربیت و علوم اجتماعی،خاطرنشان کرد: در این اجلاسیه بحث اقبال کم دانشجویان و خانواده‌ها به دانش‌های علوم اجتماعی بعنوان ضرورت مورد بررسی قرار گرفت ، زیرا در جامعه‌ای که در آن علوم انسانی رشد نکند و مبانی دانش انسانی مورد خدشه وارد شود، می‌تواند بر روی دیگر رشته‌ها هم تأثیرگذار باشد.

دیگر خبرها

  • دریافت هرگونه هدیه از سوی کارمندان دولت ممنوع شد
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  •  کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند
  • کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • بخشنامه ممنوعیت دریافت هر نوع هدیه توسط کارکنان دولت به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شد
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • حمایت زاکانی از طرح نور پلیس
  • ضرورت جبران کمبود دانشجو در دانشگاه آزاد
  • نقشه فرهنگی کشور درحال بازنویسی است