Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، از تاریخ اول تیر ماه سال ۹۵ علی اکبر صفی پور مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی به عنوان مدیرعامل بنیاد فرهنگی هنری رودکی مشغول به فعالیت شد و حال دوره مدیریت ۲ ساله بنیاد فرهنگی هنری رودکی از روز اول تیر ماه سال ۹۷ به اتمام رسیده و زمان آن است که با اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرفی هیات مدیره جدید، مدیر عامل جدید این بنیاد نیز انتخاب شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ساختار سازمانی بنیاد فرهنگی هنری رودکی متشکل از هیات امنا، هیات مدیره، مدیرعامل و بازرس قانونی است. هیات امنای این مجموعه متشکل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رییس هیات امنا، معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  به عنوان دبیر هیات امنا و دو نفر دیگر از صاحب نظران در امور فرهنگی هنری هستند که به انتخاب و حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مدت ۲ سال منصوب می شوند و انتخاب مجدد آنها بلامانع است.

وظیفه هیات امنای بنیاد مبتنی بر تدوین راهبردها، سیاست و خط مشی، نظارت عالی بر فعالیت های استخدامی، تصویب برنامه و بودجه سالانه، بررسی و تصویب گزارش عملکرد و صورت های مالی سالانه، تعیین عزل اعضای هیات مدیره به پیشنهاد رییس هیات امنا و تعیین حقوق و مزایای اعضای هیات مدیره، مدیر عامل  و بازرس قانونی است.

هم اکنون سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیات امنا، محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه، سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی، علی اصغر کاراندیش معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرتضی کاظمی مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اعضای فعلی هیات امنای بنیاد رودکی را تشکیل می دهند.

هیات مدیره بنیاد فرهنگی هنری رودکی نیز  از سه عضو تشکیل می شود که با پیشنهاد رییس هیات امنا و تصویب هیات امنا برای مدت ۲ سال انتخاب می شوند. وظایف هیات مدیره در اساسنامه بنیاد شامل حفظ مصالح و منافع بنیاد، بررسی و تشکیلات و نمودارهای سازمانی و آیین نامه های مالی و معاملاتی و اداری و برنامه های جذب نیروی انسانی و پیشنهاد آن به هیات امنا، بررسی، پیشنهاد و تصویب انعقاد هرگونه قرارداد در حدود اعتبارات و وظایف پیش بینی شده، بررسی و تایید گزارش های مالی، حساب و صورت های مالی سالانه برای طرح در هیات امنا، افتتاح حساب در بانک ها و موسسات اعتباری به نام بنیاد، بررسی و تصویب اخذ تسهیلات و انواع مشارکت ها به پیشنهاد مدیرعامل و ارایه صورت های مالی سالانه بنیاد به هیات امنا است.

بر این اساس مدیرعامل بنیاد رودکی از بین اعضای هیات مدیره یا خارج از آن توسط هیات مدیره انتخاب و با حکم رییس هیات امنا به مدت ۲  سال منصوب می‌شود. هم اکنون ابوالقاسم ایرجی رییس هیات مدیره، سید محمد شاهنگیان نایب رییس هیات مدیره، محمود عزیزی و علی اکبر صفی پور اعضای هیات مدیره بنیاد فرهنگی هنری رودکی را تشکیل می دهند.

حال باید دید که عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان عالی ترین مقام دولتی تصمیم گیرنده در حوزه مدیریتی بنیاد فرهنگی هنری رودکی چه تصمیمی در زمینه انتصاب مدیرعامل این نهاد فرهنگی خواهد گرفت؟ به عبارتی آیا علی اکبر صفی پور در سمت خود ابقا خواهد شد یا خیر؟ و اگر این تصمیم سریعا گرفته نشود باید طی روزهای آینده شاهد انتشار اسامی و گزینه های احتمالی برای جایگزینی صفی پور در رسانه ها باشیم.

بنیاد فرهنگی هنری رودکی فعالیت خود را از آبان ماه سال ۸۲ با مصوبه مجلس شورای اسلامی با ادغام واحدهای مجموعه تالار وحدت و مجموعه فرهنگی انقلاب اسلامی (برج آزادی) در قالب موسسه عمومی غیر دولتی، با هدف پیشرفت و توسعه هنر هم تراز با شان تاریخی، دینی و ملی هنر در این سرزمین و برخورداری آن از موقعیت و اعتبار ملی و بین المللی آغاز کرد.

نخستین مدیرعامل بنیاد رودکی مهدی مسعود شاهی بود که تا پایان سال ۸۶ مدیریت این بنیاد را بر عهده داشت و پس از او نیز علی اصغر امیرنیا، حسین پارسایی، حسین سیفی، بهرام جمالی مدیریت این نهایت را به عهده داشته اند. در حاضر علی اکبر صفی‌پور عهده دار مسئولیت مدیریت بنیاد رودکی است.

کد خبر 4335065 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: بنیاد فرهنگی هنری رودکی عباس صالحی علی اکبر صفی پور تئاتر ایران فیلم سینمایی کنسرت موسیقی موسیقی ایرانی سینمای مستند نمايشگاه عكس کارگردان تئاتر رادیو بازیگر سینما رادیو نمایش تئاتر شهر برنامه تلویزیونی فیلم کوتاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند و باعث شوند دیگر اقشار نیز در جهش تولید هم‌گرایی خوبی داشته باشند.

اعظم روانشاد شامگاه چهارشنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان دورود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع افزود: هدف از برگزاری این طرح شنیدن دغدغه‌ها و نظرات هنرمندان و تاثیرپذیری برای برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در سال جاری مهم‌ترین طرح فرهنگی، طرح شهید آوینی است که با محوریت تقویت حلقه‌های میانی هنرمندان و انجمن‌ها و با هدف تمرکززدایی از مرکز استان صورت خواهد گرفت.

تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی از رویکردهای این اداره است

روانشاد تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی را از رویکردهای این اداره عنوان کرد و افزود: با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند اتفاق‌های خوبی در زمینه فرهنگ و هنر استان روی دهد.

نقش مهم هنرمندان در تحقق شعار سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به شعار سال و نقش مهم هنرمندان در تحقق این شعار اشاره کرد و افزود: هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند و باید باعث شوند دیگر اقشار نیز در جهش تولید هم‌گرایی خوبی داشته باشند.

برگزاری جشنواره سرنانوازان در محل آبشار بیشه

وی به برگزاری نخستین جشنواره "سرنانوازان" در محل آبشار بیشه در شهرستان دورود اشاره کرد و افزود: این برنامه در تاریخ ۲۶ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

در این نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دورود درباره مسائل و مشکلات موجود در زمینه فعالیت فرهنگی، هنری خود در فضای صمیمی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • اهمیت فرهنگ و هنر در ترویج ارزش‌های اسلامی
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • اصلاح انگاره‌های ذهنی و فرهنگی لازمه تحقق جهش تولید است
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • تقویت بنیه فرهنگی در شهرستان‌های لرستان
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز هنرهای نمایشی
  • پیام تبریک مدیرعامل بنیاد رودکی به مناسبت روز ملی هنرهای نمایشی