Web Analytics Made Easy - Statcounter

همدان -رئیس سازمان نظام دامپزشکی استان همدان اظهار کرد:رشد انفجاری طیور ناشی از استفاده هورمون نیست بلکه به علت اصلاح نژاد است .

به‌گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمدعلی بهرامی، با بیان اینکه رشد انفجاری طیور ناشی از استفاده هورمون نیست بلکه به علت اصلاح نژاد است، ادامه داد: مرغی که در روستا پرورش داده می‌شود، یک سال زمان می‌برد تا به وزن ۲ کیلوگرم برسد اما در مرغداری باید ظرف ۴۰ تا ۵۰ روز به ۲ کیلوگرم برسد که این موضوع به علت اصلاح نژاد است نه مصرف هورمون.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی با تأکید بر اینکه در مرغداری‌ها آنتی‌بیوتیک حتما باید زیر نظر دامپزشک استفاده شود به طوریکه به احتمال زیاد طیور استان همدان عاری از آنتی‌بیوتیک است، یادآور شد: تمام آنتی‌بیوتیک‌ها یک زمان اثر دارد و تا زمانی‌که این مدت زمان رعایت نشود اجازه کشتار به مرغداری داده نمی‌شود. بهرامی با بیان اینکه در صورتی‌که آنتی‌بیوتیک به صورت بی‌رویه مصرف شود، در انسان مقاومت دارویی ایجاد می‌کند، افزود: در اتحادیه اروپا به طور کلی آنتی‌بیوتیک در طیور حذف شده است که مشاهده شده قطع کامل آن نیز برای انسان عوارضی نیز دارد. وی با تأکید بر اینکه تولید محصولات دام و طیور از مزرعه تا سفر باید توسط کارشناسان نظارت شود تا غذای سالم به دست مردم برسد، خاطرنشان کرد: آنتی‌بیوتیک بیشتر در جگر و پوست مرغ ذخیره می‌شود که به هیچ وجه عنوان توصیه به مصرف این بخش‌ها نمی‌شود. بهرامی درباره عرضه مرغ سبز در بازار، اظهار کرد: یک درصد از تولید کشور در این قالب است و در این واحدها در کل دوره نباید آنتی‌بیوتیک مصرف شود. منبع ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مرغ هورمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانپور اظهار کرد: در فروردین ماه امسال هشت هزار و۷۶۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغداری تخمگذار استان قزوین تولید شده است.

وی افزود: بیش از ۱۰۵ هزار تن تخم مرغ تا پایان امسال در واحدهای مرغداری این استان تولید شود.

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین اضافه کرد: درحال حاضر ۷۶ واحد مرغ تخمگذار با ظرفیت نه میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه در استان فعال است.

وی با بیان اینکه بیشترین پراکنش واحدهای تولیدی تخم مرغ در شهرستان آبیک است یادآور شد: استان قزوین رتبه چهارم تولید تخم مرغ در کشور را دارد.

کد خبر 6098708

دیگر خبرها

  • تولید ۸۷۰۰ تن تخم مرغ در واحدهای مرغ تخمگذار استان قزوین
  • تزریق این دارو فقط در بیمارستان انجام شود
  • راهکار رفع ناترازی سوخت، اصلاح زیرساخت‌ها به‌منظور مصرف بهینه است/ لزوم حمایت از احداث صنایع پالایشی کوچک
  • مسی تغییر ژنتیکی داده شد!
  • تزریق سفتریاکسون فقط باید در بیمارستان انجام شود
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • عکس‌| تمرینات انفجاری «پادشاه» برای بازگشت!
  • تمرینات انفجاری«پادشاه» برای بازگشت!
  • بارتون: مسی تغییر ژنتیکی داده شد!