Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، چند سالی می‌شود که اداره کتاب وزارت ارشاد اقدام به خدمات الکترونیک و ارائه «توکن» (امضای دیجیتال مختص ناشران) کرده است؛ از دوران حضور محمد سلگی در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی این مسئله جدی‌تر پیگیری شد.

شاید در ابتدای مسیر اعطای توکن، واکنش‌ها متفاوت بود، اما به مرور زمان جامعیت یافت و اغلب استان‌ها نیز در پروسه اعطا قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمدجواد مرادی‌نیا» مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی (اداره کتاب) در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس درباره میزان توزیع توکن در کل کشور اعلام کرد: تاکنون 6000 توکن در کل کشور توزیع شده است. 

این موضوع با عنوان یکپارچه­ سازی سامانه جامع صدور مجوز چاپ و نشر کتاب در سراسرکشور، اجرا و وسعت یافت. نکته قابل توجه در این طرح، واگذاری توکن به تمامی ناشران دارای پروانه نشر معتبر و فعال در سال ٩٥ در سراسر کشور بود.

دسترسی به سامانه مذکور در کل کشور، برای تمامی ناشران، بدون برخورداری از توکن جدید و گواهی امضای الکترونیکی دیگر امکان­پذیر نیست، پس از این مسئله و عدم دسترسی به توکن‌های قدیم بود که متقاضیان برای دریافت نام کاربری و رمز عبور و Token اختصاصی خود اقدام کردند‌.

شایان ذکر است توکن­ جدید متفاوت از توکن قبلی بوده و دسترسی به سامانه فقط با توکن­ جدید میسّر شد و بر این اساس تمامی توکن‌های گذشته جمع آوری شد.

الف) مزایا و ویژگی­‌های توکن­ جدید:

١. قابلیت درج گواهی امضای الکترونیکی معتبر (صادره از مرکز دولتی گواهی الکترونیکی ریشه) با اعتبار یکساله (قابل تمدید)

٢. نصب سریع و آسان، بدون نیاز به هرگونه راه ­اندازی (درایور) اضافی و نرم ­افزارهای جانبی

٣. قابلیت استفاده در تمام سیستم‌­‌های عامل­ اعم از ویندوز  ٧، ٨ و ١٠ (٦٤ بیتی و ٣٢بیتی)، لینوکس، اندروید و  غیره.

٤. قابلیت استفاده در تمام مرورگرها و سازگار با تمام نسخه­‌ها (IE ـ Firefox ـ Chrome و ...)

٥. دارای گارانتی ٥ ساله معتبر

ب‌) گواهی امضای الکترونیکی چیست؟

یک سند الکترونیکی امضاء شده­ است که توسط مرکز صدور گواهی الکترونیکی برای یک شخص یا یک سازمان صادر می‌­شود. با استفاده از اطلاعات درون این گواهی می‌­توان برای شناسایی دارنده آن و برقراری ارتباط امن با وی اقدام کرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۴۹۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، محسن آهنگری از توزیع ۳۱ تن بذور اصلاح و گواهی شده برنج شامل ارقام مازند ۱۵ تن، ندا ۶ تن، شیرودی ۵ تن و فجر ۵ تن بین کشاورزان بابلی خبر داد.

وی تاکید کرد: تأمین بذور مورد نیاز کشاورزان با گسترش اموراصلاحی در سال آینده توسعه خواهد یافت.

آهنگری در ادامه تصریح کرد: در سال زراعی ۱۴۰۳_۱۴۰۲ برنامه ریزی برای توسعه تولید بذر با همکاری ایستگاه تحقیقات گلدشت بابل و کشاورزان پیشرو انجام گردیده است.

آهنگری در پایان از شالیکاران پیشرو و علاقمند به همکاری در جهت تولید بذور اصلاح شده در خواست کرد، به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه نمایند.

دیگر خبرها

  • وضعیت چاپ و نشر علوم دریایی مطلوب است
  • افزایش در اعتبار بن‌ دانشجویی نمایشگاه کتاب/ انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • افزایش در اعتبار بن‌دانشجویی نمایشگاه کتاب/انصرافی از سوی ناشران خارجی نداشتیم
  • پیام مقاومت یمن را در نمایشگاه کتاب تهران مخابره می‌کنیم
  • بودن یا نبودن کتابفروشان؛ مسئله ناشران چیست؟
  • جنگ در اقتصاد دیجیتال دنیا ؛ تیک تاک در آمریکا می ماند؟
  • انتشارات شهید کاظمی با دست پر به نمایشگاه می‌­آید
  • سفته الکترونیکی بانک کشاورزی، نسل جدید خدمات بانکی
  • تعطیلی یک کتابفروشی و آغاز غرفه‌سازی ناشران در نمایشگاه کتاب
  • توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل