Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛یک خوشه ستاره‌ای کروی موسم به "NGC ۶۱۳۹" از پیرترین اجرام کهکشانی است که ستاره شناسان معتقدند ۱۰ میلیارد سال پیش تشکیل شده است.

پیرترین اجرام کهکشان ما خوشه‌هایی بسیار پرجمعیت درخشان و گسترده هستند که به دور کهکشان "راه شیری" در حال چرخش هستند و خوشه ستاره‌ای "کروی" نامیده می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوشه "NGC ۶۱۳۹" نیز در صورت فلکی "عقرب" قرار دارد.

" خوشه‌های ستاره‌ای کروی" چگال‌تر و کروی‌تر از خوشه"پروین" است.

دراین خوشه فلکی برخی از پیرترین ستاره‌های کهکشان ما وجود دارد که در زمان‌های بسیار دور تشکیل شده‌اند.

تلسکوپ فضایی "هابل" تاکنون صورت فلکی "عقرب" را به دفعات متعددی رصد کرده است تا سحابی‌های گوناگون از قبیل: "پروانه" یا "ستاره‌های دوتایی" را مشاهده کند.

بیشتر بخوانید:آغاز ساخت بزرگترین تلسکوپ دنیا در شیلی 

تا اینکه اخیرا ستاره شناسان توانستند با استقاده از این تلسکوپ، باوضوح‌ترین و جامع‌ترین تصاویر خوشه ستاره‌ای "NGC ۶۱۳۹" را به ثبت برسانند.

این خوشه‌ستاره‌ای در مرکز "راه شیری" قرار دارد.

"النا سابی" از اعضای "موسسه علوم تلسکوپ فضایی" (Stsci) گفت: بیشتر نور‌هایی که در جهان هستی وجود دارد، از ستاره‌ها نشات می‌گیرد.

وی افزود، جنبه‌های بسیاری راجع به ستارگان و نحوه تشکیل آن‌ها وجود دارد که هنوز برای ما غیرقابل درک است.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

بزرگترین «خانه بازنشستگی» در کهکشان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی خواندنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که ۱۳۰ خوشه از  آن مراحل نهایی را طی کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، فرشاد مقیمی امروز در بازدید از غرفه استان چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو، اظهار داشت: تشکیل ستاد توسعه استان‌های زاگرس‌نشین فرصت مطلوبی برای توازن در سیاست‌گذاری استان‌های مختلف است.

وی با بیان اینکه توسعه خوشه‌های صنعتی در برنامه هفتم توسعه به سازمان صنایع کوچک ایران واگذار شده است، عنوان کرد: 505 خوشه صنعتی در سطح کشور در خصوص توسعه فعالیت‌ها شناسایی شده است که 130 خوشه از آن مراحل نهایی را طی کردند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توسعه فعالیت‌ها در زمینه خوشه‌های صنعتی و زنجیره ارزش، موجب توسعه فعالیت‌های اقتصادی می‌شود، عنوان کرد: خوشه‌های کسب‌وکار نیز در کنار خوشه‌های صنعتی مورد توجه است.

وی با اشاره به اینکه در جایی که توانمندی بخش خصوصی در همرسانی کسب‌وکار وجود دارد، ورود نمی‌کنیم، مطرح کرد: ارتباط بین کسب‌وکارها و زنجیره‌های ارزش در قالب یک بن‌سازه الکترونیکی که شامل اطلاعات خوشه‌ها است، صورت می‌گیرد که به‌زودی رونمایی می‌شود.

مقیمی با اشاره به اینکه توسعه زنجیره‌های ارزش در اولویت این سازمان است، خاطرنشان کرد: تشکیل زنجیره ارزش یکی از مدل‌های مهم اقتصادی در جهان است.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • نمایش راز خوشه‌ی پروین در تبریز به روی صحنه‌ می‌رود
  • هنرنمایی مهدی قایدی چشم‌ها را به خود خیره کرد (فیلم)
  • زیبایی خیره کننده جزایر ناهموار و منحصر به فرد لوفوتن در نروژ (فیلم)
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد / معرفی جوان‌ترین و پیرترین استاد
  • نمای حیرت‌انگیز اسب سیاه آسمان از نگاه تلسکوپ فضایی جیمز وب / عکس و فیلم
  • چرا هنوز با موجودات فضایی ارتباط برقرار نکرده‌ایم؟
  • تصاویر نجومی یازدهم اردیبهشت (۳۰ آوریل)
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد/معرفی جوان ترین و پیرترین استاد
  • شناسایی ۵۰۵ خوشه صنعتی در سطح کشور
  • حلقه‌های اطراف سحابی حلقه