Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@06:51:09 GMT

5 تن شیرخام فاسد در سلماس معدوم شد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۰۳۵۲

5 تن شیرخام فاسد در سلماس معدوم شد

تورج دماوندی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه بیش از پنج اکیپ نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی در این شهرستان فعال است، افزود: دامپزشکی این شهرستان در راستای تامین بهداشت شیرخام و ارتقا بهداشت عمومی جامعه، نظارت دقیقی بر مراکز عرضه شیر خام دارد.
وی اضافه کرد: تمامی مراکز جمع آوری شیر و کارخانجات شیر پاستوریزه و دامداری های تولیدکننده شیر تحت نظارت مستمر کمیته بهبود کیفیت شیر شهرستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رییس شبکه دامپزشکی سلماس بیان کرد: ساماندهی مراکز جمع آوری شیر، استانداردسازی ناوگان حمل شیر خام، اجباری کردن اخذ مجوز فعالیت توسط کلیه مراکز جمع آوری شیر و حذف مراکز فاقد مجوز، تجهیز مراکز به امکانات سرمایش شیر، آزمایشگاه دریافت شیر، تانکر حمل شیر استاندارد و تجهیزات شست و شو از ویژگی های ضروری مراکز جمع آوری شیر خام است.
به گزارش ایرنا سلماس با 196 هزار و 546 نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار دارد؛ مجتمع کشت و صنعت این شهرستان با داشتن 2 هزار راس گاو مولدِ شیرده، روزانه 80 تن شیر خام صنعتی تولید می کند.
عملیات اجرایی مجتمع کشت، صنعت و دامپروری 2 هزار راسی پگاه سلماس در زمینی به مساحت 22 هکتار در سال 1393 آغاز شد و فاز اول این مجموعه سال گذشته به بهره برداری رسید.
آذربایجان غربی دارای 9 میلیون واحد دامی است و سالانه بیش از 570 هزار تن شیر تولید می کند که علاوه بر مصرف در خود استان، به سایر مناطق کشور نیز ارسال می شود.
هم اکنون بیش از 70 مرکز جمع آوری شیر در آذربایجان غربی فعال است.
8135/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 آذربایجان غربی استاندارد جامعه شیر صنعت جام جهانی 2018 نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۰۳۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی احشام در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، حسین نجف زاده گفت: در پی کشف 28 راس احشام قاچاق از نوع گوسفند به ارزش سه میلیارد ریال پرونده ای در شعبه اول ویژه مبارزه با قاچاق کالا وارز تعزیرات حکومتی شهرستان سلماس تشکیل و رسیدگی شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود:شعبه رسیدگی کننده با بررسی محتویات پرونده و ارائه نکردن مجوز های قانونی ، تخلف انتسابی را محرز اعلام و علاوه بر ضبط گوسفندهای کشف شده، متهم را به پرداخت سه میلیارد جریمه نقدی معادل ارزش ریالی احشام کشف شده محکوم کرد.

نجف زاده گفت: ماموران انتظامی شهرستان سلماس احشام کشف شده را در بازرسی از یک دستگاه کامیونت کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به  تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

دیگر خبرها

  • کشف و معدوم سازی مواد غذایی فاسد
  • معدوم ۱۲ تن مواد غذایی فاسد در طرح نوروزی غرب خراسان
  • معدوم سازی بیش از ۱۸ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چهارمحال و بختیاری
  • محکومیت سه میلیارد ریالی قاچاقچی احشام در سلماس
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس
  • ضبط و معدوم سازی ۳۵۰ کیلوگرم مرغ غیربهداشتی و فاسد در شهرستان بابلسر
  • ۸۱ هزار کیلوگرم فرآورده دامی فاسد در استان تهران معدوم شد
  • بیش از ۴۰ تن مواد غذایی فاسد در همدان کشف و معدوم شد
  • بیش از۴۷ هزار کیلوگرم مواد غذایی فاسد در سیستان و بلوچستان معدوم شد
  • معدوم‌سازی ۴۷ تن کیلوگرم مواد غذایی فاسد