Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران درخصوص عملکرد و اقدامات شهرداری تهران درخصوص پروژه خط ۶ و ۷ مترو تهران انتقاد کرد و گفت: متاسفانه در این دو پروژه کار به کندی پیش می‌رود. ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ اجتماعی تهران نظرات

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، مجید فراهانی در جریان هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در خصوص لزوم تسریع در انتشار اوراق مشارکت تامین مالی مترو برابر مصوبه شورا و قانون بودجه سال 97 کل کشور اظهار کرد: تامین مالی بر اساس ابزارها و نهادهای بازار سرمایه یکی از شیوه‌های تامین نقدینگی برای توسعه شهر است و امری است که مورد تاکید شورای اسلامی شهر در همه ادوار بویژه دوره پنجم بوده و لازم است شهرداری تهران که نخستین تجربه اوراق مشارکت در کشور را در اجرای پروژه بزرگ نواب ثبت کرده و این روزها بیش از پیش به این شیوه تامین مالی به جای استقراض از بانک‌ها و تامین مالی بر پایه بازار پول و شبکه بانکی توجه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در 26 دی ماه سال گذشته با استناد به بند د، تبصره 5 قانون بودجه سال 96 کل کشور و در اجرای بند یکم تبصره 34 بودجه مصوب سال 96 شورای شهر تهران با تصویب مصوبه مجوز انتشار اوراق مشارکت توسط شهرداری جهت تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران به شهرداری تهران اجازه داد با هماهنگی وزارت کشور و با رعایت قوانین و مقررات مربوط نسبت به انتشار اوراق مشارکت تا سقف مبلغ 40 هزار میلیارد ریال برای تکمیل خطوط 6 و 7 مترو تهران اقدام کند.

فراهانی بیان کرد: برابر قانون بودجه سال 96 و سال 1397 کل کشور و مطابق بند «د» تبصره 5 قانون بودجه سال 97 کل کشور، بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت برای طرح‌های مترو تهران به نسبت 50 درصد سهم دولت و 50 درصد سهم شهرداری تهران است و تضمین 50 درصد سهم دولت برعهده سازمان برنامه و بودجه است.

وی گفت: اکنون و با گذشت 6 ماه از مصوبه شورای شهر، علیرغم آنکه هم برابر قانون بودجه سال 96 کل کشور و هم قانون بودجه سال 97 شهرداری می‌توانست بر اساس آن نسبت به تامین مالی مترو تهران اقدام کند، نشانی از اقدام جدی برای استفاده از این امکان قانونی نمی‌یابیم و این در حالیست که از ابتدای سال جاری تاکنون اوراق مشارکت شهرداری مشهد و اوراق اجاره مخابرات ایران در بازار سرمایه عرضه و تماما به فروش رسیده است و بر همین اساس به عنوان نماینده مردم تهران در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «لزوم تسریع در انتشار اوراق مشارکت تامین مالی مترو برابر مصوبه شورا و قانون بودجه سال 97 کل کشور» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

وی اضافه کرد: متاسفانه اجرای پروژه خطوط 6 و 7 مترو با کندی اجرا می‌شود و این در حالیست که شهرداری تهران باید در این زمینه اقدامات موثری را برای اتمام این پروژه‌ها انجام دهد.

وی در پایان گفت: امیدوارم با پیگیری و تاکید شهردار تهران بر اجرای به موقع مصوبات شورا، شاهد توجه بیش از پیش شهرداری تهران به شیو‌ه‌های تامین مالی مبتنی بر بازار سرمایه همچون اوراق مشارکت به جای استقراض از شبکه بانکی باشیم.

انتهای پیام/

R1491/P1014142/S2,25/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۰۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران

تین نیوز

پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران که کلیات آن در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت به تصویب رسیده و برای تعیین کریدور نهایی نیاز به مجوزهای تکمیلی دارد، مورد بررسی مجدد قرار می گیرد؛ این مسیر ریلی –تونلی از آن جهت اهمیت بیشتری پیدا می کند که بدانیم با راه اندازی بخش توسعه شرقی خط 2 دسترسی شبکه مترو به پردیس مسافری شرق تهران (پایانه جدید شرق) امکانپذیر می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) در جریان اقداماتی که برای بازسازی و راه اندازی پایانه جدید شرق مدنظر قرار گرفته است، موضوع اتصال این پردیس مسافری به شبکه حمل و نقل ریلی درون شهری مجدداً بررسی می شود. پروژه توسعه شرقی خط 2 که اتفاقاً به پایانه جدید شرق ختم می شود، در طرح جامع حمل و نقل ریلی پایتخت مصوب شده است اما مسیر و محل ایستگاههای آن باید مورد مطالعه مجدد قرار گرفته و مجوزهای لازم را دریافت کند.

نکته مهم در مورد ادامه خط 2 مترو به سمت شرق آن است که حدود 1400 متر از این مسیر حفاری و تونل سازی شده و با حفر ادامه تونل به میزان تقریبی 3600 متر دیگر، عملاً از ایستگاه فرهنگسرا به پردیس مسافری شرق دسترسی ایجاد می شود؛ حتی جانمایی ایستگاه پایانی این مسیر در طبقه منفی یک ساختمان اصلی پایانه جدید شرق هم صورت گرفته است.

گفتنی است در صورت تکمیل مطالعات مربوطه، اخذ مجوزهای لازم و تامین به موقع منابع مالی، امکان اتصال ایستگاه مترو فرهنگسرا به پایانه جدید شرق تا پایان سال آینده وجود دارد. البته بررسی های لازم جهت ایجاد دیگر مدهای حمل و نقل عمومی تا پردیس مسافری شرق نیز در حال انجام است و اگر امکان سنجی های صورت گرفته تایید شود، می توان به راه اندازی سایر سیستم های حمل و نقلی مثل قطار سبک شهری (ال آر تی) در این مسیر هم فکر کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • بررسی مجدد پروژه توسعه شرقی خط 2 مترو تهران
  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • انتقاد محسن هاشمی از زاکانی
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در اهواز وجود دارد
  • ۴۰ هزار میلیارد ریال پروژه فعال در شهرداری اهواز وجود دارد
  • ۵۰ همت فرصت سرمایه‌گذاری در قم شناسایی شد
  • شهرداری‌ها مردم را در پروژه‌های مربوط به شهر مشارکت دهند
  • اختصاص 800 میلیارد تومان به پروژه های محلات کم برخوردار در بودجه سال جاری
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • تخصیص ۱۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت برای متروی قم