Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@17:57:02 GMT

فک پلمب کشتارگاه نور به شرطه‌ها و شروطه‌ها!

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۰۶۹۴

فک پلمب کشتارگاه نور به شرطه‌ها و شروطه‌ها!

کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان نور که به دلیل عدم رعایت موارد بهداشتی پلمب شده بود بنا به درخواست قصابان به صورت مشروط فک پلمب شد.

 کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان نور به جهت عملکرد ضعیف پیمانکار نسبت به مدیریت مجموعه جهت رعایت نکات بهداشتی و زیست محیطی و از سویی به خطر افتادن سلامت شهروندان و احتمال شیوع هرنوع بیماری در برابر شکایت اداره محیط زیست و دامپزشکی و روحانی ذبح به دستور دادستان شهرستان نور پلمب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امید رضا تونی، رئیس اداره محیط ریست شهرستان نور در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه پلمب کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان نور به علت وضعیت نامطلوب و رعایت نکردن عوامل زیست محیطی بوده است اظهار کرد: براساس نمونه برداری‌هایی که از خروجی تصفیه خانه کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان نور در طی دو سال و نیم گذشته به عمل آمد، بدون استثنا در تمام دفعات، آلودگی بالاتر از حد مجاز بوده است.

وی با بیان این که فاضلاب‌های کشتارگاهی یکی از خطرناک ترین فاضلاب‌ها است تصریح کرد: فاضلاب این منابع به دلیل پراکنده شدن باکتری ها و ویروس های بیماری زا و همین طور آلوده شدن آب‌های سحطی و زیرزمینی و تجمع حیوانات موذی تهدید کننده سلامت افراد جامعه است.

تونی با اشاره به این که متاسفانه طی سالهای گذشته تصفیه فاضلاب های این کشتارگاه اصولی نبوده است، افزود: در حال حاضر این کشتارگاه فقط دارای حوضچه‌ای است که از یک طرف پساب وارد و از طرف دیگر خارج می شود و به کرات اخطاریه‌های کتبی هم به پیمانکار و هم به شهرداری داده شد اما نه از سوی شهرداری و نه پیمانکار اقدامی صورت نگرفت.

رئیس اداره محیط ریست شهرستان نور با اشاره به گرمای هوا اظهار کرد:  این واحد کشتارگاهی با توجه به نزدیک بودن دو مرکز دانشگاهی و قطب جمعیتی شهرستان و وجود یک آبندان تامین کننده مصارف کشاورزی، فاضلاب با آلودگی بسیار زیاد را وارد این محیط می کند .

تونی افزود: از سال 95 تاکنون با توجه به اخطار های متعدد هیچ اقدامی صورت نگرفت  و در نهایت به استناد ماده 11 و 12 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست و  ماده 12 قانون هوای پاک کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان نور پلمپ شد، پس از این اقدام با تلاش های واحد مربوطه منوط به فک پلمپ، مشروط به انجام اصلاحات واحد، کشتارگاهی در حضور دادستان و نیروی انتظامی بازگشایی شد.

رئیس اداره محیط زیست نور یادآورشد : سیاست کاری ما تحریم، پلمب واحد خدماتی یا صنعتی نیست بلکه ما می خواهیم یک واحد خدماتی یا صنعتی در عین فعالیت حداقل بار آلودگی را برای محیط زیست داشته باشد.

علی اصغر شمسی پور، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نور نیز در گفت و گو با ایسنا در مورد پلمب کشتارگاه نیمه صنعتی شهرستان نور اظهار کرد: نبود شرایط بهداشتی که بخشی از آن در قالب سرمایه گذاری و بخشی در رابطه با مدیریت بوده تعطیلی این واحد کشتارگاهی را رقم زده است.

وی با اشاره به وجود علت‌های زیاد به جهت پلمب این واحد کشتارگاهی تصریح کرد: معرفی نشدن مسئول فنی و بهداشتی، افزایش ظرفیت سردخانه، شستشو و ضد عفونی سالن و تجهیزات، شستشو لاشه و آلایش، راه‌اندازی حوضچه های ضد عفونی، ارائه قرارداد با پیمانکارانی که کار آلایشات انجام می دهند، تعمیرات داخل کشتارگاه طوری که ورود و خروج حشرات و جوندگان مسدود شده و کاملا سیستم ایزوله باشد، از موارد مهمی بود که تعطیلی این واحد کشتارگاهی را به دنبال  داشت.

شمسی پور خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز قصابان به واحد کشتارگاهی تصمیم برآن شد تا این واحد با تعهد کتبی از یک تا سه ماه اصلاحات لازم را صورت و به طور مشروط به کار خود ادامه دهد.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام منطقه مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۰۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون

محمدعلی برزویی معاون خدمات شهری شهرداری کازرون اظهار کرد: پس از اخطار‌های ماموران اجرائیات شهرداری و بی توجهی ۲ واحد صنفی به اخطار‌های نیرو‌های سد معبر، طبق بند ٢ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با حکم دادستان عمومی و انقلاب شهرستان و همکاری نیروی انتظامی این واحد‌های صنفی متخلف در خیابان ابوذر و فلسطین که با سد معبر برای شهروندان ایجاد مزاحمت کرده بودند، پلمب شدند.

او گفت: سیر مراحل قانونی تعدادی دیگر از واحد‌های صنفی جهت اقدامات بعدی در حال پیگیری است.

معاون خدمات شهری شهرداری کازرون از کسبه‌ها خواست جهت رفاه حال شهروندان و با رعایت قوانین با نیرو‌های سد معبر شهرداری همکاری‌های لازم را داشته باشند.

طبق تبصره یک بند ۲ ماده ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، جلوگیری از ایجاد سد معبر توسط بازاریان و ... برعهده شهرداری بوده و سد  معابر عمومی و اشغال و استفاده غیرمجاز از پیاده روها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • پلمب واحد صنفی متخلف در بویین میاندشت
  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • ۱۵ واحد صنفی متخلف در ماهشهر پلمب شد
  • پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در اهر
  • حل مشکلات تولیدکنندگان کشتارگاه اقلید نیازمند اراده مسوولان است
  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • بررسی موانع و مشکلات تولید دو  واحد صنعتی و کشاورزی شهرستان چهار باغ  
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد