Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه‌ها به عنوان سنگر تولید علم و فرهنگ، اظهارداشت: صندوق کارآفرینی امید برای حمایت از ایده‌های برتر دانشگاهی و دانشجویی آمادگی دارد.

نوراله زاده با تأکید بر اینکه تشکیل باشگاه‌های عرضه و فروش ایده‌های جدید یکی از روش‌های توسعه اندیشه‌های خلاق در جامعه است، افزود:  آمادگی صندوق را برای حضور در چنین رویدادهایی اعلام می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تمام توان خود را برای معرفی محصولات و خدمات شرکت‌های موفق ملی که دانش بنیان نیز هستند، به کار گرفته‌ایم، گفت: در این زمینه تلاش می‌کنیم تا حمایت‌ها و منابع صندوق صرف بخش‌های مولد و اشتغال‌زا شوند.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید ریاست جمهوری تأکید کرد: در دنیای امروز، رابطه مستقیم بین توسعه تکنولوژی و پیشرفت در ابعاد مختلف اجتماعی، اقتصادی و سیاسی هر کشور برقرار است، به طوری‌که می‌توان گفت تکنولوژی عامل اساسی برای ایجاد ثروت، دانایی و توانایی کشورها بوده و ابزاری قدرتمند در توسعه ملی به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه از توسعه ارتباط صنعت با دانشگاه‌ همچنان حمایت می‌کنیم، افزود: ارتباط صنعت و دانشگاه در هر کشوری می تواند تأثیری تعیین کننده در رشد اقتصادی آنجا داشته باشد.

نوراله زاده با بیان اینکه با بنیاد کارآفرینی دانشگاه شریف برای تولید نرم‌افزارهای مورد نیاز تفاهم‌نامه‌ای امضا خواهیم کرد، گفت:  با توجه به اقدامات علمی و شرکت‌های دانش بنیان فعال در دانشگاه شریف، تولید اپلیکیشن‌های کاربردی یکی از دستاوردهای حمایت علمی دانشگاهی است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از این جزیره به عنوان پنجره تمدن خلیج فارس در حوزه فرهنگی، تاریخی و صنعتی نام برد و گفت: فرهنگ دریاپایه روایاتی در این منطقه دارد که باید آن را بازیابی و معرفی کنیم.

عادل پیغامی با تاکید بر مطلب فوق اظهار کرد: صنعت دریاپایه مشتمل بر ۲۴ فعالیت است و جزیره جهانی قشم به تنهایی توانایی بهره‌برداری از همه بخش‌های این صنعت را دارد.

وی با تاکید بر اینکه مهم‌ترین زمینه فعالیت‌های دریاپایه به حوزه لجستیک، فعالیت‌های شیلاتی و شناورسازی مربوط می‌شود، افزود: امروز قشم با توان بالای پرورش ماهی و میگو، لارو میگو، بچه ماهی و ماهی در قفس به مهم‌ترین قطب شیلاتی کشور تبدیل شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، در زمینه تولید انواع شناورها اعم از لنج‌های چوبی و فایبرگلاس، مسافربری، تفریحی، آلاچیق‌ و هتل‌های دریایی، آمبولانس دریایی و موارد دیگر هم در سطح بسیار عالی قرار داریم.

وی اظهار کرد: هم اکنون ۱۲ واحد لنج‌سازی در قشم با تولید ۵۰ فروند در سال فعالیت دارند که محصولات خود را به کشورهای آفریقایی، هند و حوزه خلیج فارس صادر می‌کنند و این صنعت دریاپایه از سودآوری بالایی برخوردار است.

این مسئول با اعلام اینکه ۶۰ درصد نفت دنیا از مسیر آبراه حیاتی خلیج فارس تامین می‌شود، بیان کرد: بانکرینگ، صنعت دریاپایه بسیار ارزشمندی در حوزه ارزآوری است که در قشم، در حال حاضر فقط بخش سوخت‌رسانی آن تکمیل شده است.

وی ادامه داد: با تکمیل زنجیره بانکرینگ اعم از امکانات تعمیرات شناورها، فروش مواد غذایی، خدمات هتلینگ، خدمات درمانی، فروش آب معدنی و اینترنت اشیا می‌توان بخش مهمی از درآمد بالای این صنعت را از آن خود کنیم.

پیغامی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های دریاپایه مهم‌ترین رکن و رویه اقتصادی این منطقه در بزرگ‌ترین جزیره ایرانی خلیج فارس است.

 نشست ویژه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس تهران در سالن مرکز بین‌المللی رشد این سازمان امروز هشتم اردیبهشت برگزار شد.

این نشست با هدف همکاری‌های علمی و مطالعاتی با حضور شماری از استاتید و دانشجویان دانشگاه‌های شهید بهشتی و تربیت مدرس از جمله سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا در سالن مرکز بین‌المللی رشد سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد.

در ادامه این نشست حاضران پرسش‌هایی در مورد مزیت‌های سرمایه‌گذاری در جزیره قشم، میزان صادرات این منطقه در سال گذشته، برنامه‌های آتی سازمان در توسعه فعالیت‌های اقتصادی و امکان مشارکت دانشگاهیان در پیشبرد اهداف کلان منطقه آزاد مطرح کردند.

دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه شهید مدرس تهران پس از پایان این نشست به اتفاق مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از پارک زیست فناوری، شرکت تمیم در شهرک کاوه، شرکت نفت سازه و مدکندآلو بازدید کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازیابی و معرفی روایت‌های فرهنگ دریاپایه قشم ضرورت دارد
  • اختصاص وام تحصیلی به بیش از ۴ هزار دانشجوی متاهل
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل علوم پزشکی وام تحصیلی دریافت کردند
  • بیش از ۴ هزار نفر از دانشجویان متاهل وام تحصیلی دریافت کردند
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • حمایت شرکت‌های دانش‌بنیان از بخش کشاورزی زمینه تحول و جهش تولید را فراهم می‌کند
  • برگزاری همایش هوش مصنوعی در دانشگاه اراک
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • ضرورت کارآفرینی برای زندانیان و خانواده آن ها