Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان از هدایت 18 هزار دانش‌آموز به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد.


 رضازینی‌وند مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در برنامه پنج ساله ششم باید 50 درصد دانش‌آموزان کل کشور به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش سوق داده ‌شوند.

 وی ادامه داد: در حال حاضر در کشور این رقم 40 و در لرستان 30 درصد محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اضافه کرد: پیش‌بینی شده در لرستان امسال این رقم را به 35 درصد برسانیم.

 زینی‌وند مقدم بیان کرد: امسال 18 هزار دانش‌آموز به سمت رشته‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش سوق داده خواهد شد.

 وی اضافه کرد: خیلی از امکانات هنرستان‌های استان فرسوده و به روز نیستند و باید از ظرفیت و اعتباری که به نوسازی مدارس استان داده خواهد شد برای ایجاد این زیرساخت‌ها و تجهیزات هزینه کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان یادآور شد: بخش عمده‌ای از این مشکلات را با همکاری خیرین مدرسه‌ساز حل خواهیم کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه یکی از معضلات و مشکلات در مناطق آسیب‌زا و پرخطر، نوع نگاه به آنها بوده است، افزود:  این مناطق رها شده‌اند و ده‌ها مدرسه متروکه در محلات حاشیه‌ای استان وجود دارد که تاکنون 10 تا 15 مورد را شناسایی کردیم و می‌توان در قالب برنامه بودجه آنها را تغییرکاربری داد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۰۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مدیر هنرستان دخترانه فنی حرفه‌ای و کارو دانش کیش، گفت: دانش آموزان در دوازده رشته فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در این هنرستان مشغول به تحصیل هستند.

اکبری افزود: دویست و چهل دانش آموز در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و صدو هفتاد دانش آموز نیز در رشته‌های کار و دانش مشغول به تحصیل هستند.

وی گفت: نمایشگاه هفته مشاغل با هدف ارائه توانمندی‌ها و آشنایی هر چه بیشتر دانش آموزان با بازار کار و کار آفرینی و اشتغالزایی برپا شده است.

اکبری گفت: دانش آموزان فنی و حرفه‌ای در رشته‌های گرافیک، حسابداری، معماری داخلی، شبکه، نرم افزار، طراحی و دوخت و دانش آموزان کار و دانش نیز در رشته‌های هتل داری، گرافیک رایانه، عکاسی دیجیتال، چهره سازی، خیاطی، مدیریت برنامه ریزی و امور خانواده در نمایشگاه هفته مشاغل شرکت کردند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۵ هزار دانش‌آموز ایلامی در مرحله اول آزمون سراسری شرکت کردند
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • برپایی نمایشگاه دانش آموزان فنی و حرفه‌ای و کارودانش کیش
  • تسهیلات کم‌ بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • تسهیلات کم‌بهره برای نخبگان مهارتی استان اردبیل
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • فراهم شدن امکان تغییر رشته تحصیلی دانش آموزان