Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در حوزه صنایع ساخت محور مثل تولید خودرو، از زمان انقلاب تاکنون تولید خودرو ۱۳ برابر رشد داشته است. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز در بیست و دومین همایش روز ملی صنعت و معدن که در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی در تهران برگزار شد، گفت: جناب آژژقای جهانگیری ما امسال در شرایط خاصی روز صنعت و معدن را برگزار می‌کنیم و ابتدا اینکه در آستانه چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: سال دیگر روز صنعت و معدن را در حالی برگزار می‌کنیم که جشن چهلمین سال انقلاب اسلامی ایران را برگزار کردیم. یکبار دیگر ایران مورد هجمه اقتصادی آمریکا قرار گرفت که دارای ویژگی‌های مهم است اگرچه شرایط بحرانی نیست، ولی شرایط ویژه‌ای است.

شریعتمداری اظهار داشت: در شروع انقلاب اسلامی تنها ۸۵۴ واحد کوچک و بزرگ در سطح کشور مشغول فعالیت داشتیم، اما امروز این تعداد بیش از ۱۰۰ برابر تعداد واحد‌های صنعتی که دارای پروانه بهرداری هستند، افزایش یافته است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ارزش افزوده بخش صنعت در طی سال‌های ۵۷ تا ۹۴ حدود ۷ برابر شده است.

شریعتمداری گفت: در حوزه زیر ساخت‌ها تنها در سال ۵۷ دو شهرک صنعتی داشتیم، امروز ۵۹۲ شهرک صنعتی فعال تا پایان سال ۹۶ فعال بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: ظرفیت تولید آلومینیوم طی این سال‌ها ۱۰ برابر شده است و تولید کنسانتره مس و کاتد مس هم ۱.۶ میلیون تن شده است.

وی افزود: در سیمان از اوایل انقلاب ۱۴ برابر ظرفیت تولیدسیمان بیشتر شده و ظرفیت ۱۴۲ میلیون تنی برای تولید در کشور پیش بینی شده است.

شریعتمداری اظهار داشت: در حوزه صنایع ساخت محور مثل تولید خودرو، از زمان انقلاب تاکنون تولید خودرو ۱۳ برابر رشد داشته است.

وی اظهار داشت: تولید تایر رشد ۷.۵ برابری داشته و صنایع لوازم خانگی هم رشد داشته و روند رو به رشدی داشته است.

شریعتمداری با بیان اینکه گفته می‌شود از آمار‌ها صحبت نشود، اظهار داشت: آمار‌ها مال مردم است و وظیفه ما است که نتایج رشد صنعت را به مردم اطلاع دهیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: تولید خودرو تجارت صنعت انقلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۱۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس

پانصد و هفتاد ششمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان فارس به ریاست محمد هادی ایمانیه استاندار فارس، دبیری صنعت، معدن و تجارت و دستگاه‌های ذیربط استانی و مدیران عامل بانک‌ها با هدف حل و فصل مشکلات تشکیل و در جهت توسعه فعالیت‌های تولیدی و اقتصادی بنگاه‌های اقتصادی اتخاذ تصمیم شد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در حاشیه این جلسه گفت: این نشست با طرح موضوعات ۲۸ بنگاه اقتصادی طرح در کمیته تخصصی ذیل کارگروه و تعیین تکلیف یک واحد صنعتی تولید انواع قالب‌های پیشرفته فلزی و با ارائه نظرات کارشناسی در جهت حل مسائل و مشکلات و تولید بیش از پیش این واحد تولیدی موانع برگزار شد که در آن تصمیماتی درباره این مشکلات اتخاذ شد.

حمیدرضا ایزدی اظهار کرد: نشست‌های تخصصی و کارگروه تسهیل استان فارس با نگاه تسهیلگری، بهبود فضای کسب و کار و حمایت از تولید، مشکلات واحد‌های تولیدی را بررسی و حل می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • انحراف خودرو و حادثه تصادف حاصل جاده خاکی برخی از روستا‌های انابد + تصاویر
  • انقلاب تولیدات دانش بنیانی صنعت پتروشیمی در راه است
  • تجارت جدید اسطوره؛ لیونل مسی در شکل و شمایلی که تا کنون ندیده‌اید! / عکس
  • استاندار لرستان روز کارگر به دیدار کارگران معدن رفت + فیلم
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط «صنعت و دانشگاه»
  • نقش‌آفرینی صنعت در دانشگاه با مسئله‌محوری/ اختصاص مکانی برای دفتر گسترش ارتباط صنعت با دانشگاه
  • تولید اتوبوس ناوگان حمل ونقل عمومی در سال گذشته زیر ۱۰۰۰ دستگاه بود
  • تعیین تکلیف ۲۹ بنگاه اقتصادی در نشست کارگروه تسهیل فارس
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ باند سرقت معدن منهدم شد
  • ۲۵ درصد معادن استان بوشهر در دشتی است