Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهشید ناصحی در گفت‌وگو با فارس، در ارتباط با بیماری جذام اظهار داشت: از سال 1376در تمام استان‌ها و حتی شهرهای ایران به حذف جذام رسیده‌ایم ولی باید توجه داشت موضوع حذف با ریشه‌کنی متفاوت است.

وی گفت: تعریف علمی حذف بیماری یعنی اینکه میزان شیوع کمتر از یک در 10 هزار باشد ولی هنوز در ایران سالانه تعداد اندکی به این بیماری مبتلا می‌شوند و در سال 96، 29 مورد جدید از این بیماری در کشور تشخیص داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره مبارزه با سل و جذام وزارت بهداشت ادامه داد: امروز جذام کاملاً قابل درمان است و سال‌هاست که درمان چند دارویی آن انجام می‌گیرد و دیگر سیاست جدا شدن فرد از خانواده انجام نمی‌گیرد.

ناصحی خاطرنشان کرد: البته درمان جذام بستگی به تشخیص آن داشته و اگر زود تشخیص داده شود با معلولیت همراه نیست ولی اگر دیر تشخیص داده شود سبب معلولیت فرد می‌شود و درمان برای خود بیماری جذام بوده و نه اندام‌های از دست رفته، بنابر این تشخیص به موقع حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: عامل این بیماری باکتری یا میکروبی است که خیلی کم نسبت به سایر بیماری‌های عفونی سرایت می‌کند چرا که میکروب آن خارج از سلول بدن از بین می‌رود؛ میکروب سرمادوست است و بیشتر پوست و اعصاب محیطی را فرا می‌گیرد.

رئیس اداره مبارزه با سل و جذام با بیان اینکه آغاز این بیماری با لکه‌های پوستی آغاز شده و کمرنگ تر از پوست اطراف است گفت: این بیماری خارش و پوست‌ریزی ندارد و خیلی وقت‌ها فرد این بیماری را احساس نمی‌کند همچنین جذام درمان طولانی و چند ماهه داشته ولی با اولین دوز مصرف دارو دیگر سرایتی نخواهد داشت.

ناصحی خاطرنشان کرد: 90 تا 95 درصد جامعه بشری به صورت ذاتی نسبت به این میکروب مصونیت داشته و فقط 5 تا 10 درصد افراد استعداد ژنتیکی دارند که اگر طولانی‌مدت در نزدیکی بیمار باشند، مبتلا خواهند شد.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۱۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟

حسین فرشیدی از برنامه وزارت بهداشت برای شناسایی و درمان موارد ابتلا به هپاتیت سی برای حذف این بیماری در کشور خبر داد و اظهار کرد: هپاتیت C نوعی بیماری ویروسی است که علت اصلی بیماری مزمن کبدی بوده و می‌تواند به سیروز، سرطان کبد و مرگ منجر شود.

تشخیص هپاتیت سی با پیگیری مراکز بهداشتی

به گزارش تسنیم، وی افزود: تصمیم گرفتیم در سال جاری افراد مبتلا به هپاتیت سی را شناسایی کنیم و در همین راستا در مرحله اول مراقبان سلامت به امر پیگیری و شناسایی افراد پرخطر و پزشکان عمومی در مراکز بهداشتی به تشخیص این بیماری خواهند پرداخت.

فرشیدی ادامه داد: پس از انجام تست‌های تشخیصی در صورت ابتلای افراد به هپاتیت C، بیمار به بخش‌های درمانی ارجاع داده می‌شود. درمان بیماران هپاتیت سی به این روش نیز برای بیماران هزینه‌ای ندارد و رایگان شده است.

تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار مبتلا در ایران

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره آمار ابتلا به هپاتیت سی در کشور گفت: تخمین زده می‌شود که حدود ۲۰۰ هزار نفر بیمار مبتلا به هپاتیت سی در کشور داشته باشیم.

درمان همه مبتلایان تا دو سال آینده

فرشیدی با بیان اینکه با استفاده از داروها، درمان این بیماری قطعی خواهد بود؛ ادامه داد: هدفگذاری کرده‌ایم که ظرف دو سال آینده همه افراد مبتلا را درمان کنیم و داروی درمان این بیماری نیز به میزان موردنیاز تأمین شده است.

شایع‌ترین راه انتقال ویروس هپاتیت C

معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره راه‌های انتقال ویروس هپاتیت سی بیان کرد: تزریق خون و فرآورده‌های خونی آلوده و رابطه جنسی از شایع‌ترین راه‌های انتقال این ویروس هستند.

دیگر خبرها

  • آمار فوتی‌های تصادفات بسیار شدید در ایران نصف کشورهای دنیاست
  • کم‌تحرکی عامل بسیاری از بیماری‌ها
  • بیماری سالک در دامغان کنترل شد
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • کم‌خوابی از عوامل کبد چرب غیرالکلی است
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰ هزار بیمار در ایران
  • درمان رایگان بیماران هپاتیت C؟
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد + جزئیات
  • درمان هپاتیت سی رایگان شد/ تخمین وجود ۲۰۰۰۰۰ بیمار در ایران
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟