Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-23@15:56:33 GMT

جایگاه چهارم ایران بین تولیدکنندگان نفت جهان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۱۶۴۴

جایگاه چهارم ایران بین تولیدکنندگان نفت جهان

به گزارش جهان نيوز، در آخرین گزارش اسپکتا‌تورایندکس، آمده است که تولید نفت ایران در ماه آوریل به 3.82 میلیون بشکه افزایش یافته و ایران در بین کشورهای تولیدکننده نفت جایگاه چهارم را به خود اختصاص داده است. در این آمارهای روسیه با تولید روزانه 11.35 میلیون بشکه در روز و پشت‌سر گذاشتن عربستان سعودی جایگاه نخست تولیدکنندگان نفت جهان را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



جایگاه دوم مربوط به عربستان با 9.92 میلیون بشکه در روز است. عراق هم روزانه 4.41 میلیون بشکه در روز تولید نفت دارد و جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است و ایران با تولید 3.82 میلیون بشکه در روز جایگاه چهارم تولیدکنندگان نفت جهان را به خود اختصاص داده است. 

بر اساس آمارهای اسپکتا‌تورایندکس امارات متحده عربی، کویت، نیجریه، آنگولا، ونزوئلا، الجزیره، لیبی و قطر جایگاه‌های بعدی تولید نفت در جهان را در اختیار دارند. 

اسپکتا‌تورایندکس آمارهای جهان را در حوزه‌های سیاسی، اقتصادی، تاریخ، امور نظامی، ورزش، علوم و تکنولوژی رصد می‌کند.


 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۱۶۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  عزیز برگ نی در دیدار جمعی از تولیدکنندگان و صاحبان صنایع ، با مدیرعامل و معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: تعدد تصمیم گیری های دستگاه های اجرایی عدم مدیریت یکپارچه مشکلات عدیده برای فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی ایجاد کرده است. 

وی حذف معافیت مالیات بر ارزش افزوده را مشکل دیگر تولیدکنندگان عنوان کردو افزود: عدم ثبات قوانین مناطق آزاد و بخشنامه های روزمره تولیدکنندگان را سردرگم کرده است. 

برگ نی مشکل عدم وجود شعبه ارزی بانک ها در منطقه را از دیگر مشکلات تولید در منطقه عنوان کرد و گفت: برای رفع تعهد ارزی تولیدکننده مجبور است به کرات به مرکز استان سفر کند. 

وی مشکل قرنطینه گمرک و قوانین دستپاگیر ، مشکلات بانکی و بازرگانی را از دیگر موارد قابل بررسی عنوان کرد و اضافه کرد: در سال جهش تولید نیاز است بخش عمده مشکلات تولیدکنندگان رفع شود. 

این فعال اقتصادی و تولیدکننده منطقه آزاد ماکو با اشاره به آمادگی تمامی فعالان اقتصادی برای لبیک گویی به منویات مقام معظم رهبری در تحقق شعار سال ابراز امیدواری کرد: منطقه آزاد ماکو پیشران جهش تولید با مشارکت مردم خواهد شد.

دیگر خبرها

  • استقبال از کتاب جدید ظریف/ وزیر خارجه سابق ایران: امیدوارم این کتاب گامی هر چند کوچک به سوی درک بهتر سیاست خارجی و بهبود جایگاه ایران در جهان باشد
  • جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی‌
  • اهمیت ورود به بازارهای بین المللی برای تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا /
  • بودجه نظامی ایران در سال ۲۰۲۳؛ چهارم در خاورمیانه و بیست و ششم در دنیا
  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • شمارش معکوس برای افزایش ۲۰ هزار بشکه‌ای نفت در آغاجاری
  • بزرگترین تولیدکنندگان برق آبی در دنیا
  • مهر تأیید نهادهای بین‌المللی بر رشد صنعت نفت ایران
  • حمایت وزارت صمت از تولیدکنندگان هواپیما‌های تفریحی آموزشی