Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشهد- ایرنا- دبیر علمی همایش تمدن اسلامی، گذشته، حال و آینده گفت: این همایش با محوریت نقش و رسالت علمای افغانستان، 12 و 13 تیرماه در مشهد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام مصطفی محامی، یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: همایش مذکور با هدف تمرکز و درگیر کردن ذهنی بزرگان در موضوعات مورد توجه علما برای رسیدن به همگرایی و حل اختلافات و مشکلات جامعه اسلامی افغانستان است که شخصیت ‌های برجسته و علمای ایران، مسئولان استانی خراسان رضوی و کشور افغانستان هم در آن حضور خواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: مفهوم شناسی و مباحث کلی تمدن اسلامی، مولفه های سازنده تمدن اسلامی، ابعاد نرم افزاری و سخت افزاری تمدن اسلامی، تمدن اسلامی و چالش های معاصر، الزامات احیای تمدن اسلامی و رسالت علمای افغانستان از محورهای اصلی همایش مذکور است.
وی اظهار کرد: جامعةالمصطفی بر حسب رسالت خود در خصوص وضعیت کشورهای اسلامی همایش ها و برنامه های مختلفی را برگزار می کند. تاکنون همایش های «حوزه های علمیه»، «اعتدال‌گرایی، همبستگی امت اسلامی»، «دین، فرهنگ، امنیت و وحدت امت اسلامی» با محوریت نقش و رسالت علمای افغانستان در ایران و افغانستان برگزار شده است.
وی گفت: منافع ملی و رسالت دینی ما اقتضا می کند با جامعه افغانستان ارتباط وسیع تری داشته باشیم.

*حضور 300 عالم برجسته افغان در همایش
رئیس مجتمع آموزشی جامعه المصطفی در مشهد نیز گفت: همایش مذکور در 2 بخش است که بخش اول آن در مشهد و یک بخش هم در گرگان برگزار می‌شود.
حجت الاسلام محمدحسین مهدوی مهر افزود: در این همایش 300 نفر از علمای افغان ساکن ایران و همچنین افغانستان حضور دارند. پیام این همایش وحدت، همبستگی و تقویت انسجام امت اسلامی است که یاس دشمنان را به دنبال دارد.
7507/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي همايش تمدن اسلامي افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۲۴۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است

به گزارش خبرگزاری مهر، رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه حجت‌الاسلام محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در خصوص جزئیات حرکت هم‌افزای ملی زندگی با آیه‌ها، نکات زیر را مرقوم فرمودند:

بسمه تعالی

کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود.

پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی‌ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است.

در باب قرآن، کار لازم ابتدایی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.

گفتنی است؛ پویش ملی زندگی با آیه‌ها با محوریت حفظ موضوعی آیاتی از قرآن کریم در ماه رمضان با مشارکت بیش از ۱۰ میلیون نفر و محوریت ۳۰ آیه کلام الله مجید برگزار شد.

کد خبر 6095677

دیگر خبرها

  • همایش تجلیل از سفیران معروف
  • اجلاسیه معماری و شهرسازی در شاهرود برگزار می‌شود
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • لیگ ملی برنامه‌نویسی کدکاپ ۸ با محوریت ترویج برنامه‌نویسی
  • شانزدهمین جلسه کافه انجمن برگزار شد
  • فضل الرحمان: برای بهبود روابط پاکستان و طالبان مجازات می‌شوم
  • برگزاری وبینار بین‌المللی «شیخ بهایی؛ معمار تمدن‌ساز»
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • ثبت میراث مکتوب علمای اهل‌سنت آذربایجان‌غربی