Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در دو کارخانه «تولی پرس» و «بسته‌بندی البرز» اعلام کردند: آخرین دوره شورای اسلامی کار این دو واحد تولیدی تقریبا دو سال قبل شکل گرفته اما از آن زمان تاکنون دیگر هیچ نهاد صنفی کارگری در این واحد صنعتی تشکیل نشده است به همین دلیل کارگران معتقدند در شرایط کنونی که آنها در اعتراض به تعطیلی یک ماهه محل کار خود معترض هستند، شکل‌گیری نهاد صنفی می‌تواند به پیگیری مطالبات صنفی بر زمین مانده جمعیت حدود ۵۰۰ نفری آنها کمک کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از کارگران این کارخانه در خصوص علت تشکیل نشدن شورای اسلامی کار در این واحد تولیدی به ایلنا گفت: در فاصله زمانی  ۲ ساله‌ای که از توقف فعالیت آخرین شورای اسلامی کار گذشته است، چندین بار برای ایجاد نهاد صنفی تلاش کردیم اما در هر دوره مدیران وقت با مانع تراشی مانع از انجام این کار شدند.

او گفت: در حال حاضر آنچه مانع برگزاری انتخابات و تشکیل شورای اسلامی کار در دو کارخانه «تولی پرس» و «بسته‌بندی البرز» شده یکی نارضایتی کارفرما و دیگری تعلل اداره کارشهرصنعتی البرز است.

این کارگر تاکید کرد: پس از دو روز اعتصاب، خلاء نهاد کارگری در این کارخانه بیش از هر زمانی احساس می‌شود چون شورای سابق این کارخانه همیشه قوی عمل می‌کرد و محلی برای پیگیری قانونی مشکلات صنفی کارگران به شمار می‌آمد.

او یاد آور شد: تقویت امنیت شغلی و جلوگیری از اخراج سلیقه‌ای کارگران، وصول مطالبات معوقه مزدی و بیمه‌ای توسط برخی کارفرمایان در گرو ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری است تا بتوانند در مقابل مشکلات موجود مقاومت کنند.

این کارگر در ادامه پیرامون روند بررسی مشکلات کارگران ««تولی پرس» و «بسته‌بندی البرز» از سوی مسئولان شهرستان البرز تصریح کرد: پس از دو روز اعتراض صنفی در محوطه کارخانه و مقابل ساختمان نهادهای مختلف دولتی همانند اداره کار و فرمانداری شهرستان البرز، سرانجام مسئولان شهرستان وعده پیگیری مطالباتمان را دادند و درنهایت کارگران موقتا به اعتراض صنفی خود خاتمه دادند.

آنها با بیان اینکه براساس تصمیم گیری مسئولان قرار شد کارگران بعد از یک ماه تعطیلی محل کارشان فردا (دوشنبه ۱۱ تیر ماه) به محل کارشان بازگردند، در خاتمه افزودند: عقیده داریم که اگر در محیط کارمان امکان تشکیل نهاد صنفی کارگری وجود داشته باشد، دست‌کم وضعیت مبهم پیش آمده تا حد قابل چشمگیری شفاف‌سازی می‌شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: زمین شورای اسلامی مشکلات مطالبات معوقه واحد صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۳۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد

دبیر ستاد امر به معروف گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد حجاب به ریاست وزیر کشور تشکیل شد.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمدحسین طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر درباره «طرح نور» گفت: اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ به دستور رئیس جمهور، ستاد عفاف و حجاب به ریاست احمد وحیدی وزیر کشور تشکیل شد و ستاد امر به معروف و نهی از منکر در کنار دیگر نهاد‌ها یکی از اعضای این ستاد است. مسؤلیت‌های ستاد ما در حوزه حجاب بعد از تأسیس ستاد عفاف و حجاب به این نهاد واگذار شد و تا الان درخواستی از سوی این نهاد برای ورود ما به طرح نور صورت نگرفته است.

وی افزود: ضابطین ستاد امر به معروف و نهی از منکر مردمی و جهادی هستند. اگر ستاد عفاف و حجاب از ما درخواست نیرو کند تشکل‌های مردمی و ضابطین ما آماده همکاری هستند. ستاد امر به معروف و نهی از منکر فعالیت فرهنگی و آموزشی دارد، اما در طرح نور کار امنیتی است و فراجا مستقیما با این طرح سر و کار دارد، اما من یک درخواستی کرده‌ام آن هم این است که اگر کسی دستگیر شد با او برخورد قهری نشود بلکه این افراد را به ستاد امر به معروف و نهی از منکر معرفی کنند تا ما با آموزش‌های مجازی و کار فرهنگی کار را پیش ببریم.

طاهری آکردی بیان کرد: این تفکری که برخی از مردم دارند که ستاد امر به معروف کارش بگیر و ببند است، غلط است. وظیفه ستاد ما فقط محدود به حوزه عفاف و حجاب نیست بلکه ما مطالبه‌گری از دولت، نظارت مردم بر مردم و نظارت مردم بر دولت را نیز در وظایفمان داریم. فرمانده و نهاد بالادستی در حوزه عفاف و حجاب ستاد عفاف و حجاب است البته کارشناسان ما در ستاد امر به معروف نیز نظرات و پیشنهاداتشان را مطرح می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • تشکیل ۹۸۲ پرونده تخلف صنفی در استان اردبیل
  • جریمه ۴۴ هزار میلیارد ریالی اصناف متخلف همدان
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • سوسیس‌های مرغ چگونه در کارخانه‌های مشهور تولید می‌شوند؟ (فیلم)
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • جدیدترین خبر درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می‌کند؟
  • مبلغ حق مسکن کارگران افزایش می‌یابد
  • افزایش مبلغ حق مسکن؛ عیدی کارگران در هفته کارگر
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد