Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@19:13:46 GMT

دهه کرامت به عنوان دهه ای شاد به جامعه معرفی شود

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۴۲۷۲

دهه کرامت به عنوان دهه ای شاد به جامعه معرفی شود

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) از رسانه ها خواست تا روز شمار دهه کرامت را در رسانه های خود منتشر کنند تا فضای ذهنی مردم بیشتر فراهم شود، گفت: دهه کرامت باید به عنوان دهه ای سراسر نور و شادی، در جامعه معرفی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، حجت الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) امروز (10 تیر) در جلسه هماهنگی کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی که به مسئولیت سید علی اصغر محدث،‌ مدیر روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، در محل دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد، با اشاره به اینکه رسانه ها برای حضرت شاهچراغ (ع) از روی عشق کار کنند، گفت: خدمت به حضرت شاهچراغ (ع)، روش های گوناگونی دارد که «خادم رسانه» هم عنوانی است که برای خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران که آن حرم مطهر را به جامعه بیشتر معرفی می کنند، می توان استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با یادآوری این مطلب که نقش آفرینی رسانه ها در جلوه و نمایش برنامه های مردمی، بسیار حائز اهمیت است، تاکید کرد: فراهم سازی زمینه مشارکت رسانه ای در دهه کرامت از جمله اهداف ایجاد این کمیته است.

 

حجت الاسلام سلامی،‌ از رسانه ها خواست تا روز شمار دهه کرامت و به ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) را در رسانه های خود منتشر کنند تا فضای ذهنی مردم بیشتر فراهم شود، افزود: در فضای شیراز و دهه کرامت کار شکل گرفته ولی آنطور که باید مردم این دهه را نمی شناسند اما دهه کرامت در قم و مشهد، فرهنگ سازی شده است ولی در شیراز دهه کرامت جا نیفتاده است.

 

معاون تبلیغات و ارتباطات آستان مقدس حضرت شاهچراغ (ع)، دهه کرامت را فضای مناسبی برای جشن و سرور دانست و افزود: باید به گونه ای دهه کرامت معرفی شود تا مردم به شکل ملموس جشن و سرور را در این دهه حس کنند.

 

وی با اشاره به اینکه رسانه ها باید با فرهنگ سازی خود در راستای معرفی دهه کرامت به عنوان دهه ای سراسر نور و شادی، بکوشند، افزود: باید مردم برای دهه کرامت پای کار بیایند و از این شکل دولتی کار خارج شود و این جز با همت رسانه های جمعی استان میسر نمی شود.

 

حجت الاسلام سلامی با اشاره به اینکه رسانه ها هر مطلبی که مردم با آن دهه آشنا می کند، منتشر کنند، اظهار داشت: دعوت عمومی برای حضور مردم سراسر استان در جشن های دهه کرامت به ویژه ایام بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) باید از طریق رسانه ها شکل گیرد.

 

وی از راه اندازی کارون های پیاده از سراسر استان به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، خبر داد و افزود: بزرگترین کاروان از 6 ماه پیش کار برنامه ریزی خود را آغاز کرده است و از شهرستان فیروزآباد حرکت می کند، به طور حتم برنامه ریزی سایر کاروان هم توسط مدیران آن کاروان از مدت ها قبل شکل گرفته است.

 

حجت الاسلام سلامی اضافه کرد: از علما و دانشمندان شهر در راستای معرفی اهمیت دهه کرامت، مصاحبه های خبری گرفته شود تا موج رسانه ای در خصوص این دهه شکل و مبحث های مختلف در راستای سومین حرم اهل بیت (ع) مورد بحث قرار گیرد.

 

وی از برپایی 35 جشن بزرگ در بوستان های شیراز همزمان با دهه کرامت خبر و ادامه داد: غالب مردم نسبت به ایشان حتی در خارج از کشور می شناسند، مستندی از دیدگاه توریست ها در مورد حرم مطهر در شبکه ایتالیا پخش شد و در آمریکا بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد.

 

حجت الاسلام سلامی با اشاره به اینکه در شهر تهران بنرهای مختلف در مورد حضرت شاهچراغ (ع) در روز ششم ذیقعده نصب می شد، کاری که در شیراز اتفاق نیفتاده است، افزود: سال های گذشته در اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم بنرهای مختلف در خصوص حضرت شاهچراغ (ع)، نصب شد، اما متاسفانه برخی از مسئولین استان دغدغه دهه کرامت ندارند.

 

 

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: جام جهانی روسیه دهه کرامت بیماری شیراز روزنامه های ورزشی اوقات فراغت ارزانی مجلس فوتبالیست شورای هماهنگی بزرگداشت دهه کرامت روز حضرت شاهچراغ ع حرم مطهر حضرت شاهچراغ ع دهه کرامت در فارس حضرت شاهچراغ ع کانون های مساجد فارس جشن های دهه کرامت شاهچراغ دهه کرامت شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۴۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت گفت: تأکید ما بر مردمی‌بودن جشن‌های دهه کرامت است و باید کاری صورت گیرد که بیرق دهه کرامت توسط خود مردم بر سر در هر خانه نصب شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین صفر فلاحی در نشست خبری اعلام برنامه‌های دهه کرامت که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات پژوهشکده علامه طباطبایی(ره) برگزار شد، با اشاره به گل‌آرایی ضریح حرم مطهر بانوی کرامت توسط خادمان حرم قم با همکاری خادمان حرم امام رضا(ع) اظهار داشت: در دهه کرامت موکب‌هایی از شهرهای مختلف و کشورهای دیگر در صحن جوادالائمه(ع) و پیامبر اعظم(ص) و میدان آستانه خدمت‌رسانی خواهند داشت.

 وی بر لزوم مردمی‌بودن جشن‌های دهه کرامت تأکید کرد و گفت: ما زمانی موفق هستیم که مانند دهه اول محرم و عاشورا بر در هر خانه بیرق دهه کرامت توسط خود مردم نصب شود.

مدیر حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه سرکشی از خانواده‌های شهدا و حضور در مدارس و دانشگاه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی توسط سفیران کریمه انجام می‌شود، افزود: چراغانی و فضاسازی محیط حرم بانوی کرامت و پیرامون حرم همچون سنوات گذشته در دستور کار قرار دارد و سعی بر این است که فضای حرم مطهر فضای شاد و بانشاطی باشد.

 وی با توجه‌ به اتفاقاتی که در عرصه بین‌الملل روی داده و شاهد بیداری دانشجویان در غرب هستیم بر لزوم معرفی هرچه بیشتر امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) تصریح کرد و گفت: این دو حرم منبع و مرکز قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران هستند و معرفی شخصیت حضرت معصومه(س) در زمینه امور فرهنگی و اجتماعی می‌تواند زمینه را برای الگوگیری دختران و زنان از ایشان فراهم کند.

 فلاحی ادامه داد: حضرت معصومه(س) یکی از بهترین الگوها برای مسئله عفاف و حجاب هستند و حرم ایشان مرکز کرامت و محل ترویج علوم اسلامی است و حتماً حکمتی دارد که بزرگ‌ترین حوزه علمیه در کنار حرم ایشان قرار دارد و امروز دانش‌پژوهان از 110 کشور جهان در جوار آستان آن حضرت در حال تحصیل هستند.

 وی گفت: دهه کرامت ظرفیتی برای اقدامات فرهنگی تبلیغی، ترویجی، اجتماعی و عمرانی است و حرم حضرت معصومه(س) دومین حرم اهل‌ بیت(ع) و یکی از مجموعه‌هایی است که نقش مهمی در مسائل فرهنگی و الگوسازی دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از سند راهبردی شیراز همزمان با روز بزرگداشت شاهچراغ (ع)
  • برنامه های دهه کرامت حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تشریح شد
  • کرمانشاه میزبان خادمان حضرت معصومه (س) خواهد بود
  • توجه به عفاف و حجاب ارزش نهادن به کرامت زن است
  • اعلام ویژه برنامه‌های دهه کرامت در سومین حرم اهل‌ بیت(ع)
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • بیرق دهه کرامت بر سر در خانه‌ها نصب شود
  • سند راهبردی شیراز سومین حرم اهل بیت(ع) رونمایی می‌شود
  • حامیان شعار زن، دختران دانشجو را در کف خیابان لگدمال می‌کنند
  • سوگواری شهادت امام صادق (ع) در حرم شاهچراغ