Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت؛ در مراسم افتتاحیه این کارگاه، مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی درباره ضرورت و کاربرد اطلاعات بررسی مصرف غذایی خانوار‌ها توضیحاتی ارائه کرد.

دکتر زهرا عبداللهی گفت: اطلاعات بررسی مصرف خانوار‌ها در سیاست گذاری‌های غذا و تغذیه در سطح کلان و در حیطه‌های تولید، توزیع، واردات و صادرات غذایی و قیمت گذاری اقلام غذایی لازم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دربرنامه ریزی‌های تغذیه ای، اجرای مداخلات و حمایت‌های لازم برای دستیابی به مواد غذایی مغذی، سالم و مطابق با عادات و ترجیحات افراد جامعه و آموزش آنان در راستای انتخاب بهتر غذا به منظور حفظ سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر لازم است الگوی مصرف غذایی مردم در مقاطع مشخصی مطالعه و عوامل خطر تغذیه‌ای بیماری‌ها شناسایی شود.

عبداللهی گفت: کمک به تعیین وضعیت ناامنی غذا و تغذیه در جامعه و تدوین سبد غذایی مطلوب از دیگر کاربرد‌های مهم مطالعات بررسی مصرف غذایی خانوار‌های کشور به شمار می‌رود.

مدیر دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی بررسی ملی مصرف غذایی خانوار‌های کشور در چند مرحله برای کارشناسان تغذیه دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و بررسی با مراجعه به خانوار از شهریور در استان‌های کشور خبر داد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کارگاه آموزشی الگوی مصرف غذایی خانوارهای ایرانی تغذیه دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۴۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم آل صادق ظهر دوشنبه به همراه وزیر داخلی عراق از مرزهای زرباطیه عراق و مرز مهران بازدید کردند.

وی با اشاره به پیگیری‌های ایران و عراق برای حل مشکلات مرزهای دو کشور برای اربعین، افزود: هفته گذشته مسایل و موضوعات مرز خسروی بررسی و امروز نیز مسایل مرز زرباطیه عراق و مهران بررسی شد.

آل صادق عنوان کرد: اهتمام مسوولان دو کشور ایران و عراق خب و فصل مشکلات مرزهای در بحث زیرساخت‌ها برای تسهیل در تردد زوار و موکب ها است.

وی بیان کرد: موضوعات و مشکلات دیگر مرزهای دو کشور برای اربعین نیز بررسی می‌شود.

کد خبر 6098176

دیگر خبرها

  • پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی با تغذیه مناسب
  • افزایش ابتلا به آسم با مصرف این مواد غذایی
  • تمهیدات لازم برای حل و فصل مشکلات مرزهای ایران و عراق در اربعین
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • هشدار؛ این قارچ‌ها را نخورید
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • بخور نخور های تغذیه در تقویت چشم و بینایی + نکات مهم
  • امحای ۲۰۰۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در میاندوآب