Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-19@03:04:33 GMT

اهدای عضو و نجات جان 6 بیمار در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۴۴۷۶

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در هفتصدو هفتادو دومین   عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزي در مرکز پیوند اعضای منتصریه این دانشگاه، شش عضو زنده یاد رضا علی یزدی 51ساله به چهار بیمار هموطن نیازمند به عضو به طور رایگان اهدا و پیوند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه های زنده یاد  رضا علی یزدی به دو بیمار آقا؛ 38 ساله و 44 ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند شد.

وی افزود:کبد مرحوم رضا علی یزدی؛ در بيمارستان بوعلی سینا شیراز با پیوند به آقای  39ساله ساکن تهران به بیمار زندگي دوباره بخشيد؛ همچنین قرنیه های این زنده یاد رضا برای پیوند به بیمارستان خاتم الانبیاء ارسال شد .

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: قسمتي از پوست مرحوم  به بخش سوختگي بيمارستان امام رضا (ع) برای پيوند ارسال شد.

دکتر خالقی افزود: مرحوم رضا علی یزدی از بیمارستان شهید بهشتی سبزوار؛ به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد و پس از انجام مراحل تأييد مرگ مغزي و رضايت خانواده در بيمارستان منتصریه تحت عمل جراحي اهدای عضو قرار گرفت .

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: خبرگزاری خراسان رضوی اعضای پیوندی علوم پزشکی نیازمند به عضو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۴۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری

۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری توسط کمیته امداد شهرستان اسلامشهر تهیه و اهداشد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، با همت کمیته امداد امام (ره) شهرستان اسلامشهر و خیرین و با حضور مسئولان شهرستان اسلامشهر، تعداد 27 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد شهرستان اسلامشهر اهدا شد.

در این مراسم حمید صمیمی، قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهار داشت: در سال گذشته کمیته امداد امام (ره) در استان تهران بالغ بر یک هزار و 200 سری جهیزیه تقدیم نوعروسان کرده که ارزش مجموع آن‌ها 230 میلیارد ریال است و این اقدام خداپسندانه در سال جاری نیز به قوت خود باقی خواهد بود.

وی افزود: در شهرستان اسلامشهر هم اکنون 27 سری جهیزیه به نوعروسان اهدا می شود که شامل 5 قلم از جمله تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز ، یخچال و جاروبرقی است.

در ادامه مراسم حسن محمدی مهینی، رئیس کمیته امداد شهرستان اسلامشهر نیز به ارائه توضیحاتی درباره فعالیت صورت گرفته پرداخت.

انتهای پیام /

دیگر خبرها

  • اهدای ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد
  • آمار پایین اهدای عضو در کشور
  • اعضای جوان مرگ مغزی نیشابوری به چهار بیمار جان بخشید
  • اعضای کودک خردسال مشهدی جان ۵ نفر را نجات داد
  • ۲۷ هزار نفر در صف «مرگ» قرار دارند