Web Analytics Made Easy - Statcounter

سامانه کلاه سفید در راستای ارتقای امنیت سامانه‌های فناوری اطلاعات، به عنوان اولین سامانه مسابقات کشف باگ و آسیب پذیری در ایران با همکاری مرکز پژوهشی آپای دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شد.

به گزارش ایسنا، یکی از راه‌کارهای ارتقای امنیت اطلاعات در کسب و کارهای اینترنتی، انجام تست‌های امنیتی دوره‌ای و کشف باگ‌ها و آسیب‌پذیری‌ها، پیش از سوءاستفاده از آن‌ها توسط نفوذگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ایران از زمان پیدایش اینترنت و پس از آن با افزایش فرهنگ امنیت اطلاعات، تست‌های امنیتی نیز رواج یافته‌اند، اما همواره این موضوع  با مشکل عدم کارایی تست‌ها در قبال هزینه‌های پرداختی روبرو بوده است.

مشکل از آن جا پیدا می‌شود که پس از انعقاد قرارداد تست امنیتی، به هر صورت درصد زیاد و یا همه هزینه باید در قبال تست پرداخت شود و این درحالی است که ممکن است هیچ‌گونه آسیب‌پذیری کشف نشود و یا تست مناسبی صورت نگرفته باشد.

ریشه این مشکل را در مسائل مختلفی می‌توان جست‌وجو کرد؛ تست‌های امنیتی سنتی توسط یک تیم واحد با دانش محدود انجام می‌شود و بسیار محتمل است که بسیاری از باگ‌ها و نقاط ضعف از چشم این تیم مخفی بماند، یا  تیم وقت کافی برای تست اختصاص ندهد و حتی تیم ارزیابی امنیتی دارای سطح دانش کافی نباشد.

سامانه کلاه سفید با فهم این چالش و یافتن راه‌حلی برای آن، ایده برگزاری مسابقات ارزیابی امنیتی را مطرح کرده است که سامانه یا پورتال در معرض ارزیابی طیف وسیعی از متخصصان قرار داده می‌شود.

در این سامانه، جهت ارزیابی محصول، پورتال یا سامانه، کافی است به عنوان یک کاربر سازمانی در سایت کلاه سفید ثبت نام کرده؛ جزئیات مسابقه و مبالغ جوایز مشخص و مبلغی  به عنوان جوایز مسابقه در سایت ودیعه گذاشته شود. در صورتی که باگی در سامانه مربوطه کشف شود، پس از ارزیابی و تایید آن توسط داوران، مبلغ آن باگ از ودیعه پرداختی کسر و به متخصص پرداخت خواهد شد. در صورتی که سامانه امن باشد، تنها مبلغ جزئی جهت برگزاری مسابقه درنظر گرفته می‌شود و ودیعه پرداختی  قابل عودت یا استفاده برای مسابقات دیگر است.

از سوی دیگر در صورتی که افراد در حوزه ارزیابی امنیتی و کشف باگ وآسیب‌پذیری متخصص باشند، می‌توانند با مراجعه به سامانه کلاه سفید و مشاهده مسابقات فعال، اقدام به کشف باگ وآسیب‌پذیری کرده و با گزارش آن، جایزه مربوطه را دریافت کنند.

سامانه کلاه سفید دارای مجوز فعالیت رسمی از مرکز افتای ریاست جمهوری است و داوران سامانه کلاه‌سفید، کارشناسان مرکز پژوهشی آپا دانشگاه صنعتی امیرکبیر (https://apa.aut.ac.ir) هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۴۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد

آفتاب‌‌نیوز :

ناو بالگردبر شهید نادر مهدوی نیروی دریایی سپاه از مدار صفر درجه عبور کرده و در اجرای ماموریت در نیم کره جنوبی قرار دارد. این اولین حضور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماموریتی در این سطح و دور از آب‌های کشورمان است.

فارس در این باره نوشته است: ناو شهید مهدوی با ۲۴۰ متر طول و ۳۲ متر پهنا قابلیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات را دارد و برد عملیاتی آن بیش از ۱۸ هزار مایل عنوان شده است.

این ناو به تجهیزات متنوع رزمی از جمله سیستم شلیک موشک بالستیک، رادار آرایه فازی سه بعدی، توپخانه ضدهوایی زو-۲۳–۲، اورلیکن و اورلیکن ۳۵ م‌م مجهز است و قادر است تا ۴ بالگرد و ده‌ها پهپاد و شناور را با خود به دریا برده و عملیاتی کند.

این اولین اعزام ناوگان نیروی دریایی سپاه در آب‌های دور آنهم در نیمکره جنوبی زمین بشمار می‌رود که علاوه بر آمادگی‌های تجهیزاتی و تکنیکی به عنوان نقطه عطفی در حضور ناو‌ها و شناور‌های سپاه در اقیانوس‌ها نیز ارزیابی و قلمداد می‌شود.

صداوسیما نیز در این باره اعلام کرده است: این ناو انواع رادار‌های پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناو‌های خاص کشور محسوب می‌شود. علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

دیگر خبرها

  • اتفاق عجیب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • اتفاق عجب و باور نکردنی در لیگ برتر ایران
  • کلاه بیمه ای بر سر کارگران ساختمانی
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • یک کشته بر اثر حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید
  • کشته شدن مردی که با خودرو به موانع امنیتی کاخ سفید برخورد کرد
  • حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ یک نفر کشته شد
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • روایت رستمی از مبارزه با فرنگی‌کار ژاپنی با وجود مصدومیت