Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطبوعات رژیم صهیونیستی به بررسی گزارش اخیر واحد شکایت های ارتش رژیم صهیونیستی پرداختند که در آن به آماده نبودن ارتش برای هرگونه جنگی و نواقص بیشمار در آن اشاره شده است. ۱۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳ بین الملل آسیای غربی نظرات

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از سایت عربی 21، مطبوعات رژیم اسرائیل به طرز قابل ملاحظه ای در ساعات گذشته به آخرین گزارشی پرداختند که ژنرال اسحاق بریک کمیسر واحد شکایت در ارتش اسرائیل منتشر کرد و در آن به آماده نبودن ارتش برای هرگونه رویارویی نظامی در سایه نواقص زیاد آن اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش سبب بروز اتهام زنی های متقابل بین ژنرال های ارتش رژیم اسرائیل شد و بحث و جدل به میان تحلیلگران نظامی این رژیم نیز کشیده شد که نقطه نظرات تندی در این باره ابراز کردند.

"عاموس هارئیل" کارشناش نظامی در روزنامه صهیونیستی هآرتص بخش هایی از گزارش یسحاق بریک را ذکر کرد که موجی از بحث و جدل و تبادل اتهامات را مطرح کرد. در گزارش یسحاق بریک آمده است که "از جمله نواقص یافته شده در ارتش، نبود برخورد اخلاقی بین افسران و سربازان آنها، بحران فزایند در بخش نیروی انسانی در داخل ارتش و همچنین بروز مشکلات خطرناکی در عملکرد سازمانی ارتش" رژیم اسرائیل است.

برپایه این گزارش، "اسحقاق بریک در پاسخ به این سوال خبرنگاران که ارتش اسرائیل تا چه اندازه آماده جنگ احتمالی در غزه است، گفت: اگر اجازه می دهیم به این سوال پاسخ ندهم زیرا نگرانی من نسبت به سال گذشته بیشتر است. 10 سال است که کمیسیر اداره شکایات در داخل ارتش هستم. سنگ روی سنگ بند نیست. هر هفته و دو هفته بازدیدهای میدانی دارم و تصویر بسیار گسترده با استناد به اسناد و داده های آماری از آنچه در درون ارتش و تیپ ها و یگان ها و گردان ها روی می دهد، دارم که گواه هر کلمه ای که به زبان می آورم".

بریک افزود: "من بسیار بیشتر از گذشته نگرانم، زیرا با توجه به جایگاهم از گزارش های محرمانه داخلی در سطح ارتش و آمادگی آن اطلاع دارم. اگر به من اجازه داده شود که آن را به زبان بیاورم؛ روی پای خودتان نمی توانید بایستید."

عاموس هارئیل کارشناش نظامی در روزنامه صهیونیستی هآرتص گفت: گزارش های داخلی ارتش که به طور علنی منتشر نمی شود؛ محتوای گزارش بریک را در سایه کاهش بودجه برخی یگان های ارتش تایید می کند. این امر سبب می شود که این یگان ها در هرگونه رویارویی نظامی به طور مشخص در غزه هزینه بدهند.

به نوشته هآرتص، اسحاق بریک قبلا به موشه یعلون و آویگدور لیبرمن وزیران جنگ سابق و کنونی رژیم اسرائیل و گادی ایزنکوک رئیس ستاد ارتش و فرماندهی ستاد ارتش این رژیم درباره این نواقص ارتش هشدار داده بود که از جمله آنها کنارگذاشتن پنج هزار نظامی از خدمت وظیفه براساس توصیه وزارت دارایی بود. این امر سبب عدم توازن در ارتش و رفتن منابع مالی به واحد اطلاعات و فناوری و همچنین کاهش حمایت از قدرت تسلیحاتی شد و همه اینها به بنیان سازمانی نیروی زمینی آسیب زد.

امنون لرد نویسنده روزنامه صهیونیستی "اسرائیل الیوم" نیز به نوبه خود نوشت: گزارش اسحاق بریک برداشت محافل بلندپایه افسران را تقویت می کند که معتقدند نیروی زمینی از توجه کافی به اندازه نیروی هوایی و اطلاعاتی و فناوری برخوردار نیست.

وی افزود: از جمله نواقصی که این گزارش یافته است؛ نبود آموزش های اداری روشن درباره چگونگی برخورد فرماندهان تیپ ها و گردان ها و واحدهای تانک ها است که انتظار می رود آماده حضور سریع در میدان نبرد باشند. همچنین اشکالات روشنی در جدول زمانی کارهای آنها وجود دارد. نبود هماهنگی بین دستگاه ها کنترل و مدیریت واحدهای رزمی در میدان نبرد نیز وجود دارد.

این نویسنده گفت: این نواقص ممکن است سبب مشکل زمانی در استقرار نیروهای اسرائیلی در میدان نبرد شود. اسحاق بریک همچنین شمار زیادی تانک را در پایگاه های نظامی یافته است که به حال خود رها شده اند که این امر آماده بودن آنها برای نبرد را با شک و تردید زیادی روبرو می کند.

آریئیل ریگلر نویسنده روزنامه صهیونیستی "مکور ریشون" نیز نوشت: ژنرال اسحاق بریک 71 ساله، 50 سال در ارتش خدمت کرده و در چهار جنگ با کشورهای عربی شرکت داشته است و مدال های زیادی گرفته است و گزارش او مسائل بسیار خطرناکی را مطرح می کند و میزان آمادگی ارتش برای هرگونه جنگ احتمالی را با شک و تردید روبرو می کند. از جمله بریک به ترک افسران ویژه از صفوف ارتش و کاهش سطح آموزش های رزمی اشاره کرده است.

اما موضوع به همینجا ختم نشد و آریئیل ریگلر نوشت: این گزارش اسحاق بریک سبب تحریک فرماندهان ارتش و در راس آنها آیزنکوک شد که در اظهار نظری مخالف گفت که آمادگی ارتش برای هرگونه جنگی بهتر از هر زمان دیگری است زیرا او همیشه از روند آموزش ها بازدید می کند و با چشم خودش میزان آمادگی را می بیند. افسران بلندپایه نیز با وجود تجربه و مسئولیت های مهم و زیاد بریک در ارتش، انتقادهای شدیدی به او وارد کرده و در میزان توان او برای ارایه ارزیابی جدی درخصوص میزان آمادگی ارتش در برهه کنونی شک و تردید به خرج دادند.

انتهای پیام/

R7891/P36442/S8,90/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۴۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت

به گزارش خبرگزاری مهر، منابع فلسطینی گزارش دادند که در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شمال شرق شهر رفح دست کم ۱۰ فلسطینی شهید و تعدادی دیگر زخمی شدند.

پایگاه خبری فلسطین الیوم شامگاه شنبه از شهادت ۱۰ فلسطینی در نتیجه حملات رژیم صهیونیستی به منزلی در شهر رفح، واقع در جنوب نوار غزه خبر داد.

بیش از یک میلیون فلسطینی در رفح، منطقه‌ای امن در جنوب غزه، پناه گرفته‌اند. با وجود این، ارتش رژیم صهیونیستی بارها این منطقه را از هوا هدف قرار داده است و نگرانی‌ها از حمله زمینی به رفح افزایش می‌یابد.

حمله هوایی رژیم صهیونیستی به رفح در حالی صورت می‌گیرد که ۲ ژنرال ارشد اسرائیلی درباره هرگونه حمله زمینی به این شهر هشدار داده‌اند.

در همین ارتباط، «یسرائیل زیو»، فرمانده سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی، افسر ذخیره با درجه سرلشکری درخصوص حمله به رفح به رادیو عمومی این رژیم «کان» گفت اگر طرفی وجود نداشته باشد که بتوان این منطقه را پس از عملیات نظامی به آن تحویل داد، چنین عملیاتی بیهوده است.

از سوی دیگر، ژنرال بازنشسته «اسحاق بریک» در مقاله‌ای در روزنامه هاآرتص اشاره کرد که گالانت و «هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی برای حمله بزرگ به رفح فشار وارد می‌کنند در حالی که ورود ارتش رژیم به رفح نه تنها منجر به فروپاشی حماس نمی‌شود، بلکه تل‌آویو را با کل جهان و کشورهای عربی که با این رژیم صلح‌نامه امضا کرده‌اند، درگیر می‌کند و این توانایی رژیم صهیونیستی را به طور کامل در خلاص شدن از شر شن‌های روان از بین می‌برد.

کد خبر 6090449

دیگر خبرها

  • زخمی شدن 10 نظامی اسرائیلی در غزه
  • یک گردشگر ترکیه ای با چاقو یک نظامی اسرائیلی را در قدس زخمی کرد
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده اشغالگران درباره توافق یا حمله به رفح تصمیم‌ می‌گیرند
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • کشته شدن 2 فرمانده ارتش اسرائیل در مرکز نوار غزه
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • آماده باش تمام عیار حماس برای نبرد با اسرائیل در رفح/ حمله موشکی حزب‌الله لبنان به سربازان اسرائیل/چرا حمله به رفح برای ارتش اسرائیل خطرناک است؟/آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر رسید