Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - ايلام - ايرنا - مديرکل بحران استانداري ايلام با ذکر اهميت نقش مردم در حراست از جنگل ها و مراتع بر لزوم جلب مشارکت همگاني به منظور حفاظت از عرصه هاي طبيعي استان در فصل گرما براي مقابله با آتش سوزي هاي احتمالي تاکيد کرد.

احسان اکبري روز يکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار کرد: بروز آتش سوزي در جنگل و مراتع در ايام تابستان به عنوان يک مشکل ديرين، امسال با توجه به افزايش پوشش گياهي احتمال بروز آن افزايش يافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: به منظور مقابله با آتش سوزي احتمالي، کارگروه مقابله با آتش سوزي در جنگل ها، مراتع و منابع طبيعي استان تشکيل شده که در اين کار گروه بررسي عوامل و همچنين برنامه ريزي براي مقابله با اين بحران در دستور کار قرار گرفته است.
اکبري به موقعيت کوهستاني و سخت گذر بودن استان و پوشش گياهي و جنگلي استان اشاره کرد و يادآور شد: در بحث مديريت بحران، پيشگيري از بحران و آمادگي براي مقابله با آن از اهميت خاصي برخوردار است.
وي تاکيد کرد: همه دستگاه هاي اجرايي مي بايست از قبل براي مقابله با حوادث احتمالي برنامه ريزي کنند و با يکديگر تعامل و همکاري داشته باشند تا در هنگام بروز حوادث بتوانند در کم ترين زمان ممکن بحران را مديريت نمايند.
مديرکل بحران استانداري ايلام از آمادگي اين ستاد براي مقابله با آتش ‌سوزي‌هاي احتمالي جنگل‌ها و مراتع خبر داد و تاکيد کرد: دستگاه هاي عضو ستاد مديريت بحران با هماهنگي و همکاري بين بخشي با يکديگر مهياي مقابله با هرگونه حادثه اي هستند و مديريت ارشد استان به عنوان رئيس شوراي هماهنگي مديريت بحران مسائل روز را رصد و دستورات لازم را در اين خصوص صادر مي کنند.
وي گفت: جنگل ها و مراتع در واقع متعلق به مردم است و بهترين حافظان اين جنگل ها و طبيعت خود مردم هستند و بايد در مواقع ضروري بدون فراخوان پاي کار بيايند.
اکبري ابراز اميدواري کرد :با تلاش دستگاه هاي عضو ستاد مديريت بحران ، سازمان هاي مردم نهاد و يگان هاي نظامي و انتظامي امسال شاهد کاهش چشمگير آثار مخرب آتش سوزي در جنگل ها و مراتع استان باشيم.
به گزارش ايرنا، از گستره 2 ميليون هکتاري استان ايلام يک ميليون و 800 هزار هکتار آن را عرصه هاي طبيعي تشکيل داده است که 460 هزار هکتار ان جنگل است.
3032/6034
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۴۷۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس

با ورود سامانه بارشی از شب دوشنبه به استان یزد، مناطق مختلف استان شاهد بارش باران بود، بارانی که از شدت یافت و در پی آن بسیار از معابر شهری دچار آبگرفتگی شد.

آبگرفتگی در برخی خیابان‌ها و معابر شهری یزد به حدی بود که برخی خودرو‌ها دچار نقص فنی شدند و حتی رفت و آمد در خیابان‌ها با مشکل مواجه شد و شاهد ایجاد ترافیک شدید بودیم.

باران سیل آسایی که حتی به منازل در برخی محله‌های یزد آسیب وارد کرد و مردم را نگران کرد.

در پی بارش باران مسئولان استان یزد در قالب تیم‌های عملیاتی، میدان دار بودند و با بازدید از معابر و منازل آسیب دیده و تشکیل جلسه برای مدیریت بحران تمهیداتی اندیشیدند.

استاندار یزد امروز به منطقه حسن آباد و خیابان خرمشهر یزد رفت و از نزدیک در جریان مشکلات مردم در پی بارش باران قرار گرفت. 

مهران فاطمی در این بازدید‌ها برای حل مشکل مردم دستور لازم را داد  و از آمادگی کامل استان برای مدیریت بحران با توجه به شرایط آب و هوایی خبر داد.

وی افزود: ۴۹۰ تیم عملیاتی با حضور هزار و ۵۰۰ نیروی جهادی آماده باش هستند و مردم می‌توانند مشکلات مربوط به آبگرفتگی معابر و منازل خود را با شماره تلفن ۱۳۷ در میان بگذارند تا در اسرع وقت پیگیری شود.

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • پیشگیری از حریق در مراتع ایلام اولویت کار دستگاه‌های اجرایی باشد
  • اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال از بودجه مدیریت بحران کشور به استان ایلام
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • تصویب ۱۰ هزار میلیارد ریال برای استان ایلام
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • جلوگیری از وارد آمدن خسارت به استان ایلام را در دستور کار داریم
  • شدت باران در استان یزد و آبگرفتگی معابر شهر یزد+عکس
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • سازماندهی بیش از ۴۰۰ تیم عملیاتی و امدادی برای مقابله با سیل در یزد