Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های مکتوب امروز یکشنبه 10 تیر به سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) و اختلاف بوجود آمده بین دو وزیر کابینه دولت نگاه پر رنگی داشتند.

گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا- حسن آقایان؛ سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه امام حسین(ع) و اختلاف بوجود آمده بین دو وزیر کابینه دولت از اخبار مورد توجه رسانه‌های مکتوب امروز، و گزارش‌های جالب از کلاس‌های عجیب‌و‌غریب تابستانی و رکوردشکنی سهراب سپهری در حراج آثار هنری تهران از خبرهای خواندنی روزنامه‌های امروز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپیچی وزیر از دستور رئیس‌جمهور

به دنبال سواستفاده گسترده و سوال برانگیز از ارز دولتی، رئیس‌جمهور در جمع مدیران اجرایی خطاب به رئیس‌کل بانک مرکزی و وزیر صنعت معدن و تجارت دستور داد اسامی‌ دریافت‌کنندگان دلار 4200 تومانی را منتشر کنند. وزیر ارتباطات به فرمان رییس دولت دوازدهم لبیک گفت اما وزیر صنعت تبصره‌ای به دستور رییس جمهور زد و افشای اسامی‌دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی را به بانک مرکزی احاله داد. این ماجرا سبب بحث بر سر شفاف‌سازی ارزی 2 وزیر کابینه روحانی و کشیده شدن ادامه این اختلافات به فضای مجازی شد.

نکته جالب در صفحه نخست روزنامه‌های امروز دو رویکرد کاملا متناقض در نحوه پوشش این ماجرا است. برخی روزنامه‌ها از موافقت وزیر صنعت جهت اعلام اسامی دریافت کنندگان ارز دولتی خبر می‌دهند و برخی رسانه‌ها اقدامات شریعتمداری را تمرد و نافرمانی از دستور روحانی می‌دانند و آن را به تیتر نخست تبدیل کردند.

نظام و مردم جداشدنی نیستند

مراسم سالانه‌ دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین علیه‌السلام صبح روز گذشته با حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمانده معظم کل قوا برگزار شد. این مراسم که با سخنرانی مقام معظم رهبری همراه بود، با تیترهایی از سخنان مهم ایشان و تصاویری از حضورشان خبر اول بسیاری از روزنامه‌های امروز بود.

روزنامه‌های اعتماد، جوان، ابتکار، اطلاعات، جمهوری اسلامی، جام‌جم، ایران، حمایت، رسالت، وطن امروز، فرهیختگان، قدس، همدلی، همشهری و دنیای اقتصاد از مهم‌ترین روزنامه‌هایی بودند که این خبر را در صفحه نخست خود بطور ویژه پوشش دادند.

در بخش زیر تعدادی از اخبار و گزارش‌های جالب و خواندنی روزنامه‌های امروز را می‌توانید مشاهده کنید.

جوان؛ رانت‌خواران در پناه وزیران!

در بند اول گزارش اشاره شد در حالیکه وزیر ارتباطات از همکاران خود خواست نسبت به انتشار لیست ارزبگیران در وزارتخانه متبوع خود اقدام کنند، سه وزیر اقتصاد، بهداشت و صنعت و معدن به دنبال مشروط کردن اعلام اسامی می‌باشند، این اقدام شائبه پنهان کاری و عدم شفافیت این وزیران را تقویت کرده است. روزنامه‌های مختلف گزارش‌هایی در این رابطه منتشر کردند. روزنامه جوان نیز در گزارشی به این موضوع پرداخته است.

آرمان؛ اعتیاد به سمت زنانه‌شدن پیش رفته است

انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور نسبت به زنانه شدن اعتیاد در کشور هشدار داد. این در حالی است که براساس اظهار نظر رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ حضور بانوان در حمل ‌و توزیع مواد مخدر نیز افزایش یافته است. همین دو اظهار نظر محور گزارش اجتماعی روزنامه آرمان در شماره امروز بوده‌است که به آن توجه وژه داشتند و آن را در صفحه نخست خود جای دادند.


خراسان؛ سهراب سپهری همچنان رکورد می زند!

نهمین دوره حراج تهران عصر جمعه گذشته در هتل پارسیان آزادی تهران برگزار شد و کل رقم فروش این دوره 31 میلیارد و 378 میلیون تومان بود. مراسمی که در آن آثار سهراب سپهری برای چندمین بار رکورد فروش را جابه‌جا کرد. روزنامه خراسان در گزارشی جالب و خواندنی نگاهی به گران ترین آثار هنری ادوار قبلی حراج تهران به بهانه رکورد شکنی تابلوی سهراب سپهری داشته است. علاقمندان به هنر خواندن این گزارش را از دست ندهید.

جام‌جم؛ تابستان‌های با «کلاس»

روزهای گرم و کشدار تابستان از راه رسیده‌اند، و بازار کلاس‌های تابستانی عجیب و غریب خارجی هم بین خانواده‌ها داغ شده است! خانواده‌هایی که با آغاز تعطیلات تابستانی به فکر یک برنامه‌ریزی درست برای ساماندهی اوقات فراغت فرزندانشان هستند؛ کلاس‌ها و برنامه‌هایی که برخی مواقع در میان و ناآگاهی انتخاب می‌شوند. گزارش جام‌جم از کلاس‌های عجیب تابستانی و تب و تاب ثبت نام کلاس‌های تابستانی خواندنی است.

فرهیختگان؛ یارانه ۶ هزار میلیارد تومانی برای سفر به ترکیه و تایلند

به اذعان کارشناسان و صاحب‌نظران اقتصادی، آشفتگی نظام ارزی کشور از زمان تک‌نرخی شدن ارز تشدید شد. به عبارت دیگر دولت با اعلام نرخ 4200 تومان برای خرید یک دلار، اگرچه به تصور خود، سروسامانی به بازار ارز داد و از دلالی و واسطه‌گری جلوگیری کرد، اما در واقع، زمینه را برای تشدید فعالیت‌های دلالی، رانت و فساد فراهم کرد. یکی از راه‌های سوءاستفاده از وضعیت بازار ارز، بهره‌برداری برخی اشخاص و آژانس‌های هواپیمایی از ارز مسافرتی که دولت در اختیار مسافران خارجی قرار می‌دهد است.

روزنامه فرهیختگان در گزارش امروز خود به این موضوع اشاره کرده و خواستار توقف این وضعیت شده‌است.

ابتکار؛ تبلیغات چقدر در افزایش سرانه مطالعه موثر هستند؟

روزنامه ابتکار با تیتر «صید کتاب در آگهی بازرگانی» گزارشی درباره تاثیر تبلیغات در افزایش سرانه مطالعه تنظیم کرده و به بررسی این موضوع پرداخته است.

برای مطالعه متن کامل مربوط به هر خبر بر روی نام روزنامه کلیک کنید.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۴۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است

یکی از اعضای جنبش حماس تاکید کرد که دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک بوده و مسئولیت آن با رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا است.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران ارشد جنبش حماس در اظهاراتی تاکید کرد که «دستور تخلیه رفح از سوی اسرائیل تحولی خطرناک است و پیامدهایی به همراه خواهد داشت.»

وی در گفت‌وگو با رویترز خاطرنشان کرد: در کنار رژیم اشغالگر، دولت آمریکا مسئول این تروریسم است.

پیش از این یو آو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در پی آغاز تخلیه ساکنان از مناطق شرقی رفح با لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا تلفنی گفت‌گو کرد.

گالانت در این گفت‌وگوی تلفنی به آستین گفت که اقدام نظامی در رفح به دلیل مخالفت حماس با پیشنهاد واسطه‌ها برای ایجاد آتش‌بس امری ضروری است.

طبق گزارش هاآرتص، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مدعی شد که جنبش حماس تمام پیشنهادها را نمی‌پذیرد و این امر به معنای آغار حمله نظامی در رفح است.

اخیرا رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که ارتش پیش از حمله زمینی، تخلیه ساکنان مناطق شرقی شهر رفح در جنوب نوار غزه را آغاز کرده است.

رویترز به نقل از رادیو ارتش اشغالگر گزارش داد که تخلیه به سمت اردوگاه‌های خان یونس و المواصی در جنوب نوار غزه در حال انجام است.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد تصمیم برای آغاز تخلیه رفح شب گذشته در جلسه کابینه گرفته شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عقب‌نشینی دولت از اصلاح ماده ۴۱ قانون کار در پی درخواست کارگران و دستور رئیس جمهور
  • گزارش وزیر ورزش از اقدامات و افتخارآفرینی ورزش کشور به رئیس جمهور
  • گزارش امیرعبداللهیان از دیدار امروز رئیس اقلیم کردستان عراق
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • واکنش حماس به دستور تخلیه رفح
  • عضو حماس: دستور تخلیه رفح تحولی خطرناک است
  • دستور ارتش اسرائیل برای تخلیه شرق رفح
  • رئیس‌جمهور دستور داد؛ متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان