Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اروميه- ايرنا- رييس سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي گفت: ميزان صادرات سيب استان در سال زراعي جاري / مهر تا مهر/ به 300 هزار تن رسيد که اين ميزان 2.5 برابر سال گذشته است.

اسمعيل کريم زاده روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا با بيان اينکه يک سوم سيب کشور در آذربايجان غربي توليد مي شود، افزود: از مجموع 112 هزار هکتار باغ استان 45 درصد باغ ها به سيب درختي اختصاص دارد که با اين آمار، ظرفيتي مطلوب براي توليد و صادرات در اين بخش وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با اشاره به اينکه 53 هزار هکتار از باغ هاي سيب آذربايجان غربي بارور است، افزود: اروميه با 23 هزار و 150 هکتار رتبه اول سطح زير کشت اين محصول در استان را به خود اختصاص داده است.
وي ميانگين توليد اين محصول در آذربايجان غربي را حدود 15 تن در هکتار اعلام کرد و ادامه داد: باغ هاي سيب در همه شهرهاي استان وجود دارد و شهرهاي سلماس، مهاباد و اشنويه نيز در رتبه هاي بعدي توليد قرار دارد.
به گزارش ايرنا مدير توسعه بازرگاني سازمان جهاد کشاورزي آذربايجان غربي نيز پيشتر از واگذاري مديريت زنجيره سيب با هدف ساماندهي بازار سيب درختي به اين استان خبر داده بود.
با تشکيل زنجيره سيب درختي در استان بسته بندي، بازاريابي و صادرات سيب برداشت شده در سال زراعي آينده و برنامه ريزي توليد متناسب با سفارش صادراتي توسط توليدکنندگان با پشتيباني اعضاي زنجيره سيب آذربايجان غربي خواهد بود.
اين استان سالانه بيش از 800 تا يک ميليون و 200 هزار تن سيب درختي توليد مي کند؛ مشکل صادرات سيب درختي هر ساله گريبان گير کشاورزان استان بود.
اين استان سالانه 6 ميليون تن محصولات کشاورزي توليد مي کند که بيش از يک ميليون تن آن سيب است.
7125/2093
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۵۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند

ناصر عتباتی رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: طبق دستورات قضایی صادره به اداره اطلاعات و هماهنگی‌های انجام شده و همچنین با انجام کار دقیق اطلاعاتی ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت به اتهام اخذ رشوه دستگیر شده و تحت قرار بازپرس رسیدگی‌کننده قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: پیش از این نیز، یک نفر از اعضای شورای شهر به همراه رئیس یکی از ادارات تابعه شهرداری سردشت دستگیر شده بودند.

سردشت از شهر‌های جنوبی آذربایجان‌غربی است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • امداد رسانی به نوجوان قطع عضو شده
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • جزئیات دستگیری ۵ نفر از اعضای شورای شهر سردشت
  • ۵ نفر دیگر از اعضای شورای شهر سردشت دستگیر شدند
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • نشست اعضای شورای پژوهشی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اساتید دانشگاه ارومیه
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • کشف بیش از ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرز‌های استان آذربایجان غربی