Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-03-19@06:54:29 GMT

اقرار آرژانتینی‌ها به قضاوت خوب فغانی

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۵۳۱۶

اقرار آرژانتینی‌ها به قضاوت خوب فغانی

به گزارش جهان نيوز، علیرضا فغانی، قضاوت دیدار حساس آرژانتین و فرانسه را در مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بر عهده داشت. این دیدار با پیروزی چهار بر سه خروس‌ها به پایان رسید و آرژانتین از صعود به دور بعد باز ماند. با این حال رسانه‌های این کشور قضاوت داور ایرانی را خیلی خوب عنوان کردند و حتی آن را به عنوان یکی از داوران فینال دانستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سایت آرژانتینی اینفوبائه نوشت: در یک بازی فیزیکی داور ۴۰ ساله ایرانی قضاوت خیلی خوبی داشت. او به نحوی در بازی تسلط داشت که در هیچ یک از صحنه‌ها نیازی به VAR نداشت و هرگز دچار اشتباه نشد.

در ‌دقیقه ۱۰ کیلیان ام‌باپه توسط مارکوس روخو در محوطه جریمه متوقف شد. داور یک پنالتی‌ به نفع فرانسه گرفت و به روخو کارت زرد نشان داد چون مهاجم فرانسوی در موقعیت گل قرار داشت. قضاوت فغانی در این صحنه کاملا درست بود.

در ‌دقیقه ۱۲ صحنه مشابهی برای تیم‌ ‌ملی فوتبال فرانسه به وجود آمد. تاگلیافیکو دوباره در نزدیکی محوطه جریمه خطا کرد. فغانی به او کارت زرد نشان داد. این دو صحنه از بازی برجسته‌ترین لحظه‌های داوری بودند که در هر دو فغانی به خوبی عمل کرد. در ‌دقیقه ۱۰ نیمه دوم فرانسوی‌ها به گل سوم خود دست یافتند و جو بازی کاملا عوض شد. در این لحظات نگرانی برای داور به وجود آمد چون ممکن بود نتیجه‌ باعث شود بازیکنان نتوانند احساسات خود را کنترل کنند و صحنه‌های خشن و یا تنش به وجود آید. این اتفاقات در دقایق پایانی کاملا آشکار بود.

در جریان بازی‌های دیروز (شنبه) ۳۶ خطا انجام شد، هشت کارت زرد به بازیکنان حریف داده شد و تنها یک آفساید اتفاق افتاد.

این آمار در حالی در دیدار  شنبه به ثبت رسید که داور بازی از همه لحاظ فوق‌العاده‌ بود و در صحنه‌های مهم همیشه حضور داشت. ‌فغانی بهترین داور برای بازی پاک است و بهترین گزینه برای رقابت‌های حساس دیگر جام جهانی محسوب می‌شود. این‌ در حالی است  که عملکردش در جام جهانی باعث شده است از  کاندیداهای اصلی دیدار نهایی جام جهانی باشد. 

یک وب سایت آرژانتینی نیز به عملکرد فغانی در دیدار آرژانتین و فرانسه اشاره کرد و نوشت: قضاوت فغانی هیچ جنجالی را باقی نگذاشت. او عملکرد خیلی خوبی در این دیدار داشت. داور ایرانی نه تنها در صحنه‌های حساس بازی قضاوت درستی داشت،‌ بلکه به درستی بازیکنان حریف را جریمه کرد.
فغانی سعی داشت بهترین قضاوت را به اجرا بگذارد که در این کار نیز موفق بود. این عملکرد باعث شد شانس حضور داور ایرانی در نیمه نهایی و حتی فینال زیاد شود. همه چیز بستگی دارد چه تیم‌هایی به  مراحل بالایی صعود کنند.
  منبع: ایسنا

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۵۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرادی: در نیم‌فصل دوم داوری‌ها بهتر شد/ برای VAR نیروی انسانی نداریم

ناظر داوری فوتبال ایران معتقد است که در نیم فصل دوم داوری‌های لیگ برتر، بهتر شده است.

به گزارش ایسنا، مسعود مرادی، ناظر داوری بازی تیم‌های پرسپولیس و پیکان، درباره کیفیت داوری‌های لیگ برتر در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: در شروع لیگ و نیم فصل اول عملکرد خوبی نداشتیم و کمیته داوران هم این موضوع را قبول کرد اما در نیم فصل دوم واقعا بهتر بودیم و اگر همین روند را ادامه دهیم خوب است.

او درباره کم تجربه بودن داوران داربی ۱۰۳ برای استفاده از VAR گفت: نوع قضاوت در سیستمی که VAR دارد با قضاوت بدون VAR متفاوت است. داور باید در برخی صحنه‌ها صبر کند تا تکلیف توپ مشخص شود اما به هر حال کم تجربه هستیم. ما اگر در همه بازی‌های لیگ هم بخواهیم از این سیستم استفاده کنیم فعلا مدرک لازم را برای داوران اتاق VAR را نداریم.

پیشکسوت داوری فوتبال ایران در پایان گفت: اگر بخواهیم در همه ورزشگاه‌ها VAR داشته باشیم فعلا نیروی انسانی کافی را نداریم و شدنی نیست. ما در داربی هم از تاجیکستان داور آوردیم و باید داوران ما این مدرک را بگیرند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتخاب داور ژاپنی برای دیدار ایران - ترکمنستان
  • قضاوت داوران ژاپنی در دیدار ایران و ترکمنستان
  • میرزا بیگی: اعلام پنالتی به سود پرسپولیس درست بود
  • اعتراض باشگاه داماش به داوری با شاهین
  • مرادی: در نیم‌فصل دوم داوری‌ها بهتر شد/ برای VAR نیروی انسانی نداریم
  • کارشناس داوری تصمیمات تاثیرگذار پرسپولیس - پیکان
  • عنایتی در انتقاد به داوری پرسپولیس - پیکان: تا وقتی هوادار نداشته باشیم، همین است
  • کارشناسی داوری دو صحنه مهم بازی پرسپولیس - پیکان
  • کارشناسی دو صحنه مشکوک به پنالتی پرسپولیس
  • کار سخت داور جوان در بازی حساس هفته