Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در عربستان در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: ظرفیت ساک‌هایی که برای زائران حج تمتع سال 97 در نظر گرفته شده، محدود است و هر زائر یک ساک بزرگ به همراه یک ساک کوچک برای وسایل ضروری و دم دستی خود در اختیار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب شعار سال جاری را «حمایت از کالای ایرانی»  تعیین کردند و ما در امور حج و زیارت در تلاشیم تا این شعار محقق شود و  به زائران حج 97  پیشنهاد کرده ایم که برای خرید سوغات از طریق خرید آنلاینی که توسط تولید کنندگان داخلی مهیا شده است، اقدام کنند.

تخفیفات 50 درصدی کالاهای داخلی برای زائران

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت همچنین تاکید کرد: ما نمی توانیم به حریم خصوصی زائران ایرانی حج تمتع وارد شویم و آن‌ها را به تهیه سوغات از داخل کشور مجبور کنیم و تنها در قالب پیشنهاد و آن هم در راستای حمایت از کالای ایرانی آن را مطرح کرده ایم.

قاضی عسکر یادآور شد: بعید می‌دانم که به طور صد در صدی در تحقق هدف خرید سوغات زائران ایرانی از کالاهای تولید داخل موفق شویم، اما بدون تردید گام خوبی در جهت فرهنگسازی مورد نیاز در این حوزه خواهد بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برای رفاه زائرانی که تمایل دارند سوغات مدنظر خود را از کالاهای ایرانی تامین کنند، تخفیفات 50 تا 55 درصدی در نظر گرفته شده است و کالای سفارش داده شده پس از ثبت و خرید، در درب منزل به آن‌ها تحویل داده می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی در عربستان اضافه کرد: با ایجاد شرایط فروش محصولات ایرانی به صورت آنلاین می توانیم یک فضای رقابتی را برای تولید کنندگان داخلی و همچنین افزایش و ارتقای کیفیت محصولات و کاهش قیمت اجناس در فضای رقابتی را فراهم کنیم.

ضرورت حمایت زائران حج تمتع در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی

قاضی عسکر تصریح کرد: زائران ایرانی صرف متبرک بودن سوغات مکه و مدینه به خرید اجناس مختلف در سفر حج اقدام می‌کنند و این در حالی است که اغلب کالاهای موجود در بازارهای عربستان در زمان حضور حجاج کالاهای وارداتی از دیگر کشورها است.

وی یادآور شد: تنها با فرهنگ سازی مناسب می توان به متقاعد کردن زائران حج تمتع به تهیه سوغات از داخل کشور در تحقق شعار حمایت از کالای ایرانی قدم برداشت.

لازم به ذکر است؛ بانک مرکزی میزان ارز مسافرتی به زائران خانه خدا در سال 97 را به این شکل اعلام کرد؛ به هر یک از زائران حج تمتع 200 دلار ارز مسافرتی تعلق می‌گیرد که زائران می‌توانند با مراجعه به بانک ملت از جزئیات آن مطلع شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حج و زیارت حج 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۵۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزیره ایرانی شیخ اندرآبی

جزیره شیخ اندر آبی نام جزیره‌ای کوچک و غیرمسکونی در خلیج فارس است که جزئی از بندرلافت شهرستان قشم استان هرمزگان محسوب می‌شود.

این جزیره بسیار کوچک که وسعتی در حدود ۸هزار مترمربع دارد در شمال جزیره قشم در فاصله سه کیلومتری از روستای بندرلافت است.

مسطح بودن و وسعت کم این جزیره باعث می‌شود هنگام مد و بالاآمدن آب دریا، قسمت‌هایی از آن به زیر آب برود. فاصله بین بندر لافت و جزیره شیخ اندرآبی را می‌توان با یک قایق موتوری در ۵ دقیقه طی کرد.

در حاشیه شمالی جزیره شیخ اندر آبی که سطح آن از سایر قسمت‌های جزیره پایین‌تر است، تعداد زیادی درخت حرا و در جنوب شرقی آن نیز گنبد سفیدی موسوم به زیارتگاه شیخ اندرآبی یا قدمگاه شیخ وجود دارد.

این زیارتگاه مورد احترام ماهیگیران و دریانوردان است. در حال حاضر، کسی در این جزیره زندگی نمی‌کند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • رئیس سازمان چای کشور در گفت‌وگو با قدس: چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • چای ایرانی رنگ حمایت گرفت
  • اعزام نخستین گروه حجاج عمره از ۳ استان جنوبی کشور
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • تکریم زائران ایرانی در مدینه به خاطر حمله به اسرائیل
  • جزیره ایرانی شیخ اندرآبی
  • نیاز چین به کالاهای کشاورزی و نفتی/ چینی‌ها به دنبال کالای باکیفیت هستند
  • سهم سوغات، ۲۵درصد هزینه‌های زائران
  • پرداخت ۵۰۰ یورو ارز مبادله‌ای به حجاج
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد