Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-05@14:22:18 GMT

گرانی مخدر شیشه تا ۱۰۰ میلیون تومان

تاریخ انتشار: ۱۰ تیر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۹۴۵۶۳۷۸


وی افزود: بیشترین تاثیر بر قیمت مواد مخدر به علت عرضه و تقاضای مواد است. هرچه عرضه مواد بیشتر باشد قیمت مواد کاهش و هرچه عرضه کمتر و مقابله با عرضه سخت‌تر باشد، قیمت مواد افزایش می‌یابد. از سوی دیگر تقاضای مواد است که هر چه تقاضای بیماران بیشتر یعنی تعداد کمتری از معتادین را تحت پوشش خدمات درمانی قرار داده باشیم و معتادین به قاچاقچیان اعتماد نکنند و به سمت مراکز درمانی بروند، کشش بازار کم می‌شود و قیمت مواد تغییر و کاهش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



افشار گفت: کشور ما در مجاورت کشور افغانستان به عنوان بزرگترین منبع تولید مواد مخدر قرار دارد که موضوع قیمت و تاثیر آن بر روی مواد مخدر می‌تواند مربوط به این مورد نیز باشد.

وی ادامه داد: ممکن است قیمت ارز بر مواد مخدری مانند شیشه که مواد اولیه آن از خارج وارد می‌شود تا حدودی تاثیر گذارد، اما بیشترین عاملی که بر افزایش قیمت ماده شیشه تاثیر گذار بود، کنترل پیشتاز‌های شیشه در کشور به صورت علمی بود که در یک مقطع زمانی میزان پیشتاز‌های شیشه که برای تولید دارو‌های سرماخوردگی، آنتی هیستامین بالا بود به صورت مقطعی کاهش یافت؛ به همین دلیل قیمت ماده شیشه افزایش پیدا کرد.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه در گذشته قیمت شیشه کیلیویی ۵۰ تا ۱۰ میلیون تومان بود، تصریح کرد: هم اکنون قیمت هر کیلو ماده مخدر شیشه حدود ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان است.

افشار گفت: نمی‌توان گفت: چه ماده‌ای گران و یا ارزان است، اما قیمت ماده مخدر تریاک نسبت به سایر مواد پایین‌تر است آن هم به علت دسترسی بیشتر است. همچنین علی رغم کنترل‌های بسیار زیاد، کماکان تریاک قاچاق از سوی افغانستان که به کشور ما از لحاظ جغرافیایی نزدیک است به کشور وارد می‌شود که این نیز یکی از عوامل ارزان بودن این ماده مخدر است.  

باشگاه خبرنگاران

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۶۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!

اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا به دنبال طبقه‌بندی «ماری جوانا» است تا این ماده مخدر را در لیست مواد مخدر کم‌خطر قرار دهد، این اقدام می‌تواند یک تغییر تاریخی در سیاست‌های این کشور برای استفاده از مواد مخدر باشد.

دریافت 31 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: علی خلیلی طهرانی

دیگر خبرها

  • بردن گیاهان دارویی و مواد اسیدی به عربستان ممنوع است
  • انتقال۱۵۰ کیلو شیشه با کامیون در کرمان ناکام ماند
  • مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالا‌های وارداتی می‌شود؟
  • آیا سیل امارات عاملی برای گرانی کالاهای وارداتی می‌شود؟ 
  • تصاویر جاسازی ماهرانه مواد مخدر در یک کامیون
  • کشف ۷۴ کیلوگرم حشیش در آبادان
  • ویدیو/ مصرف «ماری‌جوانا» در آمریکا هم آزاد می‌شود!