Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دفاع روسیه از انهدام پهپاد‌های ناشناس برفراز پایگاه هوایی «الحمیمیم» در سوریه خبر داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، وزارت دفاع روسیه از انهدام پهپاد‌های ناشناس برفراز پایگاه هوایی «الحمیمیم» در سوریه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد ارتش این کشور تعدادی پهپاد ناشناس که در حال پرواز برفراز پایگاه هوایی «حمیمیم» در استان لاذقیه سوریه بودند را سرنگون کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، هنوز هیچ خسارت یا تلفاتی در این عملیات بر فراز این پایگاه هوایی گزارش نشده است.

طبق اعلام وزارت دفاع روسیه، پدافند هوایی پایگاه الحمیمیم در سوریه به دنبال حمله گسترده پهپاد‌ها در ماه ژانویه سال جاری میلادی تقویت شده است.

بر اساس این گزارش، یک نماینده پایگاه هوایی الحمیمیم سوریه گزارش کرد که پدافند هوایی روسیه، یک گروه از پهپاد‌های ناشناس را که به این تأسیسات نظامی نزدیک شده‌اند منهدم کرده است.

در بیانیه ارتش روسیه آمده است» سامانه پدافند هوایی در پایگاه هوایی روسیه تمام اهداف هوایی را نابود کرده است».

بنا بر اعلام این پایگاه، سامانه‌های کنترل حریم هوایی این پایگاه، اهداف ناشناسی را در قسمت شمال شرقی حمیمیم شناسایی کرد.

سامانه‌های پدافند هوایی روسیه در اواخر ماه آوریل نیز ۲ پهپاد نظامی را که تحت کنترل تروریست‌ها بود، رهگیری کرده بودند.

نیروی هوایی روسیه از ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به درخواست مستقیم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به منظور انجام عملیات ضدتروریستی وارد این کشور شد. در حال حاضر نیرو‌ها و تجهیزات نظامی روسیه در دو پایگاه «الحمیمیم» و «طرطوس» در سوریه مستقر هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت دفاع روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایسنا یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد.

رسانه‌های روسی گزارش دادند که فرماندهی پایگاه هوایی هالومان اعلام کرد خلبان توانسته خارج شود و در حال دریافت مراقبت‌های پزشکی است.

مقامات از ساکنان محلی خواستند به دلیل احتمال نشت مواد شیمیایی خطرناک از هواپیما به محیط اطراف، به محل حادثه نزدیک نشوند.

این سومین مورد از سقوط یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در شش ماه اخیر است. یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ در دسامبر گذشته و هواپیمای جنگنده دیگری نیز در ژانویه طی یک عملیات آموزشی در سواحل کره‌جنوبی سقوط کردند.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901663

دیگر خبرها

  • حمله هوایی دشمن صهیونیستی به حومه دمشق
  • ببینید | حمله پهپادی اوکراین به پایگاه هوایی روسیه
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه/اوکراین ۳۰۰ هزار پهپاد می‌خرد
  • مسکو: پهپاد اوکراین بر فراز «بلگورود» منهدم شد
  • سقوط اف ـ۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • ۶ پهپاد اوکراینی در مناطق مختلف روسیه منهدم شدند
  • مشاوره اسرائیل به اوکراین برای مقابله با کپی پهپاد ایرانی!
  • روسیه: حمله تروریستی پهپادی بر فراز «بلگورود» خنثی شد