Web Analytics Made Easy - Statcounter

در لابه‌لای اخبار بین‌الملل، تصاویر جالبی از رخدادهای مهم وجود دارد که می‌تواند برای مخاطب قابل توجه باشد. آنچه در این گزارش آمده، دست‌چین تصاویری از گوشه و کنار حوادث جهان در هفته گذشته است.

بازی کودکان روهینگیایی در اردوگاه آورگان واقع در بنگلادش حمل هیزم توسط زنان روهینگیایی در اطراف اردوگاه آوارگان نشان می‌دهد تا چه حد زندگی آنها با عقبگرد روبرو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
تمرین نیروی دریایی تونس در شصت و دومین سالگرد تأسیس ارتش آن کشور حمله مسلحانه در مریلند آمریکا خبر کشته‌شدن 5 روزنامه‌نگار در حمله مسلحانه یک فرد در مریلند خوشحالی هواداران اردوغان از پیروزی مجدد حزب عدالت و توسعه در ترکیه کشته‌شدن سه عضو یک گروه خبری از اکوادور که برای تهیه خبر از منازعات خشونت‌بار به مرز کلمبیا رفته بودند. مراسم سالانه در جزیره مینورکای اسپانیا اعتراض یک کودک در کنزاس به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ با این دست‌نوشته «ایالات متحده باید باحال باشد». جشن محلی پایان غلبه زمستان در اکوادور که این روزها در چند کشور از نیمکره جنوبی در حال برگزاری است. آتش‌سوزی در جنگل‌های بریتانیا تلاش برای خاموش‌کردن آتش در جنگل‌های بریتانیا جستجو برای یافتن یک تیم فوتبال نوجوانان و مربی‌شان در غاری واقع در تایلند داغ‌شدنِ دوباره بحث خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا در این کشور کشته‌شدن بیش از 200 نفر در درگیری‌های محلی میان کشاورزان و دامداران در نیجریه بر سر زمین ظاهر تماشایی تماشاگران هوادار برزیل پیش از بازی با کاستاریکا افسوس هواداران آلمان پس از پایان حضور تیم این کشور در جام جهانی مانوئل لوپز اوبرادور در میتینگ انتخاباتی خود قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری مکزیک طوفان در فلوریدا نشست ساختمان در بمبئی هند به دلیل بارش شدید باران

منبع: مشرق

کلیدواژه: جام جهانی روسیه برجام حمایت از کالای ایرانی کره شمالی آتش سوزی تصاویر برگزیده جام جهانی 2018 روسیه حمله مسلحانه شب یلدا طوفان مانور نیروی دریایی مریلند مسلمانان روهینگیا نیجریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۹۴۵۷۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برقراری اولین ارتباط بلوتوثی با زمین

یک استارت‌آپ فضایی در تازه‌ترین تحقیقات خود توانست ارتباط اولین ماهواره خود را با بلوتوث انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اتصال ماهواره‌ها به یکدیگر به کمک بلوتوث جدیدترین موضوعی است که شرکت هابل نتورک روی آن متمرکز شده است. در حال حاضر، ارتباط و اتصال ماهواره‌های فضایی از طریق فرکانس‌های رادیویی انجام می‌شود، اما هابل نتورک به‌تازگی اعلام کرده که از فناوری بلوتوث برای برقراری ارتباط با یک ماهواره کمک گرفته است.

هابل نتورک که یک استارت‌آپ مستقر در سیاتل است، در ماه مارس امسال دو ماهواره خود را به کمک اسپیس‌ایکس به فضا پرتاب کرد. از آن زمان، این شرکت تأیید کرد که سیگنال‌هایی را از تراشه‌های بلوتوث ۳.۵ میلی‌متری ماهواره‌ها از فاصله بیش از ۶۰۰ کیلومتری دریافت کرده است.

هابل مدعی است به کمک این امکان می‌توان کاربردهای بسیاری را در زمینه لجستیک بهبود داد. ردیابی حیوانات و مدیریت آن‌ها، پایش وضعیت خاک یا منابع طبیعی در نقاط مختلف، ردیابی خودرو و کودکان از کاربردهایی است که هابل به آن‌ها اشاره می‌کند.

با این حال استفاده از فناوری بلوتوث در طراحی دستگاه‌ها و وسایل متصل موضوع جدیدی نیست. این شرکت می‌گوید که دستگاه‌های IoT (اینترنت اشیا) موجود، مصرف انرژی زیادی دارند و کارکرد آن‌ها پرهزینه است. از طرفی این دستگاه‌ها و وسایل، فاقد اتصال جهانی هستند. امروزه این محدودیت‌ها در دستگاه‌های دارای بلوتوث، بسیاری از صنایع را از استفاده از اینترنت اشیا برای کسب‌وکار خود باز می‌دارد.

هابل نتورک جهت فراهم‌سازی بستر سخت‌افزاری مناسب برای اتصال بلوتوث ماهواره‌ای آنتن خاصی نیز طراحی کرد که امکان نصب آن روی ماهواره‌های کوچک وجود دارد. عملکرد این آنتن تقریباً مشابه با ذره‌بین است و می‌تواند با تقویت سیگنال، ارتباط ماهواره‌ای با تراشه بلوتوث دستگاه‌های رایج را ممکن سازد.

این استارت‌آپ قصد دارد در تابستان امسال، سومین و چهارمین ماهواره خود را مجدداً با اسپیس‌ایکس به فضا پرتاب کند. هابل فصد دارد یک شبکه از ۳۶ ماهواره در فضا تشکیل دهد که نام آن را «صورت فلکی بتا» نامیده است. این ۳۶ ماهواره که طبق برنامه‌ریزی‌ها تا ۲۰۲۶ به فضا خواهند رفت، تقریباً ۲ تا ۳ ساعت در روز از هر نقطه‌ای در جهان با زمین ارتباط برقرار خواهند کرد.

منبع: فارس

کد خبر 750448

دیگر خبرها

  • برقراری اولین ارتباط بلوتوثی با زمین
  • ۱۴ کشته بر اثر سیل و رانش زمین در اندونزی
  • اعترافات ناامیدکننده رایان بابل: در لیورپول تنها و مضطرب بودم
  • اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم
  • نامگذاری روزی به نام یک شهر برای اولین بار در شیراز انجام شد
  • بازداشت ۴۵ نفر به دلیل اعتراض به قانون ضد مهاجرتی سوناک
  • جلوگیری از شهرک‌سازی در دل جنگل‌های توسکستان
  • دادستان گلستان: شهرک‌سازی در جنگل‌های توسکستان متوقف شد
  • انگلیس پناهجویان را برای اخراج به رواندا دستگیر می‌کند
  • تشدید مناقشات بین ایرلند و انگلیس بر سر مسئله مهاجران